Kods | LA0723 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dizaina teorētiskie pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lauma Veita | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju procesā studenti apgūst teorētiskās zināšanas par dizaina vēsturiskajiem posmiem, gūst izpratni par to, kā pielietojot dizaina metodoloģiju var risināt problēmas dažādās dzīves situācijās. Studiju uzdevumi ir pakārtoti mācību priekšmetam "Dizains un tehnoloģijas".. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot studentu izpratni par dizaina attīstību un attīstīt analītiski/kritiskās problēmu risināšanas prasmes dizaina procesā un dizaina domāšanas metodoloģijā. Studiju kursa uzdevumi: 1) raksturot dizaina attīstību Latvijas, Eiropas un pasaules ekonomikas attīstības kontekstā; 2) izprast kultūrvēsturiskā mantojuma nozīmi un dizaina produktu, pakalpojumu vērtību kritērijus; 3) analizēt dizaina procesu un dizaina domāšanu attīstošās metodes; 4) patstāvīgi izvērtēt teorētiskās un profesionālās atziņas, sagatavot studiju uzdevumus un tos prezentēt | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1) spēj formulēt un izskaidrot dizaina jēdzienu un tā veidošanās attīstību, orientējas dizaina attīstības likumsakarībās vēsturiskā kontekstā, pārzina un raksturo dizaina domāšanas procesus un metodoloģiju;
2) prot izvērtēt savā profesionālajā jomā dažādas metodikas un praktiskas pieejas, parāda tehnoloģiju jomas skolotāja profesijas teoriju, metodiku un uzskatu izpratni. - 1.Praktiskais darbs: produkta dizaina ideja, iedvesmas avots, problēmas risinājums, analogi, skices vai maketi, darba plāns, praktiskais darbs, testēšana vai vērtēšana.
2.Prezentācija: strappārbaudījums, individuālā darba pētījuma prezentācija 20-25 slaidi.
3.Grupu darba pētījuma prezentācija 30-35 slaidi;
saturs - ievads, mērķis, atslēgas vārdi, struktūra, pētījuma izklāsts, avoti, autors/i, noformējums.
Eksāmens: pētījuma prezentācija par mūsdienu dizaineru vai uzņēmumu Latvijā. 20-25 slaidi. Prasmes: 1) prot analizēt dizaina laikmeta attīstības tendences, cēloņus un ieguvumus vēsturiskā kontekstā; 2) spēj radoši risināt problēmsituācijas, rada inovatīvas dizaina idejas un pamato to izvēli; 3) prot Iegūt, atlasīt, apstrādāt un analizēt informāciju dizaina jomā, izmantot jaunākos pētījumus un dizaina nozares sasniegumus; 4) strukturē savas zināšanas dizaina un tehnoloģiju jomā, tajā skaitā patstāvīgi virza savu tālāko izglītību skolotāja profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - 1.Praktiskais darbs: produkta dizaina ideja, iedvesmas avots, problēmas risinājums, analogi, skices vai maketi, darba plāns, praktiskais darbs, testēšana vai vērtēšana. 2.Prezentācija: strappārbaudījums, individuālā darba pētījuma prezentācija 20-25 slaidi. 3.Grupu darba pētījuma prezentācija 30-35 slaidi; saturs - ievads, mērķis, atslēgas vārdi, struktūra, pētījuma izklāsts, avoti, autors/i, noformējums. Eksāmens: pētījuma prezentācija par mūsdienu dizaineru vai uzņēmumu Latvijā. 20-25 slaidi. Kompetences: 1) spēj novērtēt un prezentēt iegūtās atziņas par dizaina problēmu risināšanas veidiem; 2) spēj izmantot dizaina teorijas studijās apgūtos pamatus un prasmes, praktiski risina profesionālus uzdevumus, plāno un īsteno radošas idejas dizaina un tehnoloģiju jomā. - 1.Praktiskais darbs: produkta dizaina ideja, iedvesmas avots, problēmas risinājums, analogi, skices vai maketi, darba plāns, praktiskais darbs, testēšana vai vērtēšana. 2.Prezentācija: strappārbaudījums, individuālā darba pētījuma prezentācija 20-25 slaidi. 3.Grupu darba pētījuma prezentācija 30-35 slaidi; saturs - ievads, mērķis, atslēgas vārdi, struktūra, pētījuma izklāsts, avoti, autors/i, noformējums. Eksāmens: pētījuma prezentācija par mūsdienu dizaineru vai uzņēmumu Latvijā. 20-25 slaidi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs - 15%
Individuālā darba prezentācija - 30% Grupu darba pētījuma prezentācija - 15% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|