Kods | LA0679 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība izglītībā. Studiju darbs II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Samuseviča, Inga Šnēbaha, Dina Barute | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir dot iespēju studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. Studiju kursa ietvaros studenti izzina datu ieguves un apstrādes metodes, kā arī pilnveido pētījuma rezultātu prezentācijas prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt studentu teorētisko un praktisko zināšanu apgūšanu par izglītības pētījumiem, to metodoloģiju un organizāciju; 2. Palīdzēt studentiem veidot izpratni par izglītības pētījumu datu apstrādes metodiku un loģiku, izmantojot modernās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas; 3. Dot iespēju studentiem attīstīt pētnieciskā darba prasmes vadīt un plānot pētniecisko procesu; 4. Sekmēt studentu izpratnes veidošanos par pētniecības nozīmību profesionālajā darbībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina kvalitatīvo, kvantitatīvo un jaukto pētījumu veidus, pētniecības principus, stratēģijas un pētījumu veidiem atbilstošās pētniecības metodes.
2. Pārzina pētījuma izlašu veidošanas principus un datu savākšanas veidus.
3. Pārzina datu statistiskās analīzes metožu izmantošanu. - Starppārbaudījumi:
1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde.
2. Novērojumu veikšana un analīze.
3. Interviju veikšana un transkripts.
4. Kontentanalīze.
5. Aptaujas anketa izveide.
6. Datu kodēšana un ievadīšana.
7. Frekvenču aprēķini.
8. Datu diagrammu izveide.
9. Respondentu grupu salīdzinājums.
10. Korelāciju aprēķini.
11. Izstrādāts studiju darbs – pētījums.
Noslēguma pārbaudījums:
Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski. Prasmes: 4. Spēj izvēlēties pētījuma veidam atbilstošu pētījuma metodoloģiju un veikt kvantitatīvo un kvalitatīvo datu savākšanu, apstrādi un analīzi. 5. Prot izstrādāt datu savākšanas instrumentus izglītības pētījumu vajadzībām. 6. Māk formulēt pētījuma rezultātiem atbilstošus secinājumus un ieteikumus izglītības problēmu risināšanai. 7. Prot izmantot izklājlapu lietotni Microsoft Excel pētījuma datu statistiskai apstrādei. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde. 2. Novērojumu veikšana un analīze. 3. Interviju veikšana un transkripts. 4. Kontentanalīze. 5. Aptaujas anketa izveide. 6. Datu kodēšana un ievadīšana. 7. Frekvenču aprēķini. 8. Datu diagrammu izveide. 9. Respondentu grupu salīdzinājums. 10. Korelāciju aprēķini. 11. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski. Kompetence: 8. Prot plānot un veikt neliela mēroga izglītības pētījumu, ietverot gan teorētisko, gan empīrisko daļu, analizēt un interpretēt iegūtos rezultātus, kā arī nodrošināt veikto pētījumu ētiskumu. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde. 2. Novērojumu veikšana un analīze. 3. Interviju veikšana un transkripts. 4. Kontentanalīze. 5. Aptaujas anketa izveide. 6. Datu kodēšana un ievadīšana. 7. Frekvenču aprēķini. 8. Datu diagrammu izveide. 9. Respondentu grupu salīdzinājums. 10. Korelāciju aprēķini. 11. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde - 5%
Novērojumu veikšana un analīze - 5% Interviju veikšana un transkripts - 5% Kontentanalīze - 5% Aptaujas anketa izveide - 5% Datu kodēšana un ievadīšana - 5% Frekvenču aprēķini - 5% Respondentu grupu salīdzinājums - 5% Respondentu grupu salīdzinājums - 5% Korelāciju aprēķini - 5% Izstrādāts studiju darbs - 30% Noslēguma pārbaudījums: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|