Kods | LA0717 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides dizaina projektēšana II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Herberts Erbs, Aina Strode, Diāna Apele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā iekļauta teorētiskā bāze un doti konkrēti uzdevumi, kas veicina studentu izpratni par dizaina metodiku un dod svarīgas iemaņas dažādu objektu projektēšanas procesa plānošanā.. Liela uzmanība tiek veltīta dizainā izmantotiem izteiksmes līdzekļiem un materiāliem, kā arī priekšprojekta informācijas datu izpētei.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir pilnveidot studentu grafiskās zināšanas, apgūstot objektu attēlošanas paņēmienus, sekmēt tehniskās, tēlainās domāšanas, kā arī telpisko priekšstatu attīstību. Kursa uzdevumi: 1. Apgūt zināšanas un prasmes, kas izmantojamas vides risinājumos, dizaina formu izstrādē, vides noformēšanā u.tml. 2. Apgūt maketēšanas tehniskos paņēmienus, dažādu ģeometrisko formu modelēšanu, virsmas plastiskās apstrādes paņēmienus un tās transformāciju tehniskajos elementos; 3. Izpaust savu radošo koncepciju trīsdimensiju telpā; 4. Apgūt objekta kompozīcijas likumsakarības, kompozicionālo modelēšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Prot izmantot vides izzināšanas un dizaina domāšanas metodes un apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes dizaina projektu ieceru izstrādē. - Prezentācija
Seminārs
Diskusija
Praktiskais darbs
Laboratorijas darbs
Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām Spēj stratēģiski un analītiski noformulēt projektējamo objektu izstrādes dizaina procesu. - Prezentācija Seminārs Diskusija Praktiskais darbs Laboratorijas darbs Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām Prasmes: Prot veikt jaunrades, pētniecisku un izglītojošu darbu tehnoloģiju un dizaina satura jomā, izvērtēt savā profesionālajā jomā dažādu prototipu veidu (skices, rasējumi, maketi) izmantošanu. - Prezentācija Seminārs Diskusija Praktiskais darbs Laboratorijas darbs Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām Kompetence: Izprot profesionālo ētiku un jautājumus par tehnoloģiju jomas satura īstenošanas ietekmi uz vidi un sabiedrību. - Prezentācija Diskusija Praktiskais darbs Laboratorijas darbs Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām Pašvadīta mācīšanās – spēj orientēties mūsdienu dizaina procesos, sagatavot mācību stundām nepieciešamos metodiskos uzskates un teorētiskos materiālus par dažādām vides dizaina tēmām, organizēt mācību vidi, attīstot mācību uzdevumus Dizaina un tehnoloģiju priekšmetā skolā. Strukturēt savu tālāko mācīšanos, virzīt savu profesionālās kvalifikācijas pilnveidi. - Prezentācija Diskusija Praktiskais darbs Laboratorijas darbs Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām Pilsoniskā līdzdalība – spēj saskatīt kopsakarības sabiedrībā un vidē, analizēt savu iesaisti lokālos un globālos procesos un iesaistīties to uzlabošanā, ģenerējot vides problēmu risināšanas piedāvājumus. - Prezentācija Diskusija Praktiskais darbs Laboratorijas darbs Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām Digitālā pratība – spēj atbildīgi un efektīvi izmantot digitālās tehnoloģijas zināšanu ieguvei, jauna satura radīšanai, satura koplietošanai un komunikācijai, vides projektu izstrādei. - Prezentācija Diskusija Praktiskais darbs Laboratorijas darbs Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbu atbilstība mērķim un uzdevumiem. - 15%
Patstāvīgais darbs un ideju oriģinalitāte. - 15% Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids. - 15% Regulārs darbs semestrī. - 5% Prezentēti visi uzdotie darbi. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūts kurss digitālās tehnoloģijas vides projektu skiču, rasējumu un vizualizāciju izstrādē (AutoCAD; TinkerCAD; GIMP. u.c.). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|