Kods | LA0609 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērnu un jauniešu literatūra skolā II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandra Okuņeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par bērnu un jauniešu literatūras būtību, specifiku, vēstures un teorijas pamatjautājumiem, lomu un nozīmi personības veidošanās procesā, lai spētu analizēt un vērtēt literāro darbu saturu, formu, atbilsmi lasītāju vecumam, ilustrācijas un dizainu, kā arī saskatīt un izvērtēt iespējas, problēmas un to risinājumus, kas saistīti ar bērnu literatūras iepazīšanu skolā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: dot iespēju studentiem attīstīt izpratni par bērnu un jauniešu literatūras vēstures un teorijas jautājumiem (veidiem (dzeja, žanriem, vērtību sistēmu, atbilstību bērnu un jauniešu interesēm un vajadzībām). Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot izpratni par bērnu folkloras sacerējumiem un latviešu un ārzemju bērnu un jauniešu literatūras klasikas un spilgtāko mūsdienu rakstnieku darbu vērtību sistēmu, problemātiku, veidiem, žanriem (dzeja, bērnības atmiņu tēlojumi, reālo dzīvi tēlojošie stāsti, romāni), māksliniecisko sistēmu, tendencēm, - attīstīt prasmes analizēt un vērtēt bērnu folkloras sacerējumu un literāro darbu saturu, formu, atbilsmi lasītāju vecumam, ilustrācijas un dizainu, - saskatīt un mācīties izvērtēt iespējas, problēmas un to risinājumus, kas saistīti ar bērnu un jauniešu literatūras iepazīšanu skolā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir izpratne par bērnu un jauniešu literatūras teorijas un vēstures pamatjautājumiem (bērnu literatūras būtība, specifika, vērtēšanas kritēriji, veidi, žanri, mākslinieciskie meklējumi, vērtību sistēma, ievērojamāko rakstnieku devums bērniem u.c.).
2. Pārzina dažādus literatūrzinātnieku un rakstnieku viedokļus par bērnu un jauniešu liteatūru, formulē un pamato savu viedokli, vērtējumu par grāmatām.
3. Zina bērnu un jauniešu literatūras lomu un nozīmi personības attīstībā un vērtību sistēmas izveidē. - Diskusijas semināros, patstāvīgo darbu prezentācijas, tests.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot vērtēt, analizēt un interpretēt daiļdarbus, mērķtiecīgi izmantojot literatūras analīzes un interpretācijas pieejas un principus, kas noderīgi arī mūsdienīgās literatūras mācībās. 5. Māk mērķtiecīgi iesaistīties dialogā, diskusijās par literāru darbu problēmām un vērtībām, prezentēt savus atzinumus, pētījumu rezultātus, izmantojot IKT iespējas. 6. Izmanto iegūtās zināšanas saistot ar konkrētu literatūras skolotāja uzdevumu risinājumu, mācību uzdevumu un materiālu izstrādi. - Diskusijas semināros, patstāvīgo darbu prezentācijas, tests. Eksāmens: teorētiskās zināšanas un interpretācijas prasmes. Kompetence: Izmanto studiju kursā iegūto zināšanu, prasmju un attieksmju kopumu atbildīgai, patstāvīgai un mērķtiecīgai bērnu jauniešu literatūras procesa vēstures un aktuālo tendenču izzināšanai, izvērtēšanai, kā arī daiļdarbu izvēlei, analīzei un interpretācijai mūsdienīgās literatūras mācībās. - Diskusijas semināros, patstāvīgo darbu prezentācijas, tests. Eksāmens: teorētiskās zināšanas un interpretācijas prasmes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sistemātisks, aktīvs un kvalitatīvs darbs semināros un praktiskajās nodarbībās
- 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas par galvenajiem daiļliteratūras veidiem un žanriem un iemaņas tekstu analīzē un interpretācijā. Iepriekš apgūts studiju kurss, LA0608 "Bērnu un jauniešu literatūra skolā I" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|