Kods | LA0615 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu valodas didaktika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss attīsta studentu izpratni par latviešu valodas mācību procesa organizēšanu un latviešu valodas mācību satura interpretēšanu mācību stundā un iestrādi mācību līdzekļos, veidojot studentu izpratni par tradicionālo un novatorisko valodu mācību saturā, procesā un didaktikā, kā arī nodrošinot zināšanas praktisku iemaņu veidošanai valodu mācību sistēmas organizācijā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: 1. Attīstīt studentu izpratni par lingvistikas un lingvodidaktikas teorijām un to izmantojumu skolu praksē – latviešu valodas mācību procesa organizēšanā vidusskolas posmā 2. Rosināt izprast pedagoģiskās, didaktiskās un lingvodidaktiskās pašizglītības nozīmi skolotāja darba praksē un karjerā Studiju kursa uzdevumi: 1) palīdzēt izprast tradicionālā un novatoriskā attiecības valodu mācību saturā, procesā un didaktikā; 2) nodrošināt zināšanu apguvi praktisku iemaņu veidošanai valodu mācību sistēmas organizācijā pamatskolā; 3) palīdzēt veidot iemaņas mācību satura iestrādei mācību līdzekļos (prezentācijās, darba lapās, pārbaudes darbos). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot lingvodidaktiskās pieejas, mācību mērķu sistēmas un mācību metožu savstarpējo sakarību
2. Zina valoddarbību veidu būtību un attīstības iespējas pamatskolā
3. Pārzina pamatskolas mācību saturu, galvenos akadēmiskos avotus un resursus
4. Prot izvēlēties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajam rezultātam
5. Prot izveidot mācību stundu, prognozējot skolotāja un skolēnu darbību
6. Orientējas mācību saturu reglamentējošos dokumentos, sasaistot to saturu ar darbību mācību procesā
7. Iesaistās profesionālās diskusijās par mācāmā priekšmeta aspektiem, to metodiskajā izstrādē; sadarbojas ar kolēģiem
8. Seko līdzi aktualitātēm valodniecībā saistībā ar savu mācamo priekšmetu - Metodes:
1) mācību mērķu sistēmas izveide brīvi izraudzītam pamatskolas posmam;
2) prezentācijas sagatavošana viena valoddarbības veida attīstībai tekstpratības aspektā vidusskolā;
3) tematiskā plāna izstrāde atbilstoši iepriekš izveidotajai mācību mērķu sistēmai;
4) izvērsta stundas plāna izveide vienai dubultstundai pamatskolā.
Kritēriji:
summatīvi vērtējot studenta sniegumu, tiek izmantoti kritēriji no B. Blūma taksonomijas kognitīvajai un afektīvajai jomai. Vērtējums ir atkarīgs no tā, kuru līmeņu domāšanas un emocionālie procesi tiek izmantoti un ir atpazīstami studējošā sniegumā, gan līdzdarbojoties studiju procesā, gan starppārbaudījumu darbu izstrādē un prezentācijā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mācību mērķu sistēmas izveide brīvi izraudzītam pamatskolas posmam. - 20%
Prezentācijas sagatavošana viena valoddarbības veida attīstībai tekstpratības aspektā vidusskolā. - 20% Tematiskā plāna izstrāde atbilstoši iepriekš izveidotajai mācību mērķu sistēmai. - 20% Izvērsta stundas plāna izveide vienai dubultstundai pamatskolā. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mūsdienu literārā latviešu valoda: propedeitika, fonētika Mūsdienu literārā latviešu valoda: morfoloģija Mūsdienu literārā latviešu valoda: sintakse Mūsdienu literārā latviešu valoda: leksikoloģija un frazeoloģija Latviešu valodas didaktika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|