Kods | LA0634 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras izstrādes projekts II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dzintars Tomsons | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju projekta mērķis ir attīstīt profesionālās un sociālās kompetences, kas nepieciešamas programmatūras projekta sagatavošanai un īstenošanai visā tā dzīves ciklā. Studiju projekta īstenošana ir cieši saistīta ar otrajā studiju gadā apgūstamajiem programmatūras inženierijas kursiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt profesionālās un sociālās kompetences, kas nepieciešamas programmatūras projekta sagatavošanai un īstenošanai visā tā dzīves ciklā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot programmēšanas un datubāzes veidošanas prasmes un iemaņas; 2. Iegūt praktiskā darba pieredzi programmatūras sistēmas izstrādē, integrējot sistēmanalīzes, projektēšanas, programmēšanas un testēšanas prasmes un iemaņas; 3. Veidot prasmes programmatūras dokumentācijas veidošanā, atbilstoši IT nozarē noteiktajiem standartiem; 4. Pilnveidot sociālās un komunikatīvas kompetences, kas nepieciešamas komandas darba īstenošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
Zina saskarsmes un profesionālo ētiku;
Zina programmēšanas valodas;
Zina datu bāzu tehnoloģijas;
Zina programmatūras izstrādes tehnoloģijas;
Zina objektorientēto programmēšanu;
Zina interneta tehnoloģijas;
Zina datorsistēmu uzbūvi un funkcionēšanu;
Zina informācijas tehnoloģijas nozares tiesisko regulējumu pamatus un standartus;
Zina programmatūras inženieriju;
Priekšstats par programmatūras izstrādes projektu vadīšanu. - Uzdotā programmatūras sistēmas un projekta sagatavošana un realizēšana, programmatūras dokumentācijas sagatavošana un projekta prezentēšana, strādājot nelielās komandās. PRASMES: Prot lietot informācijas tehnoloģijas nozares standartus; Prot piedalīties projektu vadīšanā; Prot kodēt un atkļūdot programmas; Prot pielietot projektējuma shēmas un diagrammas; Prot projektēt algoritmus un datu struktūras; Prot izvēlēties uzdevumu risināšanai adekvātus līdzekļu; Prot konfigurēt darbavietu un darba rīkus; Prot lietot programmatūras izstrādes rīkus; Prot realizēt lietotāja saskarnes; Prot lietot labu programmēšanas stilu; Prot strādāt komandā; Prot lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus; Prot lietot programmatūras testēšanas paņēmienus; Prot sagatavot prezentācijas materiālus un pasākumus; Prot noformēt lietišķos dokumentus; Prot ievērot profesionālās ētikas principus; - Uzdotā programmatūras sistēmas un projekta sagatavošana un realizēšana, programmatūras dokumentācijas sagatavošana un projekta prezentēšana, strādājot nelielās komandās. Spēj kodēt, lasot un saprotot programmatūras projektējuma aprakstus; Spēj kodēt, analizējot ieejas un izejas datus; Spēj kodēt, konfigurējot izstrādes vidi; Spēj kodēt, konstruējot algoritmus; Spēj kodēt, veidojot lietotāja saskarni; Spēj kodēt, atkļūdojot programmas un veicot vienībtestēšanu; Spēj kodēt, dokumentējot kodu; Spēj kodēt, veidojot programmatūras instalāciju; Spēj kodēt, veidojot iebūvēto palīdzības sistēmu; Spēj kodēt, apstrādājot izmaiņu pieprasījumus un problēmu ziņojumus; - Uzdotā programmatūras sistēmas un projekta sagatavošana un realizēšana, programmatūras dokumentācijas sagatavošana un projekta prezentēšana, strādājot nelielās komandās. Spēj projektēt, veidojot un aprakstot programmatūras arhitektūru; Spēj projektēt, analizējot dažādus tehniskos risinājumus un izvēloties piemērotāko; Spēj projektēt, veidojot datu konceptuālo modeli un fizisko modeli; Spēj projektēt, veidojot realizācijas modeli (klašu un funkciju hierarhiju); Spēj projektēt, analizējot dažādus tehniskos risinājumus un izvēloties piemērotāko; Spēj projektēt, konstruējot un aprakstot algoritmus; Spēj projektēt lietotāja saskarnes; - Uzdotā programmatūras sistēmas un projekta sagatavošana un realizēšana, programmatūras dokumentācijas sagatavošana un projekta prezentēšana, strādājot nelielās komandās. KOMPETENCES: Spēj projektēt, sagatavojot programmatūras projektējuma apraksta dokumentu; Spēj ieviest programmatūru, izpildot programmatūras uzstādīšanu un parametrizēšanu; Spēj ieviest programmatūru, veicot vides sagatavošanu programmatūras uzstādīšanai; Spēj sagatavot lietotāja dokumentāciju visiem programmatūras dzīves cikla procesiem un nodevumiem; Spēj plānot programmatūras projektu. - Uzdotā programmatūras sistēmas un projekta sagatavošana un realizēšana, programmatūras dokumentācijas sagatavošana un projekta prezentēšana, strādājot nelielās komandās. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Projekta sagatavošana, realizēšana un prezentēšana - 50%
Dokumentācijas sagatavošana - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Modulis “Programmatūras inženierija I” | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|