Kods | LA0611 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu literatūras didaktika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anda Kuduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par literatūras kā mācību priekšmeta mērķiem, uzdevumiem, metodiskajām stratēģijām un paņēmieniem darbā ar daiļliteratūras tekstiem. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot teorētisku un praktisku lietpratību, apgūstot mūsdienīgus literatūras mācību metodikas pamatprincipus, folkloras un literārā teksta analīzes un interpretācijas iespējas skolā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveido izpratni par mācību metodēm un paņēmieniem, skolēnu komunikatīvajām kompetencēm 2. Attīsta kritiskās domāšanas un radošo spēju kompetences rosināšanu literatūras stundās, 3. Apgūst zināšanu un prasmju vērtēšanas nosacījumus 4. Pilnveido literāru tekstu analīzes un interpretācijas prasmes, attīsta pašizpausmes prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina literatūras mācību būtību, mērķus un uzdevumus, mūsdienīgas literatūras stundas veidošanas principus, lasīšanas stratēģijas, teksta analīzes metodes.
2. Ir izpratne par literatūras mācību plānošanas organizācijas un vērtēšanas pieejas un principus, skolēnu zināšanu un prasmju vērtēšanas kritērijus.
3. Ir zināšanas par aktuālās tendences literatūras mācību metodikā. - 1. pārbaudes darbs: literatūras pamata un padziļinātās apguves mācību programmu vidusskolā, mācību materiālu izpēte un izvērtējums.
2. pārbaudes darbs: literatūras didaktikas aktuālo jautājumu izpēte.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot organizēt literatūras mācību procesu, mērķtiecīgi izmantot atbilstošas mācību metodes, metodiskos paņēmienus, darba formas. 2. Prot noteikt un izvēlēties didaktiskajiem mērķiem atbilstošas mācību stratēģijas un metodiskos risinājumus. 3. Prot veidot jēgpilnus uzdevumus darbam ar folkloras/ literārajiem tekstiem. 4. Māk izmantot digitālās tehnoloģijas un rīkus. 5. Prot veikt studiju procesa pašanalīzi. - 3. pārbaudes darbs: literāra teksta analīze un interpretācija ar dažādām teorētiskajām pieejām, domraksta izveide un analīze. 4. pārbaudes darbs: mācību uzdevumu izveide darbā ar dažādu literatūras veidu un žanru tekstiem. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: 1. Ir zināšanas par latviešu literatūras vēstures un teorijas jautājumiem, par lasīšanas stratēģijām un literāru tekstu analīzes un interpretācijas iespējām un to lietpratīgu izmantojumu literatūras mācību procesa veidošanā. 2. Patstāvīgi padziļina savu profesionālo kompetenci, pašvadīti apzinot aktuālās tendences latviešu literatūras procesā un literatūras didaktikā. - 5. pārbaudes darbs: vienas literārās tēmas izvēlētā klašu grupā atsegums tematiskajā plānā. 6. pārbaudes darbs: vienas literatūras stundas plāna izstrāde. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1., 2., 3. pārbaudes darbs - 30%
4., 5., 6. pārbaudes darbs - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Latviešu literatūras vēstures kursi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|