Kods | LA0720 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzturmācība: gatavošanas tehnoloģijas, kultūra un mācību metodika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Solvita Spirģe-Sēne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūst dažādu kultūru nacionālās virtuves un to iedalījumu. Iepazīstas ar aktuāliem uztura jautājumiem mūsdienās un jaunākiem zinātnieku pētījumiem.. Tiek aplūkotas dizaina tendences saistībā ar uzturu un tā ietekme uz veselīga dzīvesveida izvēli. . Pilnveido praktiskās gatavošanas tehnoloģiju prasmes atbilstoši ēdienu grupām. . Iepazīstas ar uztura un dizaina mācību tēmu saturu skolā.. Šīs zināšanas ir nozīmīgas uzturmācības tēmu organizēšanai pamatskolā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir veicināt izpratni par uzturu kā kultūras sastāvdaļu un svarīgu faktoru personas dzīvē. Veidot studentiem kompetences patstāvīgi organizēt mācību satura apguvi skolā, balstoties uz jaunākajiem sasniegumiem pārtikas, tehnoloģiju un dizaina jomā. Kursa uzdevumi: 1. Apgūt jaunākos uztura speciālistu ieteikumus uztura jomā un spēt izanalizēt kopsakarībās ar veselīga dzīvesveida principiem un ilgtspējas attīstību mūsdienu daudzkultūru sabiedrībā; 2. Novērtēt jaunāko tehnoloģiju iespējas ēdienu gatavošanā, uzglabāšanā un pasniegšanā, balstoties uz veselīguma, ergoekonomisma un dizaina principiem; 3. Spēt saskatīt dizaina jomas iespējas uzturmācībā un veidot kompetences tās izmantot radošajā darbībā; 4. Veicināt starppriekšmetu saikni dizaina un tehnoloģiju un citu mācību priekšmetu satura apguvē; 5. Veidot mācību procesu, kurš balstīts uz individualizāciju un diferenciāciju, komandas darbu un līderību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
* Atpazīst dažādu kultūru un laika periodu uztura raksturīgos elementus un salīdzina dažādās ēšanas kultūras, stilus, veidus un popularitāti mūsdienās.
* Izskaidro dažādu pārtikas produktu īpašības un kvalitātes, balstoties uz starppriekšmetu zināšanām.
* Prezentē savas idejas un izstrādājumus uztura un dizaina jomā. - Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes;
iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Prasmes: * Pieņem lēmumus uztura un dizaina radošajos risinājumos. * Praktiski izmanto jaunākās tehnoloģiskās iekārtas ēdienu gatavošanā. * Izmanto fizikas, ķīmijas u.c. zināšanas, veicot eksperimentus uztura tēmā. - Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Kompetence: * Pieņem lēmumus uztura mācību tēmas organizēšanā un mācību satura atlasē skolā, izdara kopsavilkumu par uztura tēmas aktualitātēm konkrētajās mācību situācijās. - Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.Nacionālo virtuvju izpēte, informācijas analīze, secinājumi un prezentācija
- 5%
2.Dizaina risinājuma skices ēdienam un produktam - 5% 3.Eksperimenti pārtikas produktu īpašību noteikšanai - 10% 4.Grāmatu un informācijas avotu analīze. Secinājumi un prezentācija - 10% 5.Praktiskā gatavošana - 30% 6.Mācību tēmas risinājums skolā - 20% 7.Praktiski radošs dizaina projekts, tā prezentācija - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Uzturmācība: gatavošanas tehnoloģijas, kultūra un mācību metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|