LA0679 Pētniecība izglītībā. Studiju darbs II

Kods LA0679
Nosaukums Pētniecība izglītībā. Studiju darbs II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Alīda Samuseviča, Inga Šnēbaha, Dina Barute
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir dot iespēju studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. Studiju kursa ietvaros studenti izzina datu ieguves un apstrādes metodes, kā arī pilnveido pētījuma rezultātu prezentācijas prasmes..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Pētījuma veidi un pētījumu procesa plānošana. Zinātniskā pētniecība, tās raksturojums. Zinātniskās pētniecības principi. Skolotāja profesionālās darbības funkciju saistība ar pētniecību. Pedagoga pētniecības kompetenču raksturojums. Pētījumu metodoloģijas jēdziens un būtība. Pētījuma posmi. Pētījumu veidi - gadījuma pētījums, darbības pētījums, eksperimentāls pētījums, longitudināls pētījums. Pētījumu ētika. 6 8 4 10
2. Pētījumu izlases un to veidošana. Ģenerālkopas definēšana. Pētījumu izlašu veidi, principi un metodes. Varbūtīgas un nevarbūtīgas izlases. 2 8 4 10
3. Novērojumu veikšana un protokolēšana. Novērojumu izmantošanas mērķi. Novērojuma protokola izveide. Novērojumu datu analīze 4 8 2 10
4. Intervijas. Interviju plānošana, interviju respondentu, tai skaitā ekspertu, izvēle, jautājumu sastādīšana, interviju tipi un transkripcijas. 4 8 4 10
5. Dokumentu un interviju analīze. Tematiskās un kontentanalīzes metodes. Atslēgvārdu definēšana un meklēšana. Saturisko bloku izveide 6 8 2 10
6. Aptauju anketu izstrāde. Aptaujas metode datu vākšanai. Aptaujas jautājumu tipi. Aptaujas jautājumu formulēšana. Aptaujas noformēšana. Atbilžu skalas aptaujās – diskrētas un nepārtrauktas skalas. Ordināras un nominālas skalas. Likerta skalas veidi. Tiešsaistes aptaujas. Populārākie tiešsaistes aptauju rīki. Tiešsaistē savāktu datu apstrāde. Tiešsaistes aptauju anketu specifika 6 8 2 10
7. Darbs ar izklājlapu lietotni MS Excel. MS Excel darba vide, biežāk izmantotās funkcijas, noformējuma veidošana. 4 8 2 10
8. Datu kodēšana un ievadīšana. Kodu tabulas izveidei. Datu tabulas izveide. Patstāvīgais darbs – aptaujas anketas datu kodēšana un ievadīšana. 6 8 2 10
9. Frekvenču aprēķini. Absolūtās, relatīvās, kumulatīvās un relatīvās kumulatīvās frekvences. 6 8 2 10
10. Datu diagrammas. Datu vizualizācijas metodes. Diagrammu tipi un izveide. 6 8 2 10
11. Respondentu grupu salīdzināšana. Statistiskas nozīmības pārbaudes metodes dažādām izlasēm. Hī kvadrāta kritērijs. 6 8 2 12
12. Korelācijas. Pozitīvas un negatīvas korelācijas. Pīrsona korelācijas koeficienta aprēķināšana. 4 8 2 12
13. Zināšanu pārbaudes testu plānošana. Testa jautājumu formulēšana. Testa satura attiecība pret mācību vielas saturu un apjomu. Testa jautājumu veidi. Testa atbilžu vērtēšana. Ieteikumi doto atbilžu variantu formulēšanai. 4 8 2 12
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt studentu teorētisko un praktisko zināšanu apgūšanu par izglītības pētījumiem, to metodoloģiju un organizāciju; 2. Palīdzēt studentiem veidot izpratni par izglītības pētījumu datu apstrādes metodiku un loģiku, izmantojot modernās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas; 3. Dot iespēju studentiem attīstīt pētnieciskā darba prasmes vadīt un plānot pētniecisko procesu; 4. Sekmēt studentu izpratnes veidošanos par pētniecības nozīmību profesionālajā darbībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina kvalitatīvo, kvantitatīvo un jaukto pētījumu veidus, pētniecības principus, stratēģijas un pētījumu veidiem atbilstošās pētniecības metodes. 2. Pārzina pētījuma izlašu veidošanas principus un datu savākšanas veidus. 3. Pārzina datu statistiskās analīzes metožu izmantošanu. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde. 2. Novērojumu veikšana un analīze. 3. Interviju veikšana un transkripts. 4. Kontentanalīze. 5. Aptaujas anketa izveide. 6. Datu kodēšana un ievadīšana. 7. Frekvenču aprēķini. 8. Datu diagrammu izveide. 9. Respondentu grupu salīdzinājums. 10. Korelāciju aprēķini. 11. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski.
Prasmes: 4. Spēj izvēlēties pētījuma veidam atbilstošu pētījuma metodoloģiju un veikt kvantitatīvo un kvalitatīvo datu savākšanu, apstrādi un analīzi. 5. Prot izstrādāt datu savākšanas instrumentus izglītības pētījumu vajadzībām. 6. Māk formulēt pētījuma rezultātiem atbilstošus secinājumus un ieteikumus izglītības problēmu risināšanai. 7. Prot izmantot izklājlapu lietotni Microsoft Excel pētījuma datu statistiskai apstrādei. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde. 2. Novērojumu veikšana un analīze. 3. Interviju veikšana un transkripts. 4. Kontentanalīze. 5. Aptaujas anketa izveide. 6. Datu kodēšana un ievadīšana. 7. Frekvenču aprēķini. 8. Datu diagrammu izveide. 9. Respondentu grupu salīdzinājums. 10. Korelāciju aprēķini. 11. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski.
Kompetence: 8. Prot plānot un veikt neliela mēroga izglītības pētījumu, ietverot gan teorētisko, gan empīrisko daļu, analizēt un interpretēt iegūtos rezultātus, kā arī nodrošināt veikto pētījumu ētiskumu. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde. 2. Novērojumu veikšana un analīze. 3. Interviju veikšana un transkripts. 4. Kontentanalīze. 5. Aptaujas anketa izveide. 6. Datu kodēšana un ievadīšana. 7. Frekvenču aprēķini. 8. Datu diagrammu izveide. 9. Respondentu grupu salīdzinājums. 10. Korelāciju aprēķini. 11. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde - 5%
Novērojumu veikšana un analīze - 5%
Interviju veikšana un transkripts - 5%
Kontentanalīze - 5%
Aptaujas anketa izveide - 5%
Datu kodēšana un ievadīšana - 5%
Frekvenču aprēķini - 5%
Respondentu grupu salīdzinājums - 5%
Respondentu grupu salīdzinājums - 5%
Korelāciju aprēķini - 5%
Izstrādāts studiju darbs - 30%
Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski - 20%
 
Priekšzināšanas Skolotāja profesionālās darbības pamati
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]