LA0692 Ārpusklases darba metodika tehnoloģiju jomā

Kods LA0692
Nosaukums Ārpusklases darba metodika tehnoloģiju jomā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Demitere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Veicināt studentu kompetenci ārpusklases darba satura plānošanā, vadīšanā un izvērtēšanā. Iepazīstināt ar ārpusklases darba mērķiem, saturu, to atspoguļojumu normatīvajos dokumentos un mācību līdzekļos. Apgūt prasmi plānot ārpusklases darbu, tā mācību.
procesu, ievērojot individualizāciju un personalizāciju, diferenciāciju mācību procesā, izvēloties atbilstošus paņēmienus, metodes, stratēģijas un mācību līdzekļus; Apgūt prasmi izmantot formatīvo un summatīvo vērtēšanu, sniegt pozitīvu atgriezenisko saiti, izvēlēties vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidu, iegūt izpratni, kā iesaistīt vērtēšanas procesā skolēnus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ārpusklases darba vieta un loma mācību procesa pilnveidošanā. Ārpusklases darbs, tā loma un nozīme vispārizglītojošajās skolās. Iespējas skolēniem. 2 4 2 8
Ārpusklases darba organizācijas principi pamatskolā un vidusskolā. Kā skolā tiek organizēts ārpusklases darbs. Kā ārpusklases darba organizēšana atšķiras pamatskolā un vidusskolā. Galvenie principi un to atšķirības. 2 4 0 4
Vecumposma īpatnības un ārpusklases nodarbību organizēšana. Vecumposma īpatnības, kas jāņem vērā plānojot ārpus klases nodarbības. Vecumposma ietekme mācīšanās procesā. Diskusija – biežāk pieļautās kļūdas plānojot ārpus klases nodarbības dažādu vecumu skolēniem. 6 8 2 8
Darba plānošana vai interešu noskaidrošana. Skolēnu interešu noskaidrošana. Darba plānošana atbilstoši skolēnu interesēm. Darbu plānošana diferencētās grupās. 2 4 2 6
Sagatavošanās un piedalīšanās olimpiādēs un konkursos, tai skaitā skolēnu jaunrades (zinātniskajos) konkursos - darbs ar talantīgajiem skolēniem. Olimpiādes un konkursi. To nozīme skolēnu mācīšanās procesā. Darbs ar talantīgajiem skolēniem, darbs ar apdāvinātajiem skolēniem, darbs ar ieinteresētajiem skolēniem. Vecāku līdzdalība. Diskusija – Olimpiādes un konkursi to nozīme skolēnu talantu attīstībā. Kā strādāt ar talantīgajiem un apdāvinātajiem? 6 8 2 6
Mācīšanās vajadzības un pedagoģiskā atbalsta sniegšana izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām. Mācīšanās grūtības. Pedagoģiskais atbalsts. Atbalsta personāls skolā. Vecāku līdzdalība. Diskusija – mācīšanās grūtības – realitāte vai bēgšana no grūtībām. 4 6 2 8
Ārpusklases nodarbības un projektu darba metodes. Projekta metodes. Kā tās pielietot ārpusklases darba nodarbību organizēšanā. Priekšrocības un trūkumi. 2 4 0 6
Mācību līdzekļu izveide. Mācību līdzekļu izveide. Materiālu daudzveidība. Koplietošanas resursi. 2 4 2 8
Ārpusklases darba rezultātu prezentēšana un integrācija formālajā mācību procesā. Ārpusklases darba loma formālajā mācību procesā. Rezultātu izmantošanas iespējas. 4 6 2 8
Skolu tehnoloģiskie resursi un ārpusklases nodarbību organizēšana. Skolu tehnoloģiskais nodrošinājums. Skolu cilvēkresursi. Pakalpojumi. 2 4 2 6
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studija kursa mērķi: 1. Izprast par ārpusklases nodarbību vietu un lomu vispārizglītojošajā skolā. 2.Izprast par ārpusklases nodarbību organizēšanu. Studiju kursa uzdevums: 3.Spēt izstrādā ārpusklases nodarbību plānus dažādām IKT tēmām. 4. Māk izstrādāt ārpusklases nodarbību saturam atbilstošus mācību-metodiskos materiālus. 5. Māk noteikt skolēnu sasniegumu vērtēšanas kritērijus un organizē sasniegumu vērtēšanu un apspriešanu ārpusklases nodarbībās. 6. Spēj patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu ārpusklases darbā tehnoloģiju jomā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot ārpusklases nodarbību vietu un lomu vispārizglītojošajā skolā. 2. Izprot ārpusklases nodarbību organizēšanu. - 1. Starppārbaudījuma veids – izstrādātie mācību materiāli. 2. Starppārbaudījuma veids – izstrādātie nodarbību plāni. Noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens.
Prasmes: 3. Spēj patstāvīgi izstrādāt ārpusklases nodarbību plānus dažādām IKT tēmām. 4. Spēj Izstrādāt ārpusklases nodarbību saturam atbilstošus mācību-metodiskos materiālus. 5. Spēj noteikt skolēnu sasniegumu vērtēšanas kritērijus un organizē sasniegumu vērtēšanu un apspriešanu ārpusklases nodarbībās. - 1. Starppārbaudījuma veids – izstrādātie mācību materiāli. 2. Starppārbaudījuma veids – izstrādātie nodarbību plāni. Noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens.
Kompetence: 6. Spēj patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu ārpusklases darbā tehnoloģiju jomā. - 1. Starppārbaudījuma veids – izstrādātie mācību materiāli. 2. Starppārbaudījuma veids – izstrādātie nodarbību plāni. Noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izstrādāt mācību materiālus. - 25%
Izstrādātie mācību plānu. - 25%
Rakstisks eksāmens. - 50%
 
Priekšzināšanas Biroja lietotņu mācību metodika un izglītības testu izstrāde, Datorikas priekšmeta metodika, Programmēšanas mācību metodika, Datorgrafikas un multimediju mācību metodika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]