LA0652 Kontrastīvā gramatika skolotājiem

Kods LA0652
Nosaukums Kontrastīvā gramatika skolotājiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Lauze
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek pilnveidota izpratne par valodu kontaktiem un to izpausmēm mūsdienu valodā. Tiek attīstītas latviešu un angļu (vai citas valodas) kontrastīvās analīzes iemaņas, prasme konstatēt interferences pazīmes skolēnu valodas lietojumā, piedāvājot idejas latviešu valodas satura plānošanā pamatskolā un vidusskolā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. tēma. Kontrastīvās lingvistikas jēdziens un mērķi. Kontrastīvā lingvistika kā valodniecības zinātne. Kontrastīvā lingvistika un psiholoģija, etnopsiholoģija, kulturoloģija. Kontrastīvās lingvistikas pētījuma objekti, mērķi, metodes. Kontrastīvā pētījuma analīzes līmeņi. Kontrastīvā lingvistika valodu apguves kontekstā. 8 12 4 18
2. tēma. Kontrastīvās analīzes būtība. Kontrastīvās analīzes vieta valodniecībā. Kontrastīvā analīze kā starpvalodu pētījums. Valodas formu kongruence un valodas vienību nozīmju ekvivalence. Kontrastīvā analīze psiholoģiskā aspektā. 8 12 4 18
3. tēma. Latviešu un angļu vai citas valodas fonētiskās, grafēmiskās sistēmas un ortogrāfijas normu kontrastīvā analīze. Skaņu sistēma un ortoepijas normas latviešu un krievu (vai citā skolēnu dzimtajā) valodā. Alfabēti. Ortogrāfijas normas latviešu un krievu (vai citā) valodā. Interferences zonas. Runas kļūdu analīze mazākumtautību skolēnu latviešu valodā (fonētikas un ortogrāfijas līmenī). 8 14 4 16
4. tēma. Latviešu un angļu valodas morfoloģijas un sintakses sistēmas, kā arī interpunkcijas normu kontrastīvā analīze. 8 14 4 16
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni par kopīgo, līdzīgo un atšķirīgo latviešu un angļu vai citā valodā, abu valodu kontaktiem, to vēsturi un izpausmēm mūsdienu valodā. Studiju kursa uzdevumi: – iepazīstināt studentus ar kontrastīvās gramatikas principiem un metodēm, – sniegt zināšanas par valodas universālijām un latviešu un angļu vai citas valodas kopīgajām un atšķirīgajām iezīmēm, – pilnveidot analītiskas prasmes, veicot valodu faktu kontrastīvo analīzi, – attīstīt prasmi izvērtēt problēmas, kas saistītas ar mazākumtautības skolēnu latviešu valodas vai latviešu valodas kā svešvalodas apguvi, – attīstīt prasmi izmantot valodu kontrastīvās analīzes rezultātus, lai pilnveidotu skolēnu latviešu valodas zināšanas un prasmi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Ir zināšanas par kontrastīvās lingvistikas būtību, pētījumu metodēm, teorētiskajiem resursiem un izpratne par kontrastīvās analīzes vietu un lomu valodniecībā un lingvodidaktikā. . 2. Pārzina raksturīgākās interferences zonas visos valodas līmeņos. 3. Zina, kā veicama valodu kontrastīvā analīze, kā izmantot starpvalodu salīdzināmās analīzes rezultātus savā profesionālajā darbībā. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens.
Prasmes: 4. Analizē un izvērtē savu zināšanu un prasmju kvalitāti, mērķtiecīgi pilnveido tās, iegūstot studijām un profesionālajai darbībai nepieciešamo informāciju no dažādiem lingvistiskajiem avotiem, analītiski izvērtēt to un izmanto studiju un profesionālajām vajadzībām, veido balstkonspektus. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens.
Kompetence: 5. Prot analizēt, salīdzināt un interpretēt latviešu un angļu vai citas valodas materiālu dažādos valodas līmeņos, raksturot interferences zonas. 6. Prot izmantot starpvalodu salīdzināmās analīzes rezultātus, studiju kursā gūtās zināšanas skolas mācību satura analīzē. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Nodarbību regulārs apmeklējums un aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde(starppārbaudījumu rezultāti) - 60%
Eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]