Kods | LA0617 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu valodas didaktika III, studiju darbs III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss attīsta studentu izpratni par latviešu valodas mācību procesa organizēšanu un latviešu valodas mācību satura interpretēšanu mācību stundā un iestrādi mācību līdzekļos, veidojot studentu izpratni par tradicionālo un novatorisko valodu mācību saturā, procesā un didaktikā, kā arī nodrošinot zināšanas praktisku iemaņu veidošanai valodu mācību sistēmas organizācijā. Studiju darba izstrāde attīsta patstāvīga zinātniski pētnieciskā darba iemaņas, veicinot radošu pieeju pētāmās problēmas risināšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: 1. Palīdzēt studentiem izprast mācību tekstu sistēmu latviešu valodas mācību procesā. 2. Attīstīt, pilnveidot un padziļināt studentu zinātniski pētnieciskā darba prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1) nostiprināt studentu izpratni par rakstpratības, tekstpratības un tekstveides apguvi, 2) rosināt rast radošu pieeju pētāmās problēmas risināšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot un korekti lieto zinātnisko terminoloģiju
2. Izprot rakstu darbu sistēmu dzimtās valodas mācībās sistēmiskai skolēnu rakstu prasmes attīstībai un pilnveidei
3. Pārzina sistēmiskas mutvārdu runas attīstības un pilnveides virzienus un iespējas
4. Pārzina vidusskolas mācību saturu, galvenos akadēmiskos avotus un resursus
5. Prot analizēt tekstus lingvistiskajā vai literatūrzinātniskajā aspektā
6. Patstāvīgi prezentē izstrādātā studiju darba rezultātus, izmantojot modernās tehnoloģijas.
7. Prot izveidot mācību stundu, prognozējot skolotāja un skolēnu darbību
8. Patstāvīgi padziļina savu profesionālo kompetenci, apzinot aktuālās tendences valodniecībā, literatūrzinātnē un priekšmeta didaktikā
9. Iesaistās profesionālās diskusijās par mācāmā priekšmeta aspektiem, to metodiskajā izstrādē; sadarbojas ar kolēģiem
10. Seko līdzi aktualitātēm valodniecībā saistībā ar savu mācamo priekšmetu - Metodes:
1) metodiskas izstrādnes izveide viena mācību teksta (pēc izvēles) apguvei;
2) viena vidusskolas mācību līdzekļa komplekta prezentācija, atsedzot tā piedāvātās iespējas rakstu prasmes un mutvārdu runas pilnveidei;
3) studiju darba teorētiskās literatūras saraksta izveide, argumentēti pamatojot bibliogrāfisko avotu atlases kritērijus;
4) pētījuma empīriskās daļas prezentācija;
5) studiju darba aizstāvēšana, atbildot uz jautājumiem par diskutablajiem pētījuma aspektiem.
Kritēriji:
summatīvi vērtējot studenta sniegumu, tiek izmantoti kritēriji no B. Blūma taksonomijas kognitīvajai un afektīvajai jomai. Vērtējums ir atkarīgs no tā, kuru līmeņu domāšanas un emocionālie procesi tiek izmantoti un ir atpazīstami studējošā sniegumā, gan līdzdarbojoties studiju procesā, gan starppārbaudījumu darbu izstrādē un prezentācijā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Metodiskas izstrādnes izveide viena mācību teksta (pēc izvēles) apguvei. - 50%
Viena vidusskolas mācību līdzekļa komplekta prezentācija, atsedzot tā piedāvātās iespējas rakstu prasmes un mutvārdu runas pilnveidei. - 10% Studiju darba teorētiskās literatūras saraksta izveide, argumentēti pamatojot bibliogrāfisko avotu atlases kritērijus. - 10% Pētījuma empīriskās daļas prezentācija. - 10% Studiju darba aizstāvēšana, atbildot uz jautājumiem par diskutablajiem pētījuma aspektiem. - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mūsdienu literārā latviešu valoda: propedeitika, fonētika Mūsdienu literārā latviešu valoda: morfoloģija Mūsdienu literārā latviešu valoda: sintakse Mūsdienu literārā latviešu valoda: leksikoloģija un frazeoloģija Latviešu valodas didaktika I Latviešu valodas didaktika II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|