Kods | LA0625 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu valodas kā otrās valodas un svešvalodas didaktika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Lauze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek pilnveidota izpratne par valodas apguves procesiem, par latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas mācību saturu, pieejām un metodēm, tiek attīstītas iemaņas īstenot komunikatīvajā pieejā balstītu mācību procesu daudzkultūru vidē, ņemot vērā vecumposma un individuālās mācīšanās īpatnības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: veidot izpratni par valodas apguves procesiem, par latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas mācību saturu, pieejām un metodēm. Uzdevumi: - attīstīt studējošo prasmi īstenot komunikatīvajā pieejā balstītu un ar iekļaujošās izglītības pamatprincipiem saskaņotu latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas mācību procesu; - pilnveidot kompetenci skolēncentrētas mācību vides nodrošināšanai, kurā izglītojamie iesaistās savu valodas prasmju izvērtēšanā, ir motivēti tās pilnveidot un plāno savu darbību turpmākajai valodas prasmju attīstībai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
Pārzina valodas apguves procesus, var raksturot valodas apguves modeļus.
Izprot jēdzienus "pirmā valoda", "otrā valoda", "svešvaloda".
Zina valodas prasmju attīstībai izmantojamās metodes, paņēmienus, prot atrast izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām nepieciešamos mācību līdzekļus un resursus Pārzina latviešu valodas kā otrās valodas un kā svešvalodas apguves saturu un metodiku. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par:
- nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem);
- patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti);
- gala pārbaudījumu: eksāmens. PRASMES: Prot plānot un īstenot latviešu valodas kā svešvalodas apguvi atbilstoši mērķgrupas vajadzībām. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens. KOMPETENCE: Novērtē mērķgrupas valodas apguves prasmes un izstrādā tām atbilstošus metodiskos līdzekļus. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību regulārs apmeklējums un aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 50% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūti latviešu valodas teorētiskie kursi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|