Kods | LA0733 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārīgā bioloģija. Ievads zooloģijā I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rasma Tretjakova, Ēvalds Urtāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Apgūt zooloģijas un dzīvnieku fizioloģijas pamatus, kā arī izprast mācību satura padziļinātas apguves iespējas. . Kursā tiek apskatītas visas pasaulē nozīmīgākās dzīvnieku grupas, sākot ar sūkļiem un beidzot ar zīdītājiem. . Papildus kursā tiek apskatīti arī heterotrofie vienšūņi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir Izskaidrot dzīvniekiem raksturīgās īpašības un atšķirības no citiem dzīvajiem organismiem. Raksturo svarīgākos dzīvnieku ķermeņa uzbūves pamatprincipus, dzīvnieku ķermeņa fizioloģiskās pamatfunkcijas, fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismus. Raksturot pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. Studiju kursa uzdevums: 1. Atpazīst pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. 2. Lietot profesionālu terminoloģiju dzīvnieku sistemātiskās piederības, ķermeņa uzbūves un fizioloģisko pamatfunkciju raksturošanai. 3. Attīstīt prasmes izmanto gaismas mikroskopu un stereomikroskopu dzīvnieku izpētē. 4. Attīstīt prasmes izmantot neinvazīvas metodes cilvēka fizioloģisko pamatfunkciju izpētē. 5. Izmanto vienkāršas pielietojamības mērierīces dzīvnieku un cilvēka morfometrisko mērījumu veikšanā. 6. Apkopo zinātnisku pētījumu vai novērojumu datus un sagatavo argumentētus rezultātu pārskatus. 7. Novērtē dzīvnieku morfofizioloģisko pielāgojumu nozīmi dzīvei noteiktos ekoloģiskajos apstākļos. 8. Integrē morfoloģiskās un funkcionālās zināšanas dzīvnieku sistemātiskās piederības noteikšanai. 9. Prot novērtēt ekoloģiski, ekonomiski un medicīniski nozīmīgākās dzīvnieku grupas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Prot izskaidrot dzīvniekiem raksturīgās īpašības un atšķirības no citiem dzīvajiem organismiem.
2. Prot raksturot svarīgākos dzīvnieku ķermeņa uzbūves pamatprincipus, dzīvnieku ķermeņa fizioloģiskās pamatfunkcijas, fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismus.
3. Prot raksturot pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. - 1. Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā.
2. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. 4. Spēj atpazīt pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. 5. Spēj lietot profesionālu terminoloģiju dzīvnieku sistemātiskās piederības, ķermeņa uzbūves un fizioloģisko pamatfunkciju raksturošanai. 6. Prot izmantot gaismas mikroskopu un stereomikroskopu dzīvnieku izpētē. 7. Prot izmantot neinvazīvas metodes cilvēka fizioloģisko pamatfunkciju izpētē. 8. Prot izmantot vienkāršas pielietojamības mērierīces dzīvnieku un cilvēka morfometrisko mērījumu veikšanā. 9. Spēj apkopot zinātnisku pētījumu vai novērojumu datus un sagatavo argumentētus rezultātu pārskatus. - 1. Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā. 2. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. 10. Prot novērtēt dzīvnieku morfofizioloģisko pielāgojumu nozīmi dzīvei noteiktos ekoloģiskajos apstākļos. 11. Integrē morfoloģiskās un funkcionālās zināšanas dzīvnieku sistemātiskās piederības noteikšanai. 12. Spēj novērtēt ekoloģiski, ekonomiski un medicīniski nozīmīgākās dzīvnieku grupu. - 1. Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā. 2. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā - 50%
Rakstisks eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas nav nepieciešama. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|