LA0625 Latviešu valodas kā otrās valodas un svešvalodas didaktika

Kods LA0625
Nosaukums Latviešu valodas kā otrās valodas un svešvalodas didaktika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Lauze
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek pilnveidota izpratne par valodas apguves procesiem, par latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas mācību saturu, pieejām un metodēm, tiek attīstītas iemaņas īstenot komunikatīvajā pieejā balstītu mācību procesu daudzkultūru vidē, ņemot vērā vecumposma un individuālās mācīšanās īpatnības..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Valoda un tās apguves aktuālie jautājumi. Valodas apguves teorijas. Jēdzieni "pirmā valoda", "otrā valoda", "svešvaloda", "bilingvisms". Personiskās valodu apguves pieredzes izvērtēšana 4 8 2 10
2. temats. Latviešu valodas situācijas raksturojums Latvijā. Latviešu valodas apguves attīstības rakstuŗīgākās tendences: latviešu valoda kā dzimtā, kā otrā valoda un kā svešvaloda. Valsts valodas politika. Latviešu valoda izglītības likumā. 4 8 2 10
3. temats. Valodas prasmes, to attīstības iespējas. Darbs ar Eiropas valodu portfeli. 4 8 2 10
4. temats. Latviešu valodas apguve mazākumtautību izglītībā: esošās pieredzes izvērtējums, pieejas, metodes. Latviešu valoda kā otrās valodas apguves pieredze Latvijā. Valoda kā mērķis un valoda kā līdzeklis mācību procesā. Seminārs: "Valodas apguves pieejas un metodes". 8 10 4 14
5. temats. Latviešu valodas kā svešvalodas apguve: esošās pieredzes izvērtējums, pieejas, metodes. Dažādu mērķgrupu vajadzības. 4 8 2 10
6. temats. Latviešu valodas kā svešvalodas saturs un mācību process komunikatīvās pieejas un iekļaujošās izglītības kontekstā. Individuālo programmu izstrāde latviešu valodas atbalstam. 8 10 4 14
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: veidot izpratni par valodas apguves procesiem, par latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas mācību saturu, pieejām un metodēm. Uzdevumi: - attīstīt studējošo prasmi īstenot komunikatīvajā pieejā balstītu un ar iekļaujošās izglītības pamatprincipiem saskaņotu latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas mācību procesu; - pilnveidot kompetenci skolēncentrētas mācību vides nodrošināšanai, kurā izglītojamie iesaistās savu valodas prasmju izvērtēšanā, ir motivēti tās pilnveidot un plāno savu darbību turpmākajai valodas prasmju attīstībai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Pārzina valodas apguves procesus, var raksturot valodas apguves modeļus. Izprot jēdzienus "pirmā valoda", "otrā valoda", "svešvaloda". Zina valodas prasmju attīstībai izmantojamās metodes, paņēmienus, prot atrast izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām nepieciešamos mācību līdzekļus un resursus Pārzina latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas apguves saturu un metodiku. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens.
PRASMES: Prot plānot un īstenot latviešu valodas kā svešvalodas apguvi atbilstoši mērķgrupas vajadzībām. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens.
KOMPETENCE: Novērtē mērķgrupas valodas apguves prasmes un izstrādā tām atbilstošus metodiskos līdzekļus. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Nodarbību regulārs apmeklējums un aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 50%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Apgūti latviešu valodas teorētiskie kursi.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]