Kods | LA0718 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modes dizaina projektēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunta Krastiņa, Silvija Mežinska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Modes dizaina projektēšanas studijas ir vērstas uz skolotāja kompetencēm modes un apģērba dizaina vēsturē, atbilstošām izpratnēm par modi sociālekonomiskajā pasaules sistēmā, kas atspoguļo laikmeta iezīmes konkrēti apģērbu ražošanas un patērēšanas industrijā. Modes dizaina studijas paredz skolotāja kompetenču izaugsmi nozarē, kas būtiski skar katru sabiedrības locekli, neskatoties uz to, vai viņš seko modes tendencēm vai ir pasīvs industrijas patērētājs. Dizaina un tehnoloģiju skolotājam visi piedāvātie risināmie studiju uzdevumi dos iespēju sekmīgi pielietot tos savās mācību stundās. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sagatavot dizaina un tehnoloģijas jomas studentu mācību procesa īstenošanai, atklājot problēmrisināšanas un radošās prasmes modes dizaina projektēšanā. Uzdevumi: 1. Veidot studentu izpratni par kultūrvēsturisko mantojuma nozīmi un modes dizaina produktu ekonomikas attīstības kontekstā; 2. Attīstīt studentu dizaina domāšanas prasmes tērpu, aksesuāru ideju projektēšanā un radoši tās īstenot mācību metodisko materiālu izstrādei; Veidot studentu sadarbības un prezentācijas prasmes, lietojot datortehnoloģijas. Kurss tiek docēts latviešu valodā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot tradicionālās amatniecības, lietišķās mākslas un modes dizaina nozīmi cilvēku dzīves uzlabošanā, tautsaimniecībā ilgtspējības procesā. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
2. Zina materiālus, instrumentus un tehnoloģijas dizaina izstrādājuma projektēšanai. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā. 3. Raksturo dizaina domāšanas attīstību un procesu modes dizaina izstrādē. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā. 4. Apraksta un modelē tērpu idejas, izmantojot atšķirīgus iedvesmas avotus, risinot problēmsituācijas, plāno izstrādājuma procesu radoša izstrādājumu izveidē, pieņem lēmumus un pielieto atbilstošus materiālus un tehnoloģijas izstrādājuma dizaina īstenošanai, prezentē un novērtē radošo pieredzi. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā. 5. Sagatavo mācību līdzekļus atbilstoši mācību tehnoloģijai. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā. 6. Kritiski izvērtē pedagoģiskās un tehnololoģiskās atziņas, sagatavo mācību uzdevumus, pamato mācību metožu lietošanu skolēnu spēju un vajadzību attīstīšanai. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā. 7. Projektē tērpus atšķirīgiem gadījumiem, mērķtiecīgi gatavojot uzskates līdzekļus mācību darbam, pielietojot digitālās prasmes. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu prezentācija - 50%
Eksāmens. Noslēguma darbu prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studenti pielieto savas iegūtās zināšanas kultūras vēsturē un lekcijās iegūto informāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|