Kods | LA0719 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzturmācība: gatavošanas tehnoloģijas, kultūra un mācību metodika I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Solvita Spirģe-Sēne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar aktuāliem uztura jautājumiem mūsdienās, veselīga uztura raksturojumu un speciālistu ieteikumiem. Tiek skaidrotas produktu grupas, to uzturvielas un uzturvērtība, kā arī to nozīme cilvēka organismā. Studenti iemācās praktiskās gatavošanas tehnoloģiju prasmes atbilstoši ēdienu grupām. Izvērtē ēdienkartes un dažādus uztura režījumus. Apgūst latviešu tradicionālās virtuves attīstību un mūsdienu tendences.. Iepazīstas ar uztura un dizaina mācību tēmāmu saturu skolā.. Šīs zināšanas ir nozīmīgas uzturmācības tēmu organizēšanai pamatskolā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – sagatavot profesionālus dizaina un tehnoloģiju jomas skolotājus uzturmācības tēmu apguves organizēšanai pamatskolā un vidusskolā. Uzdevumi: 1.Veicināt studentu uztura tēmu zināšanu apguvi un spēju novērtēt atbilstoši mūsdienīga un veselīga uztura aspektiem. 2. Attīstīt prasmes gatavot ēdienus atbilstoši produktu un ēdienu veidiem, izmantojot efektīvāko gatavošanas veidu un jaunākās tehnoloģijas. 3.Veidot un attīstīt kompetences patstāvīgi organizēt uzturmācības apguves procesu pamatskolā un vidusskolā, atbilstoši jaunākajām tehnoloģiskajām iespējām, kultūras daudzveidībai un dizaina tēmu apguvei, izvēloties atbilstošus mācību paņēmienus, metodes un stratēģijas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Apraksta un novērtē savus un citu ēšanas paradumus, atbilstoši veselīga uztura ieteikumiem.
2. Atpazīst veselīga uztura nosacījumus, sastādot ēdienkarti, izvēloties produktus, tos apstrādājot un gatavojot ēdienus.
3. Pieņem lēmumus, izvēloties produktus un gatavojot ēdienus konkrētos ēšanas traucējumu gadījumos.
4. Izskaidro optimālāko tehnoloģiskā gatavošanas veida izvēli, atbilstoši konkrētiem produktiem un ēdienu veidiem.
5. Prezentē savas kompetences uzturmācības tēmu mācīšanai pamatskolā un vidusskolā. - Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Prasmes: 6. Gatavo ēdienus atbilstoši to tehnoloģiskajām prasībām un izmantojamajiem produktiem. 7. Ievēro galda kultūru ikdienā, servējot ēdienus, klājot galdu maltītei. 8. Izveido ēdienkarti citu kultūru un ēšanas stila cilvēkiem un viesiem. 9. Izmanto gatavošanas procesā dažādus darba rīkus – nažus, smalcinātājus, blenderus un ierīces: konvekcijas karstā gaisa krāsni, maizes cepšanas iekārtas, saldējuma mašīnu, multivāres katlus u.c. - Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Kompetence: 10. Orientējas un izmanto savā ikdienā uztura jomas aktualitātes: jaunus produktus, populārus ēdienus, jaunas galda kultūras tendences, ēdiena dizaina aktualitātes. 11. Izmanto jaunākos zinātniskos atklājumus un sasniegumus uztura jautājumos, tos izanalizē un izvērtē to atbilstību reālajai situācijai – materiālajai, materiāli tehniskā nodrošinājuma, konkrētiem produktiem. 12. Saskata skolas vecumposmam aktuālas uzturmācības tēmas un problēmas, tās risina mācību procesā, organizē uzturmācības tēmu apguves stundas, izvēlas atbilstošu saturu, plāno tā apguves procesu un atlasa mācību paņēmienus, metodes un stratēģijas un novērtē skolēnu mācību sasniegumus. - Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārtikas produktu grupas pētījums un prezentācijas
- 15%
Vienas nedēļas savas ēdienkartes un režīma pieraksts un analīze - 10% Referāts par ēdienu grupu. Prezentācija grupas biedriem - 15% Skices galda klājumiem - 10% Laboratorijas darbi - 20% Latviešu tradicionālā virtuve: radoši risinājumi - 15% Dizaina risinājums uztura tēmai skolā: teorētisks pamatojums un praktisks radošs risinājums - 15% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|