LA0615 Latviešu valodas didaktika II

Kods LA0615
Nosaukums Latviešu valodas didaktika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Diāna Laiveniece
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss attīsta studentu izpratni par latviešu valodas mācību procesa organizēšanu un latviešu valodas mācību satura interpretēšanu mācību stundā un iestrādi mācību līdzekļos, veidojot studentu izpratni par tradicionālo un novatorisko valodu mācību saturā, procesā un didaktikā, kā arī nodrošinot zināšanas praktisku iemaņu veidošanai valodu mācību sistēmas organizācijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Komunikatīvo funkciju klasifikācijas un to ietekme uz valodas apguvi un valodas mācīšanos. Valodas komunikatīvās funkcijas un to izmantojums valodas mācību procesā. 6 10 0 0
Lingvodidaktiskās pieejas valodas mācībām. 4 8 0 0
Latviešu valodas mācību mērķi, to būtība un klasifikācijas iespējas pamatskolā un vidusskolā. 6 8 0 0
Mācību metodes latviešu valodas mācībām, to jēdziens, klasifikācija, struktūra, izvēle, izmantojuma spektrs. Klasiskās mācību metodes. Mijdarbības jeb interaktīvās mācību metodes. Kooperatīvo mācību metodes. 6 10 0 0
Valoddarbības veidu – klausīšanās, runāšanas, lasīšanas un rakstīšanas – attīstība, pilnveide un vērtēšana latviešu valodas mācību procesā pamatskolā. Valoddarbības veidu kā informācijas ieguves līdzekļa pilnveide vidusskolā. 6 8 0 0
Latviešu valodas mācības saturs pamatskolā, tā izvēles un sakārtojuma nosacījumi. Mācību saturs un mācību viela: kopīgais un atšķirīgais. Mācību vielas sakārtojuma veidi: lineārais un koncentriskais. 4 8 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķi: 1. Attīstīt studentu izpratni par lingvistikas un lingvodidaktikas teorijām un to izmantojumu skolu praksē – latviešu valodas mācību procesa organizēšanā vidusskolas posmā 2. Rosināt izprast pedagoģiskās, didaktiskās un lingvodidaktiskās pašizglītības nozīmi skolotāja darba praksē un karjerā Studiju kursa uzdevumi: 1) palīdzēt izprast tradicionālā un novatoriskā attiecības valodu mācību saturā, procesā un didaktikā; 2) nodrošināt zināšanu apguvi praktisku iemaņu veidošanai valodu mācību sistēmas organizācijā pamatskolā; 3) palīdzēt veidot iemaņas mācību satura iestrādei mācību līdzekļos (prezentācijās, darba lapās, pārbaudes darbos).
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1. Izprot lingvodidaktiskās pieejas, mācību mērķu sistēmas un mācību metožu savstarpējo sakarību 2. Zina valoddarbību veidu būtību un attīstības iespējas pamatskolā 3. Pārzina pamatskolas mācību saturu, galvenos akadēmiskos avotus un resursus 4. Prot izvēlēties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajam rezultātam 5. Prot izveidot mācību stundu, prognozējot skolotāja un skolēnu darbību 6. Orientējas mācību saturu reglamentējošos dokumentos, sasaistot to saturu ar darbību mācību procesā 7. Iesaistās profesionālās diskusijās par mācāmā priekšmeta aspektiem, to metodiskajā izstrādē; sadarbojas ar kolēģiem 8. Seko līdzi aktualitātēm valodniecībā saistībā ar savu mācamo priekšmetu - Metodes: 1) mācību mērķu sistēmas izveide brīvi izraudzītam pamatskolas posmam; 2) prezentācijas sagatavošana viena valoddarbības veida attīstībai tekstpratības aspektā vidusskolā; 3) tematiskā plāna izstrāde atbilstoši iepriekš izveidotajai mācību mērķu sistēmai; 4) izvērsta stundas plāna izveide vienai dubultstundai pamatskolā. Kritēriji: summatīvi vērtējot studenta sniegumu, tiek izmantoti kritēriji no B. Blūma taksonomijas kognitīvajai un afektīvajai jomai. Vērtējums ir atkarīgs no tā, kuru līmeņu domāšanas un emocionālie procesi tiek izmantoti un ir atpazīstami studējošā sniegumā, gan līdzdarbojoties studiju procesā, gan starppārbaudījumu darbu izstrādē un prezentācijā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mācību mērķu sistēmas izveide brīvi izraudzītam pamatskolas posmam. - 20%
Prezentācijas sagatavošana viena valoddarbības veida attīstībai tekstpratības aspektā vidusskolā. - 20%
Tematiskā plāna izstrāde atbilstoši iepriekš izveidotajai mācību mērķu sistēmai. - 20%
Izvērsta stundas plāna izveide vienai dubultstundai pamatskolā. - 40%
 
Priekšzināšanas Mūsdienu literārā latviešu valoda: propedeitika, fonētika Mūsdienu literārā latviešu valoda: morfoloģija Mūsdienu literārā latviešu valoda: sintakse Mūsdienu literārā latviešu valoda: leksikoloģija un frazeoloģija Latviešu valodas didaktika I
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]