LA0716 Tēlotājas mākslas pamati

Kods LA0716
Nosaukums Tēlotājas mākslas pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilva Magazeina-Līduma, Inta Klāsone
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss paredz studentiem parādīt mākslu kā kultūras izpausmes līdzekli, iepazīstināt ar tēlotāja mākslas klasifikāciju un terminoloģiju, iepazīstoties ar dažādiem mākslas veidiem un žanriem. Padziļināti prezentēt tēlotājas mākslas veidu izpausmes tradicionālajā un mūsdienu vizuālajā mākslā. Kā arī attīstīt radošās spējas, uztveri un iztēli, izzinot dabu, mākslu un kultūrvidi. Praktiski apgūt – krāsu mācību, zīmēšanu, gleznošanu, grafiku, kompozīciju un spēt realizēt mākslas un dizaina projektus ar grafisko lietotņu palīdzību. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa mērķis, uzdevumi, rezultāti un vērtēšanas kritēriji. Māksla kā kultūras izpausmes līdzeklis. Tēlotājas mākslas veidi – grafika, glezniecība, tēlniecība, zemes māksla, jauno mediju māksla u.c. Krāsu mācība. Krāsu raksturlielumi un sistēmas. Krāsu uztvere. Spektra krāsas, to raksturlielumi. Ahromatiskās krāsas. Primārās un atvasinātās krāsas. Krāsu kārtošanas sistēmas. Krāsu simboliskā nozīme un psihofizioloģiskā iedarbība. 16 22 8 34
Datorgrafikas veidi. Attēlu veidošanas un apstrādes lietotnes. Datorgrafikas pamatjēdzieni. Grafiskās lietotnes darba vide un iestatījumi. Formu, kontūru, tekstu veidošanas un rediģēšanas rīki. Darbības ar objektiem. Slāņi un to lietojums. Drukas darbu sagatavošana. 16 22 8 34
Grafikas tehniku pamata grupas veids: zīmējuma tehnika. Ģeometrisko priekšmetu uzbūves zīmējumi dažādos stāvokļos. Ģeometrisku priekšmetu klusās dabas kompozīcijas uzstādījums. Cilindrisku un lodveida priekšmetu uzstādījums. Drapērijas zīmējums. Grafikas tehniku pamata grupas veids: grafikas iespiedtehnika. Tēlotājas mākslas veids – glezniecība, glezniecībai nepieciešamie materiāli un glezniecības tehnikas. Sadzīves priekšmetu klusās dabas kompozīcijas uzstādījums. 32 60 16 68
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir attīstīt radošās spējas, uztveri un iztēli, izzinot dabu, mākslu un kultūrvidi, apgūt tēlotājas mākslas terminoloģiju, iepazīstoties ar dažādiem mākslas veidiem un žanriem, praktiski apgūt – krāsu mācību, zīmēšanu, gleznošanu, grafiku, kompozīciju un spēt realizēt dizaina projektus ar grafisko lietotņu palīdzību. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar mākslas klasifikāciju un ar tēlotājmākslas terminoloģiju. 2. Praktiski apgūt grafikas iespiedtehnikas, zīmēšanas un gleznošanas pamatus. 3. Apgūt prasmes un iemantot iemaņas praksē pielietot krāsu mācību, mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas pamatprincipus zīmēšanā, gleznošanā, grafikā. 4. Praktiski apgūt datorgrafikas lietotnes rīkus un izzināt to iespējas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina mākslas klasifikāciju un terminoloģiju, mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus. 2. Zina datorgrafikas pamatjēdzienus. - Starppārbaudījums (semināru darbu izstrāde un prezentācija/diskusija). Noslēguma pārbaudījums (eksāmens).
Prasmes: 3. Prot mērķtiecīgi lietot mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, kompozīcijas pamatprincipus un veidus dizaina ideju realizācijā. 4. Prot izvēlēties un prasmīgi lietot atbilstošus datorgrafikas lietotnes rīkus dizaina risinājumu izstrādei. 5. Prot iegūt, atlasīt, apstrādāt un analizēt informāciju mākslas un dizaina jomā, izmantot jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus. 6. Prot izvērtēt un izmantot tehnoloģiju jomas skolotāja darbības nozarē dažādas metodikas un praktiskas pieejas, parādīt savas profesijas teoriju, metodiku un uzskatu izpratni. 7. Spēj strukturēt savas zināšanas tēlotājas mākslas jomā, tajā skaitā patstāvīgi virzīt savu tālāko izglītību skolotāja profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - Starppārbaudījums (semināru darbu izstrāde un prezentācija/diskusija). Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate).
Kompetence: 8. Spēj izmantojot tēlotāja mākslā apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, kritiski izvērtēt mākslas darba tapšanas procesu un analizēt citu mākslinieku radītos mākslas darbus, kā arī praktiski risināt profesionālus uzdevumus, plānot un īstenot radošas idejas dizaina un tehnoloģiju jomā. 9. Spēj izstrādā skiču projektus, realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnoloģijas ieceres vizualizācijā. 10. Spēj radoši izpauzties piedaloties skolas un ārpusskolas rīkotajās tehnoloģiju jomas izstādēs, strādāt patstāvīgi un komandā, sadarbojoties ar citiem. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate). Noslēguma pārbaudījums (eksāmens).
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Starppārbaudījuma veids – semināra darbu izstrāde un prezentācija/diskusija. - 10%
2. Starppārbaudījuma veids – praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate). - 20%
3. Starppārbaudījuma veids - praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate). - 30%
Noslēguma pārbaudījums: 4. Eksāmens (patstāvīgi apgūtas eksāmena tēmas un to mutiska prezentēšana, diskusija studentu grupā). Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja kārtoti visi starppārbaudījumi. - 40%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]