Kods | LA0616 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu valodas didaktika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss attīsta studentu izpratni par lingvistikas un lingvodidaktikas teorijām un to izmantojumu skolu praksē – latviešu valodas mācību procesa organizēšanā. Kurss rosina izprast pedagoģiskās, didaktiskās un lingvodidaktiskās pašizglītības nozīmi skolotāja darba praksē un karjerā, veido studentu izpratni par tradicionālo un novatorisko valodu mācību saturā, procesā un didaktikā, nodrošina zināšanas praktisku iemaņu veidošanai valodu mācību sistēmas organizācijā un sasaista teoriju ar praksi, attīstot studentu iemaņas izmantot teorijas praksē un iestrādāt reāli lietojamos mācību materiālos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: 1. Attīstīt studentu izpratni par lingvistikas un lingvodidaktikas teorijām un to izmantojumu skolu praksē – latviešu valodas mācību procesa organizēšanā pamatskolas posmā. 2. Rosināt izprast pedagoģiskās, didaktiskās un lingvodidaktiskās pašizglītības nozīmi skolotāja darba praksē un karjerā Kursa uzdevumi: 1) mācīt orientēties mācību saturu reglamentējošos dokumentos, sasaistot to saturu ar darbību mācību procesā, 2) iznstruēt, kā veidot uzdevumu kopas atbilstoši paredzētajam mērķim noteikta satura apguvei 3) pilnveidot prasmi sasaistīt apgūto valodniecības saturu ar mācību saturu, 4) rosināt pastāvīgi interesēties un būt informētam(-ai) par aktualitātēm lingvodidaktikā, 5) veicināt iesaisti profesionālās diskusijās par mācāmā priekšmeta aspektiem un to metodisko izstrādi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot un spēj definēt kursa pamatjēdzienus: lingvodidaktika, mācību saturs, tekstpratība, kompetence u. c.
2. Izprot lingvodidaktikas teoriju būtību un to pārnesi uz valodas mācību praksi
3. Prot analizēt mācību saturu reglamentējošos dokumentus
4. Prot saistīt lingvodidaktikas teorijas ar izglītības praksi
5. Prot veidot uzdevumu kopas atbilstoši paredzētajam mērķim noteikta satura apguvei
6. Prot sasaistīt apgūto valodniecības saturu ar mācību saturu
7. Orientējas mācību saturu reglamentējošos dokumentos, sasaistot to saturu ar darbību mācību procesā
8. Interesējas un ir informēts(-a) par aktualitātēm lingvodidaktikā
9. Iesaistās profesionālās diskusijās par mācāmā priekšmeta aspektiem, to metodiskajā izstrādē; sadarbojas ar kolēģiem - Metodes:
1) pamatskolas latviešu valodas standarta uzbūves izpēte, diskusijas jautājumu sagatavošana semināram par prasību pēctecīgumu;
2) uzdevumu kopas izveide saziņas kategoriju apguvei;
3) pamatskolas latviešu valodas mācību līdzekļu satura izpēte, eksemplārpiemēru atrašana kompetenču attīstībai;
4) uzdevumu kopas izstrāde kādai klasei pēc izvēles tekstpratības un tekstveides attīstībai.
Kritēriji:
summatīvi vērtējot studenta sniegumu, tiek izmantoti kritēriji no B. Blūma taksonomijas kognitīvajai un afektīvajai jomai. Vērtējums ir atkarīgs no tā, kuru līmeņu domāšanas un emocionālie procesi tiek izmantoti un ir atpazīstami studējošā sniegumā, gan līdzdarbojoties studiju procesā, gan starppārbaudījumu darbu izstrādē un prezentācijā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pamatskolas latviešu valodas standarta uzbūves izpēte, diskusijas jautājumu sagatavošana semināram par prasību pēctecīgumu - 20%
Uzdevumu kopas izveide saziņas kategoriju apguvei - 30% Pamatskolas latviešu valodas mācību līdzekļu satura izpēte, eksemplārpiemēru atrašana kompetenču attīstībai - 20% Uzdevumu kopas izstrāde kādai klasei pēc izvēles tekstpratības un tekstveides attīstībai - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mūsdienu literārā latviešu valoda: propedeitika, fonētika I, Mūsdienu literārā latviešu valoda: propedeitika, fonētika II, Mūsdienu literārā latviešu valoda: leksikoloģija un frazeoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|