Kods | LA0672 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērnu dizartrija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina studentus ar bērnu dizartrijas etioloģiju, patofizioloģiju, simptomiem un klīniskajām formām. Teorētiski un praktiski sagatavo logopēda darbam ar bērnu, kuram ir dizartrija.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sniegt zināšanas par neiroloģiskas izcelsmes runas traucējumiem bērniem, praktiski apgūt to diagnosticēšanas un novēršanas metodes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par bērnu dizartriju, tās cēloņiem, simptomiem, veidiem un diagnosticēšanas iespējām. 2. Apgūt bērnu dizartrijas korekcijas metodes un paņēmienus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina attīstības dizartrijas teorētiskos pamatjautājumus.
2. Ir izpratne par bērnu dizartrijas etioloģiju, klīnisko formu veidiem, diferenciālo diagnostiku, korekcijas darba sistēmu un profilaksi. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Pārbaudes darbs: informatīvais ziņojums par aktuālu attīstības dizartrijas tēmu (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: runas un valodas karte, novērtēšanas ziņojums bērnam ar attīstības dizartriju (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot novērtēt runas, valodas un komunikācijas funkciju bērnu dizartrijas gadījumā, māk apkopot un analizēt izpētes rezultātus, veikt traucējuma diagnostiku / diferenciālo diagnostiku. 2. Prot izvēlēties, pamatot un izmantot korekcijas darba metodes un paņēmienus, īstenot profilaktisko darbu. 3. Izmanto zināšanas par bērnu dizartriju praksē. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: informatīvais ziņojums par aktuālu attīstības dizartrijas tēmu (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: runas un valodas karte, novērtēšanas ziņojums bērnam ar attīstības dizartriju (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par bērnu dizartriju, tās etioloģiju, klasifikāciju, korekcijas darba sistēmu un profilaksi. 2. Spēj integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, korekcijas mērķu nospraušanā. 3. Izmanto atbilstošas terapijas tehnikas, materiālus un izprot specifisku terapijas metožu lietošanas pamatojumu. 4. Spēj noteikt citu speciālistu konsultācijas nepieciešamību. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: informatīvais ziņojums par aktuālu attīstības dizartrijas tēmu (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: runas un valodas karte, novērtēšanas ziņojums bērnam ar attīstības dizartriju (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Informatīvā ziņojuma un prezentācijas novērtējums - 25%
Runas kartes un novērtēšanas ziņojuma novērtējums - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Agrīnās attīstības logopēdija un orofaringeālās funkcijas traucējumi Runas un valodas novērtēšanas metodes Skaņu izrunas traucējumi Bērna attīstības fizioloģija un slimības Neiroloģija un psihiatrija I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|