Kods | LA0714 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides dizaina projektēšana I | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inta Klāsone, Ilva Magazeina-Līduma | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā par vides dizaina projektēšanu studenti iegūst zināšanas par interjera dizaina kompozicionālajiem aspektiem, kā arī attīsta nepieciešamās prasmes un iemaņas konkrētu telpu projektu izstrādē. Kursa laikā tiek apgūti interjera kompozīcijas pamatprincipi, kā arī izpētīti mūsdienu interjeru raksturīgākie veidošanas paņēmieni.. Interjera dizaina funkcionālā un estētiskā vērtība tiek izprasta, ietverot vairākus būtiskus aspektus. Pirmkārt, telpas uztvere un kompozīcija ir svarīga, lai radītu harmonisku un vizuāli pievilcīgu vidi. Interjera uzbūves pamatfaktori, piemēram, telpas forma un funkcija, nosaka telpas praktiskumu un lietojamību. Papildus tam, interjera uzbūves palīgfaktori, kā krāsa un gaisma telpā, būtiski ietekmē telpas atmosfēru un noskaņu. Ergonomika dizainā ir vēl viens svarīgs aspekts, kas nodrošina, ka telpa ir ērta un piemērota lietotājiem. Privātā interjera iekārtojums koncentrējas uz individuālām vajadzībām un vēlmēm, savukārt sabiedriskā interjera veidi un to iekārtojuma specifika ir pielāgoti plašākai auditorijai un dažādām funkcijām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt ieskatu interjera dizaina projektēšanas kompozicionālajos aspektos, zināšanas, prasmes un iemaņas konkrētu telpu projektu izveidē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt interjeru kompozīcijas pamatprincipus. 2. Apskatīt mūsdienu interjeru raksturīgākos veidošanas paņēmienus un vērtēšanas kritērijus. 3. Analizēt aktuālākās interjeru struktūras un uzbūves pamatnostādnes, to kopīgos kompozicionālos principus. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina un analizē interjera kompozīcijas faktorus un veidošanas paņēmienus, izvērtē telpas funkcionālās zonas, formu un proporciju nozīmi, apdares materiālu daudzveidību.
2. Izprot krāsu likumsakarības interjera veidošanā, apgaismojuma dizainu, mēbeļu veidus un ergonomikas likumsakarības, stilu daudzveidību.
3. Izmantojot interjera kompozīcijā apgūtos teorētiskos pamatus, analizē un izvēlas interjera iekārtojuma elementus. - Starppārbaudījumi:
Semināra (I) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija.
Semināra (II) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija.
Semināra (III) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija.
Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate).
Noslēguma pārbaudījums:
Eksāmens- Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate). Prasmes: 4. Pielieto zināšanas un prasmes interjera uzbūves pamatfaktoru un palīgfaktoru izvērtēšanā un analizēšanā. Pielieto interjera kompozīcijas pamatprincipus. 5. Ģenerē projekta izstrādes idejas, izprot to loģikas un ergonomikas nozīmi idejas realizēšanā. 6. Izstrādā interjera projekta rasējumus, vizualizācijas, prezentācijas. - Starppārbaudījumi: Semināra (I) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Semināra (II) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Semināra (III) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate). Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens- Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate). Kompetence: 7. Kritiskā domāšana un problēmrisināšana – izzina, analizē un izvērtē dažāda veida informāciju un situācijas, izprot to kontekstu, pieņem izsvērtus un atbildīgus lēmumus, definē problēmas būtību un risina vienkāršus un kompleksus izaicinājumus vides projektu izstrādē. 8. Jaunrade un uzņēmējspēja – saskata daudzveidīgas iespējas uzlabot esošo vides situāciju, uzņemas iniciatīvu, lai ideju pārvērstu noderīgā risinājumā vai produktā; prasmes un zināšanas pielieto projektēšanas praksē, vērtējot vides/telpas dizaina objektus, kā arī mākslinieciskajā jaunradē, attīstot un realizējot jaunas idejas. 9. Pašvadīta mācīšanās – orientējas mūsdienu dizaina piedāvājumā, sagatavo mācību stundām nepieciešamos metodiskos uzskates un teorētiskos materiālus par dažādām interjera tēmām, organizē mācību vidi, attīstot mācību uzdevumus Dizaina un tehnoloģiju priekšmetā skolā. - Starppārbaudījumi: Semināra (I) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Semināra (II) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Semināra (III) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate). Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens- Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate). Kompetence: 10. Sadarbība – sadarbojas ar dažādiem cilvēkiem, lai īstenotu konkrētus mērķus, un sasniedz iesaistītajām pusēm pieņemamus risinājumus. 11. Pilsoniskā līdzdalība – saskata kopsakarības sabiedrībā un vidē, analizē savu iesaisti lokālos un globālos procesos un iesaistās to uzlabošanā, ģenerējot vides problēmu risināšanas piedāvājumus. 12. Digitālā pratība – atbildīgi un efektīvi izmanto digitālās tehnoloģijas zināšanu ieguvei, jauna satura radīšanai, satura koplietošanai un komunikācijai, vides projektu izstrādei. - Starppārbaudījumi: Semināra (I) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Semināra (II) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Semināra (III) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate). Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens- Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate). |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Semināra (I) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija - 10%
2. Semināra (II) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija - 10% 3. Semināra (III) uzdevuma izstrāde un prezentācija/diskusija - 10% 4. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate) - 30% Noslēguma pārbaudījums: 5. Eksāmens- Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|