LA0691 Programmēšanas mācību metodika

Kods LA0691
Nosaukums Programmēšanas mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Sandra Anohina
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz studentiem iespēju padziļināt zināšanas par programmēšanas jomu un tās mācīšanas pieejām. Tā mērķis ir attīstīt prasmes, kas nepieciešamas programmēšanas mācību procesa organizēšanai, dažādu programmēšanas vidi izmantošanai, kā arī testu un novērtēšanas instrumentu izstrādei. Kurss veicina pedagoģisko kompetenču veidošanos un sniedz pamatus zināšanu un prasmju vērtēšanas procesu izpratnei..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads nozarē un aktualitātes. Ievads programmēšanas mācību procesā. Programmēšana dažādos mācību vecumposmos (1.-3., 4.-6., 7.-9., 10.-12. klases). Mācību tehnoloģijas, materiāli un metodes atkarībā no vecumposma. Programmēšana tehnoloģijas mācību jomā un to sasniedzamie rezultāti. Sistēmanalīze un dizaina process. 4 4 2 6
2. Algoritmi, to pieraksta un plānošanas veidi. Lienāri, cikliski un sazaroti algoritmi. Algoritmu pieraksta veidi (vārdisks, simbolisks, blokshēma, pseidokods, kods), to atšķirības un pielietojums dažādās plānošanas un realizācijas situācijās. Starppārbaudījums - izveidots summatīvais darbs algoritmu plānošanā un pierakstā. 8 12 4 16
3. Ievads teksta programmēšanas vidē. Ievads programmēšanas valodā (Python). Specializētas koda izstrādes vides, to priekšrocības un lietošana. Programmēšanas valodas un tās bibliotēku instalācija un operētājsistēmas konfigurēšana. 8 10 4 14
4. Programmēšanas projektu vadība. Programmēšanas projekti kā grupu aktivitāte. Projektu vadības principi un lietojumprogrammatūra. Versiju kontroles sistēmas (git) un to lietošana. Metodiskie paņēmieni grupu un pāru darbam. 6 12 3 15
5.Teksta programmēšanas vide (7.-9. klase) un starpdisciplināri uzdevumi. Pāreja no vizuālās vides uz tekstuālo, priekšrocības un trūkumi. Motivācija. Piemēru un uzdevumu izveide izmantojot citu jomu tēmas, problēmas un datus. 8 14 4 18
6. Datorzinātnes un programmēšanas mācīšanas metodiskie paņēmieni. Efektīvu metodisko paņēmienu apskats un praktizēšanās to lietošanā. Praktizēšanās uzdevumu un pārbaudes darbu veidošana. Starppārbaudījums - izveidots summatīvais darbs tekstuālajā programmēšanas vidē. 8 12 4 16
7. Optimālā līmeņa programmēšanas kurss vidusskolā. Sistemātiska programmas funkcionalitātes pārbaude un atkļūdošana. Starpjomu saikne piemēru un projektu izvēlē. Pašvadīta mācīšanās. 4 4 2 6
8. Augstākā līmeņa programmēšanas kurss vidusskolā. Automātiskā testēšana. Projektu izvēle un atbalsts skolēniem projekta realizācijā. 4 4 2 6
9. Programmēšanas jomas attīstība. Mākoņpakalpojumi, to attīstība un nozīme. Mašīnmācīšanās pamati un attīstība. 2 4 1 5
10. Informātikas olimpiāde un to uzdevumu risināšana. Informātikas olimpiādes norise to uzdevumi, risināšanas piemēri un metodika, patstāvīga uzdevumu risināšana. 6 8 3 11
11. Programmēšanas mācību stundas izveide un novadīšana. Pēc izvēles diviem vecumposmiem (atkarībā no studiju programmas) izstrādā mācību stundu par kādu no programmēšanas tēmām (uzdevumi, snieguma līmeņa apraksti). Pārējie grupas biedri hospitē nodarbību un pēc nodarbības diskutē par to. 6 20 3 23
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir dot studentiem iespējas padziļināt zināšanas par programmēšanas jomu un tās pasniegšanas metodiku, kā arī apgūt testu izstrādes pamatus. Kursa uzdevumi: 1. Palīdzēt studentiem iegūt prasmes dažādas programmēšanas vide lietošanā mācību procesā; 2. Rosināt pedagoģiskas kompetences veidošanos; veicināt izpratni par zināšanu un prasmju novērtēšanas instrumentu izstrādi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina programmēšanas apguvei biežāk izmantojamās mācību metodes un paņēmienus. 2. Izprot zināšanu un prasmju pārbaudes darbu veidošanas pamatprincipus. - Izstrādāts summatīvais darbs algoritmu plānošanā un pierakstā. Izstrādāts summatīvais darbs tekstuālajā programmēšanas vidē. Eksāmens – izstrādātas divas mācību stundas programmēšanā un viena novadīta grupas biedriem, un hospitētas citu grupu biedru mācību stundas.
Prasmes: 3. Izmanto dažādas programmēšanas vides un valodas starpdisciplināru uzdevumu risināšanā. 4. Izstrādā pārbaudes darbus programmēšanā, organizē to izpildi un interpretē to rezultātus. - Izstrādāts summatīvais darbs algoritmu plānošanā un pierakstā. Izstrādāts summatīvais darbs tekstuālajā programmēšanas vidē. Eksāmens – izstrādātas divas mācību stundas programmēšanā un viena novadīta grupas biedriem, un hospitētas citu grupu biedru mācību stundas.
Kompetence: 5. Plāno un vada mācību darbu programmēšanas apguves procesā, ievērojot vecumposma īpatnības un dizaina procesu. - Izstrādāts summatīvais darbs algoritmu plānošanā un pierakstā. Izstrādāts summatīvais darbs tekstuālajā programmēšanas vidē. Eksāmens – izstrādātas divas mācību stundas programmēšanā un viena novadīta grupas biedriem, un hospitētas citu grupu biedru mācību stundas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izstrādāts summatīvais darbs algoritmu plānošanā un pierakstā (Starppārbaudījums) - 25%
Izstrādāts summatīvais darbs tekstuālajā programmēšanas vidē (Starppārbaudījums) - 25%
Eksāmens – izstrādātas divas mācību stundas programmēšanā un viena novadīta grupas biedriem, un hospitētas citu grupu biedru mācību stundas (Noslēguma pārbaudījums). - 50%
 
Priekšzināšanas Algoritmi un programmēšana.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]