Kods | LA0674 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Robotika izglītībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šajā kursā studenti daudz strādās ar dažādiem robotiem, lai gūtu ieskatu ko iespējams paveikt un kādas prasmes skolēni varētu iegūt strādājot ar dažādiem izglītojošiem robotiem. Praktiskajos darbos studenti apgūs praktiskās zināšanas un iemaņas darbā ar vismaz 15 dažādiem izglītības robotiem. Lekcijās studenti iegūs teorētisko informāciju par dažādiem izglītojošās robotikas tematiem un būtiskākajiem pedagoģiskajiem principiem šajā jomā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci un izpratni par izglītojošajiem robotiem, dažādiem robotikas konstruēšanas komplektiem, paštaisītu robotu iekļaušanu dizaina un tehnoloģiju stundās, gatavo robotu un dažādu konstrukciju programmēšanas pamatiem integrējot tos datorikas stundās. Kursa uzdevumi: 1. Analizēt mūsdienu izglītojošās robotikas virzienus, pieejas, metodes, iespējas, riskus, ieguvumus un problēmas; 2. Sniegt iespēju apgūt izglītojošās robotikas attīstības vēsturi, robotikas pamatus konstruēšanas, sensoru, vadāmības un programmēšanas procesos; 3. Iegūt praktisku pieredzi darbā ar vismaz 10 dažādiem robotiem un sniegt izpratni par iespēju šīs zināšanas praktiski pielietot vispārējās izglītības vidē, papildināt mācību saturu atbilstoši laikmeta un darba tirgus prasībām (matemātikā, fizikā, tehnoloģijās, kā arī veicina problēmrisināšanas prasmes, sadarbības un komunikācijas spējas, lēmumu pieņemšanu un kritisko domāšanu, drosmi eksperimentēt un radīt jaunus produktus); 4. Praktiski parādīt, ka izglītojošie roboti ir efektīvs mācību rīks, palīdzot pedagogam veidot saistošu un aizraujošu mācību vidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Par izglītojošās robotikas jēdziena būtību, robotikas izmantošanas iespējām izglītības procesā, attīstības posmiem un nākotnes iespējām.
2. Par robotikas pētījumu nozīmi izglītībā, būtiskākajiem atklājumiem un jaunākajiem pētījumu rezultātiem, kā arī atsevišķu personību un uzņēmumu devumu izglītojošās robotikas attīstībā.
3. Par izglītojošās robotikas integrēšanu mācību vidē, ieguvumiem, riskiem un iespējām. - Starppārbaudījumi:
1. Patstāvīgais darbs – VIDEO – Viedokļa paušana brīvā formā “Robotika izglītībā - Ko es šobrīd zinu par izglītojošo robotiku? Ko es domāju par tehnoloģijām mācību procesā – savā praksē un globāli? Ko vēlos apgūt šajā studiju kursā”. (patstāvīgi uzfilmēt video, iesūtīt pasniedzējam).
2. Patstāvīgais darbs – SEMINĀRS – Labās prakses analīze “Dažādu izglītojošo robotu integrēšana mācību procesā” (patstāvīgi izstrādāts rakstisks izpētes darbs, kas tiek iesniegts pasniedzējam vērtēšanai, mutiska prezentācija un diskusija par to studentu grupā) – seminārs.
Noslēguma pārbaudījums:
3.Eksāmens - Robotika izglītībā – jaunas konstrukcijas izstrāde (uzlabošana vai pielāgošana) vai mācību stundas materiāla izstrādāšana iekļaujot izglītojošo robotiku (individuāli izvēlēta tēma). Prasmes: 4. Praktiski izmanto jaunākās un aktuālākās izglītojošās robotikas tehnoloģiju iespējas, rīcības un izpausmes daudzveidības veicināšanai mācību procesā. 5. Analizē un integrē organizētā grupu (vai individuālajā) darbā izglītojošās robotikas principus un attīsta sadarbības prasmes, iekļauj problēmrisināšanas un citas sadarbības un mācību metodes. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs – VIDEO – Viedokļa paušana brīvā formā “Robotika izglītībā - Ko es šobrīd zinu par izglītojošo robotiku? Ko es domāju par tehnoloģijām mācību procesā – savā praksē un globāli? Ko vēlos apgūt šajā studiju kursā”. (patstāvīgi uzfilmēt video, iesūtīt pasniedzējam). 2. Patstāvīgais darbs – SEMINĀRS – Labās prakses analīze “Dažādu izglītojošo robotu integrēšana mācību procesā” (patstāvīgi izstrādāts rakstisks izpētes darbs, kas tiek iesniegts pasniedzējam vērtēšanai, mutiska prezentācija un diskusija par to studentu grupā) – seminārs. Noslēguma pārbaudījums: 3.Eksāmens - Robotika izglītībā – jaunas konstrukcijas izstrāde (uzlabošana vai pielāgošana) vai mācību stundas materiāla izstrādāšana iekļaujot izglītojošo robotiku (individuāli izvēlēta tēma). Kompetences: 6. Analizē un apkopo informāciju par robotikas izmantošanu izglītībā. Argumentēti diskutē par izglītojošās robotikas principu īstenošanas iespējām un apgrūtinājumiem izglītības vidē un piedāvā risinājumus šo apgrūtinājumu mazināšanai. 7. Pieņem lēmumus jaunāko robotikas tehnoloģiju iespēju izmantojumam mācību procesa modelēšanā atbilstoši izglītojamo dažādībai un savam mācību priekšmetam. 8. Izprot priekšlikumus un stratēģiskas robotikas integrēšanas iespējas mācību vidē no organizatoriskās, plānošanas un finansiālā nodrošinājuma prasību puses, daudzveidības atbalstam mācību procesā. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs – VIDEO – Viedokļa paušana brīvā formā “Robotika izglītībā - Ko es šobrīd zinu par izglītojošo robotiku? Ko es domāju par tehnoloģijām mācību procesā – savā praksē un globāli? Ko vēlos apgūt šajā studiju kursā”. (patstāvīgi uzfilmēt video, iesūtīt pasniedzējam). 2. Patstāvīgais darbs – SEMINĀRS – Labās prakses analīze “Dažādu izglītojošo robotu integrēšana mācību procesā” (patstāvīgi izstrādāts rakstisks izpētes darbs, kas tiek iesniegts pasniedzējam vērtēšanai, mutiska prezentācija un diskusija par to studentu grupā) – seminārs. Noslēguma pārbaudījums: 3.Eksāmens - Robotika izglītībā – jaunas konstrukcijas izstrāde (uzlabošana vai pielāgošana) vai mācību stundas materiāla izstrādāšana iekļaujot izglītojošo robotiku (individuāli izvēlēta tēma). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
1. Patstāvīgais darbs – VIDEO – Viedokļa paušana brīvā formā “Robotika izglītībā - Ko es šobrīd zinu par izglītojošo robotiku? Ko es domāju par tehnoloģijām mācību procesā – savā praksē un globāli? Ko vēlos apgūt šajā studiju kursā”. (patstāvīgi uzfilmēt video, iesūtīt pasniedzējam). - 30%
Starppārbaudījums: 2. Patstāvīgais darbs – SEMINĀRS – Labās prakses analīze “Dažādu izglītojošo robotu integrēšana mācību procesā” (patstāvīgi izstrādāts rakstisks izpētes darbs, kas tiek iesniegts pasniedzējam vērtēšanai, mutiska prezentācija un diskusija par to studentu grupā) – seminārs. - 30% Noslēguma pārbaudījums: 3. Eksāmens - Robotika izglītībā – jaunas konstrukcijas izstrāde (uzlabošana vai pielāgošana) vai mācību stundas materiāla izstrādāšana iekļaujot izglītojošo robotiku (individuāli izvēlēta tēma). - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|