Kods | LA0668 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslīgā intelekta projekts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inovācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ingus Terbets, Ēvalds Urtāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju projekta mērķis ir attīstīt profesionālās un sociālās kompetences, kas nepieciešamas mākslīgā intelekta programmatūras projekta sagatavošanai un īstenošanai visā tā dzīves ciklā. Studiju projekta īstenošana ir cieši saistīta ar visiem moduļa “Mākslīgā intelekta lietojumi” kursiem, nodrošinot iespējas studentiem nostiprināt praksē zināšanas, kas iegūtas moduļa teorijas kursos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir atīstīt studentu spēju patstāvīgi un komandā projektēt, izstrādāt un dokumentēt programmatūras sistēmas, kas risina problēmas, izmantojot mākslīgā intelekta risinājumus. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar MI rīku atlasi un izmantošanu uzdevumu risināšanai. 2. Iepazīstināt ar efektīviem informācijas meklēšanas un atlases paņēmieniem programmatūras izstrādes procesā. 3. Iepazīstināt ar kompetencēm, kas nepieciešamas sekmīgam komandas darbam. 4. Uzlabot studentu programmēšanas prasmes, kas nepieciešamas MI risinājumu izstrādei | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas lietošanas līmenī:
Pārzina saskarsme un profesionālā ētika;
Pārzina programmēšanas valodas;
Pārzina datu bāzu tehnoloģijas;
Pārzina programmatūras izstrādes tehnoloģijas;
Pārzina objektorientētā programmēšana;
Pārzina interneta tehnoloģijas
Zināšanas izpratnes līmenī:
Pārzina datorsistēmu uzbūvi un funkcionēšanu;
Pārzina informācijas tehnoloģiju nozares tiesiskā regulējuma pamatus un standartus;
Pārzina programmatūras inženieriju
Zināšanas priekšstata līmenī:
Pārzina programmatūras izstrādes projektu vadīšanu - Mākslīgā intelekta projekta prototipa novērtējums
Mākslīgā intelekta projekta prototipa dokumentācijas novērtējums
Mākslīgā intelekta projekta prezentācija Prasmes: Spēj lietot informācijas tehnoloģijas nozares standartus; Spēj piedalīties projektu vadīšanā; Spēj kodēt un atkļūdot programmas; Spēj pielietot projektējuma shēmas un diagrammas; Spēj projektēt algoritmus un datu struktūras; Spēj izvēlēties uzdevumu risināšanai adekvātus līdzekļu; Spēj konfigurēt darbavietu un darba rīkus; Spēj lietot programmatūras izstrādes rīkus; Spēj realizēt lietotāja saskarnes; Spēj lietot labu programmēšanas stilu; Spēj strādāt komandā; Spēj lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus; Spēj lietot programmatūras testēšanas paņēmienus; Spēj sagatavot prezentācijas materiālus un pasākumus; Spēj noformēt lietišķos dokumentus; Spēj ievērot profesionālās ētikas principus - Mākslīgā intelekta projekta prototipa novērtējums Mākslīgā intelekta projekta prototipa dokumentācijas novērtējums Mākslīgā intelekta projekta prezentācija Spējas: Spēj kodēt, lasot un saprotot programmatūras projektējuma aprakstus; Spēj kodēt, analizējot ieejas un izejas datus; Spēj kodēt, konfigurējot izstrādes vidi; Spēj kodēt, konstruējot algoritmus; Spēj kodēt, veidojot lietotāja saskarni; Spēj kodēt, atkļūdojot programmas un veicot vienībtestēšanu; Spēj kodēt, dokumentējot kodu; Spēj kodēt, veidojot programmatūras instalāciju; Spēj kodēt, veidojot iebūvēto palīdzības sistēmu; Spēj kodēt, apstrādājot izmaiņu pieprasījumus un problēmu ziņojumus; Spēj projektēt, veidojot un aprakstot programmatūras arhitektūru; Spēj projektēt, analizējot dažādus tehniskos risinājumus un izvēloties piemērotāko; Spēj projektēt, veidojot datu konceptuālo modeli un fizisko modeli; Spēj projektēt, veidojot realizācijas modeli (klašu un funkciju hierarhiju); Spēj projektēt, analizējot dažādus tehniskos risinājumus un izvēloties piemērotāko; Spēj projektēt, konstruējot un aprakstot algoritmus; Spēj projektēt - Mākslīgā intelekta projekta prototipa novērtējums Mākslīgā intelekta projekta prototipa dokumentācijas novērtējums Mākslīgā intelekta projekta prezentācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mākslīgā intelekta projekta prototipa novērtējums - 50%
Mākslīgā intelekta projekta prototipa dokumentācijas novērtējums - 30% Mākslīgā intelekta projekta prezentācija - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Python programmēšana, lineārā algebra (matricas). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|