Kods | LA0621 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Augstākā matemātika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Kūma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā studenti apgūs matemātiskās analīzes jēdzienus – vairākargumentu funkcija, tās parciālie atvasinājumi un ekstrēmi, vienargumentu funkcijas nenoteiktais un noteiktais integrālis, pirmās un otrās kārtas parastie diferenciālvienādojumi, skaitļu rindas un pakāpju rindas – un to lietojumu dažādu uzdevumu risināšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir turpināt apgūt matemātiskās analīzes metodes un to lietošanu citu nozaru uzdevumu risināšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par vienargumentu funkcijas integrāļiem, par vairākargumentu funkcijām un diferenciālvienādojumiem. Iepazīt skaitļu un funkciju rindas jēdzienu. 2. Apgūt vairākargumentu funkcijas parciālo atvasinājumu jēdzienu un ekstrēmu atrašanas metodes. 3. Apgūt vienargumentu funkcijas nenoteiktā un noteiktā integrāļa atrašanas metodes. Prast lietot noteikto integrāli praktiska satura uzdevumos. 4. Izprast diferenciālvienādojuma atrisinājuma nozīmi. Prast sastādīt dotajai situācijai atbilstošu diferenciālvienādojumu un to atrisināt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot vairākargumentu funkcijas jēdzienu, tās ģeometrisko attēlojumu.
Zina nenoteiktā integrāļa definīciju un īpašības.
Zina nenoteiktā integrāļa definīciju un īpašības.
Izprot diferenciālvienādojuma un tā atrisinājuma jēdzienu.
Zina pirmās un otrās kārtas parasto diferenciālvienādojumu atrisināšanas metodes.
Izprot skaitļu rindas un funkciju rindu un to konverģences jēdzienus. - Sekmīgi izpildīti patstāvīgie darbi.
Sekmīgi izpildīti pārbaudes darbi.
Eksāmens.
Prasmes: Prot noteikt vairākargumentu funkcijas parciālos atvasinājumus. Prot noteikt divargumentu funkcijas ekstrēmus un nosacītos ekstrēmus. Prot atrast nenoteiktos integrāļus. Prot aprēķināt noteiktos integrāļus, t.sk., lietot datorprogrammas. Prot atrisināt noteikta veida pirmās un otrās kārtas parastos diferenciālvienādojumus. - Sekmīgi izpildīti patstāvīgie darbi. Sekmīgi izpildīti pārbaudes darbi. Eksāmens. Kompetences: Spēj sastādīt dotās problēmas matemātisko modeli un atrisināt to, lietojot diferenciālvienādojumus un/ vai integrāļus, kā arī spēj izvērtēt atrisinājuma atbilstību dotajai problēmai. - Sekmīgi izpildīti patstāvīgie darbi. Sekmīgi izpildīti pārbaudes darbi. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sekmīgi izpildīti patstāvīgie darbi - 20%
Sekmīgi izpildīti pārbaudes darbi - 50% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|