LA0730 Dizaina un tehnoloģiju mācību metodika

Kods LA0730
Nosaukums Dizaina un tehnoloģiju mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lauma Veita
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Students apgūst kompetenci mācību priekšmeta "Dizains un tehnoloģijas" tematiskā plāna, mācību uzdevumu un metodisko materiālu sagatavošanā un novērtēšanā. Izprot skolēnu sasniedzamo rezultātu nozīmi un pedagoga profesionālo darbību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Tehnoloģiju jomas un Dizaina un tehnoloģiju mācību saturs, tā atspoguļojums normatīvajos dokumentos. 4 6 2 6
2. Dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta un satura vēsturiskā attīstība Latvijā un pasaulē. 6 10 4 14
3. Mācību procesa plānošana dizainā un tehnoloģijās. 6 8 2 12
4. Skolēnu mācību snieguma vērtēšana dizainā un tehnoloģijās. 6 8 2 12
5. Mācību līdzekļu izveide. 6 8 2 12
6. Mācīšanās vajadzības un pedagoģiskā atbalsta sniegšana talantīgajiem un izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām dizainā un tehnoloģijās. 2 6 2 6
7. Prasības mācību darbnīcu iekārtošanai. 2 6 2 6
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: veicināt studentu kompetenci dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta satura apguves plānošanā, vadīšanā un izvērtēšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīstināt ar tehnoloģiju jomas un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta mērķiem, saturu, to atspoguļojumu normatīvajos dokumentos un mācību līdzekļos; 2) apgūt prasmi plānot dizaina un tehnoloģiju mācību procesu, ievērojot individualizāciju un personalizāciju, diferenciāciju mācību procesā, izvēloties atbilstošus paņēmienus, metodes, stratēģijas un mācību līdzekļus; 3) apgūt prasmi izmantot formatīvo un summatīvo vērtēšanu, sniegt pozitīvu atgriezenisko saiti, izvēlēties vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidu, iegūt izpratni, kā iesaistīt vērtēšanas procesā skolēnus; 4) studenti individuāli un grupās modelē, analizē un izvērtē mācību situācijas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1) izprot Tehnoloģiju jomas mācību standartus un paraugprogrammas; 2) izprot dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta satura vēsturisko attīstību Latvijā un pasaulē. - Starppārbaudījumi: 1) pētījuma darba prezentācija: saturs - ievads, mērķis, atslēgas vārdi, struktūra, pētījuma izklāsts, avoti, autors/i, noformējums; 2) tematiskā plāna prezentācija: ievēroti tematiskā plāna izstrādes prasības; 3) mācību līdzekļu prezentācija: mācību uzdevumu darba lapas, praktisko darbu uzskate, vērtēšanas darbu lapas. 4) eksāmens: rakstisks un mutisks pārbaudījums: mācību stundas konspekta izveide un prezentācija, mācību stundas konspekta prezentācija - ievēroti mācību stundas plāna izstrādes prasības.
Prasmes: 1) spēj analizēt un interpretēt izglītības standartus un vadlīnijas; 2) spēj saplānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu, iekļaujot caurviju prasmes un formulējot mācību uzdevumus dizainā un tehnoloģijās; izvēlas un veido katra izglītojamā individuālajām mācīšanās vajadzībām atbilstošus mācību paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto mācīšanās mērķu un rezultātu sasniegšanai; 3) spēj saplānot atbilstošus paņēmienus diagnostikas, formatīvās un summatīvās vērtēšanas mērķu īstenošanai, izvēlas un izstrādā izglītojamā mācīšanās snieguma vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus, lieto konstruktīvu novērtējumu un sniedz atgriezenisko saiti, izprot izglītojamo iesaistīšanu sava un citu izglītojamo darba un mācīšanās snieguma vērtēšanā; 4) prot izstrādāt mācību līdzekļus, lieto digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei . - Starppārbaudījumi: 1) pētījuma darba prezentācija: saturs - ievads, mērķis, atslēgas vārdi, struktūra, pētījuma izklāsts, avoti, autors/i, noformējums; 2) tematiskā plāna prezentācija: ievēroti tematiskā plāna izstrādes prasības; 3) mācību līdzekļu prezentācija: mācību uzdevumu darba lapas, praktisko darbu uzskate, vērtēšanas darbu lapas. 4) eksāmens: rakstisks un mutisks pārbaudījums: mācību stundas konspekta izveide un prezentācija, mācību stundas konspekta prezentācija - ievēroti mācību stundas plāna izstrādes prasības.
Kompetence: 1) spēj patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu Dizainā un tehnoloģijās, kā arī veic profesionālo pilnveidi dizaina un tehnoloģiju mācību metodikā. - Starppārbaudījumi: 1) pētījuma darba prezentācija: saturs - ievads, mērķis, atslēgas vārdi, struktūra, pētījuma izklāsts, avoti, autors/i, noformējums; 2) tematiskā plāna prezentācija: ievēroti tematiskā plāna izstrādes prasības; 3) mācību līdzekļu prezentācija: mācību uzdevumu darba lapas, praktisko darbu uzskate, vērtēšanas darbu lapas. 4) eksāmens: rakstisks un mutisks pārbaudījums: mācību stundas konspekta izveide un prezentācija, mācību stundas konspekta prezentācija - ievēroti mācību stundas plāna izstrādes prasības.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Starppārbaudījuma veids – pētījuma prezentācija - 15%
2. Starppārbaudījuma veids – tematiskā plāna izveide un prezentēšana. - 20%
3. Starppārbaudījuma veids – mācību līdzekļa izveide un prezentēšana. - 20%
Noslēguma pārbaudījums – eksāmens - 45%
 
Priekšzināšanas Papīra, dabas materiālu un plastisko materiālu dizains un to mācību metodika. Tekstilmateriāli un tekstiltehniku pamati. Interjera tekstila dizains. Tradicionālo tekstiltehniku dizains un tā mācību metodika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 18.0 14.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]