LA0657 Datorgrafika un multimediji

Kods LA0657
Nosaukums Datorgrafika un multimediji
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilva Magazeina-Līduma
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķis ir apzināt un spēt metodiski korekti realizēt datorgrafikas un multimediju tēmas atbilstoši norādēm pamatizglītības un vispārējās izglītības priekšmetu standartā, apgūt datorgrafikas terminoloģiju, praktiski apgūt brīvpieejas grafisko lietotņu rīkus un komandas, spēt veidot un apstrādāt vektorgrafikas un rastrgrafikas attēlus, praktiski apgūt video veidošanas un apstrādes rīkus, spēt veidot un mainīt 3D modeļus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Datorgrafikas un multimediju tēmas pamatizglītības un vispārējās izglītības standartā. Pamatizglītības un vispārējās izglītības standarts tehnoloģiju jomā. Patstāvīgais darbs: Izanalizēt pamatizglītības un vispārējās izglītības standartu tehnoloģiju jomā. Izveidot informācijas pārskatu. 8 6 4 10
2. Datorgrafikas veidi un to izmantošana dizaina projektos. Grafiskās lietotnes. Datorgrafikas pamatjēdzieni. Datorgrafikas veidi. Piemēri. Brīvpieejas un maksas grafiskās lietotnes. Grafisko datņu formāti un to lietošana. Attēlu krāsu modeļi un krāsu dziļums. Attēla izmērs, izšķirtspēja. Patstāvīgais darbs: Sagatavot pārskatu par datorgrafikas pamatjēdzieniem. 12 14 6 26
3. Vektorgrafikas attēlu veidošana un rediģēšana.Lietotnes darba vide. Formu rīki. Iezīmēšanas paņēmieni. Darbības ar objektiem. Objektu transformēšana, dublēšana un grupēšana. Brīvas formas kontūras veidošanas iespējas. Bezjē (Bezier) līknes. Kontūras rediģēšana. Kontūras aizpildījums. Objektu kombinēšana. Efektu izmantošana. Slāņi. Drukas veidi un to īpatnības. Drukas darbu sagatavošanas nosacījumi. Patstāvīgais darbs: Grupu darbs. Izstrādāt uzdevumu un pārbaudes darbu komplektus dažādām klašu grupām. 10 22 6 26
4. Rastrgrafikas attēlu apstrāde. Lietotnes darba vide. Attēla izmērs. Attēlu toņu un krāsu korekcija. Attēlu montāžas pamatelementi: atlases, kopēšana, slāņi, slāņu kombinēšana, klonēšana. Kompozīcijas veidošana. Teksta pievienošana attēlam. Attēlu retušēšana. Attēlu sagatavošana atbilstoši tālākam pielietojumam. Praktiskais darbs: Grupu darbs. Izstrādāt uzdevumu un pārbaudes darbu komplektus dažādām klašu grupām. 10 22 4 22
5. Video veidošana un apstrāde. Normatīvie dokumenti, kas jāievēro, veicot fotografēšanu un filmēšanu un videoklipu veidošanu. Scenārija un kompozīciju veidošana. Fotografēšanas un filmēšanas pamati. Foto un video uzņemšana. Skaņas rakstur elementi un ierakstīšanas veidi. Video montāža ar skaņu un dažādu efektu pievienošana dažāda veida lietotnes. Video un foto publicēšana. Praktiskais darbs: Grupās uzfilmēts videoklips par studentiem aktuālu tēmu. Praktiskais darbs: Izveidots atbalsta materiāls kādas datorgrafikas tēmas apguvei videoformātā. 12 14 6 26
6. 3D modelēšana. Lietotnes darba vide. Rīki 2D kontūru veidošanai. Transformēšanas rīki. Rīki 3D formu veidošanai. 3D objektu modelēšana. Gatavu 3D modeļu izmantošana un transformēšana. Slāņu izmantošana. Materiālu izveide un transformēšana. Kameru izmantošana. Renderēšana. 3D modeļu druka. Praktiskais darbs: Interjera projekta izstrāde. Atbilstoši projektam izstrādāts mācību atbalsta materiāls (video pamācība, tekstuāls skaidrojums, u.c.). 12 26 6 26
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa uzdevumi: 1. Pārzināt pamatizglītības un vispārējās izglītības atbilstošā mācību priekšmeta standartu; 2. Pārzināt datorgrafikas un multimediju mācību metodiku; 3. Iepazīt datorgrafikas daudzveidību un izpausmes mūsdienu dizainā; 4. Pārzināt datorgrafikas veidus un to izmantošanu dizaina projektos; 5. Apgūt datorgrafikas jēdzienus; 6. Praktiski apgūt datorgrafikas lietotņu rīkus un izzināt to iespējas; 7. Iegūt praktisku pieredzi vektorgrafikas un rastrgrafikas attēlu veidošanā un apstrādē; 8. Iepazīt video veidošanas etapus; 9. Iegūt praktisku video veidošanas un apstrādes pieredzi; 10. Praktiski spēt izveidot 3D modeļus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina pamatizglītības un vispārējās izglītības atbilstošā mācību priekšmeta standartu. 2. Zina datorgrafikas pamatjēdzienus. - Praktisko uzdevumu izpilde un eksāmens.
Prasmes: 3. Izvērtē un izmanto tehnoloģiju jomas skolotāja darbības nozarē dažādas metodikas un praktiskas pieejas, parāda savas profesijas teoriju, metodiku un uzskatu izpratni. 4. Izvēlas un prasmīgi lieto atbilstošus grafisko lietotņu rīkus dizaina risinājumu izstrādei. 5. Iegūst, atlasa, apstrādā un analizē informāciju datorgrafikas un dizaina jomā, izmanto jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus. 6. Strukturē savas zināšanas datorgrafikas un tās mācīšanas jomā, tajā skaitā patstāvīgi virza savu tālāko izglītību skolotāja profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - Praktisko uzdevumu izpilde un eksāmens.
Kompetences: 7. Kritiski izvērtē dizaina projekta tapšanas procesu, izmantojot studiju procesā apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, plāno un īsteno radošas idejas dizaina un tehnoloģiju jomā. 8. Izstrādā dizaina projektus, realizē māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnoloģijas. - Praktisko uzdevumu izpilde un eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (vektorgrafika) - 15%
2. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (rastrgrafika) - 15%
3. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (video apstrāde) - 15%
4. Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (3D modelēšana) - 15%
5. Eksāmens (patstāvīgi izveidota dizaina projekta prezentēšana, diskusija studentu grupā) - 40%
 
Priekšzināšanas Pamatizglītības un vispārējās izglītības programma datorikā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]