Kods | LA0607 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pasaules literatūras vēsture III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zanda Gūtmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek izzināta pasaules literatūras, prioritāri, Eiropas literatūras attīstība 20. -21. gs., iepazītas atsevišķas modernisma un postmodernisma literāras parādības, to stilistiskās īpatnības. . Īpaša uzmanība pievērsta salīdzināmās literatūrzinātnes metožu apguvei, kultūras un literatūras kopsakarībām un mijiedarbei.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
KURSA MĒRĶIS: sniegt zināšanas un veidot izpratni par būtiskākajām pasaules (prioritāri – Eiropas) kultūras un literatūras attīstības tendencēm no modernisma izpausmēm 20. gs. sākuma līdz mūsdienām; nozīmīgākajiem rakstniekiem un tekstiem, nostiprinot studējošo literatūrzinātnisko kompetenci. KURSA UZDEVUMI: - sniegt zināšanas un veidot izpratni par literatūras virzienu specifiku, to saikni ar Eiropas vēsturi, vērtībattiecību un ideālu maiņu sabiedrībā; - veidot izpratni par tradīciju un mākslinieka inovāciju mijiedarbību laikmeta dominējošo tendenču kontekstā; - pilnveidot studējošo instrumentālās, interpersonālās un sistēmiskās kompetences, patstāvīgi lietojot zināšanas praksē, diskutējot grupā, izvērtējot, salīdzinot un radoši izmantojot apgūtās analītiskās teksta interpretēšanas prasmes, veicot pētniecisku darbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina un izprot literatūras attīstības loģiku un likumsakarības 20.–21. gs. politisko, sociālekonomisko norišu, nozīmīgāko ideoloģisko un estētisko tendenču kontekstā.
2. Zina literatūras veida, žanra u. c. pamatlikumības, pārzina un korekti lieto literatūrteorētisko terminoloģiju.
3. Raksturo tradīciju un mākslinieka inovāciju mijiedarbību laikmeta dominējošo tendenču kontekstā. - Praktiskie darbi (prezentācijas, semināri, diskusijas) – novērtētas zināšanas konkrētu tematu apguvē.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES 4. Prot analizēt literāros tekstus izprotot, ka tie radušies konkrēta laikmeta un kultūras mijiedarbībā. 5. Prot izvērtēt literāro darbu recepciju dažādos mākslas veidos un nacionālajās kultūrās. 6. Prezentē patstāvīgi veikta pētnieciskā darba rezultātus, izmantojot modernās tehnoloģijas. - Praktiskie darbi (prezentācijas, semināri, diskusijas) – novērtētas prasmes konkrētu tematu apguvē. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE 7. Spēj iekļauties diskusijās un grupu darbā, analizējot piedāvātos tekstus un zinātnisko literatūru. 8. Patstāvīgi padziļina savu profesionālo kompetenci, apgūstot aktuālās tendences literatūrzinātnē un kulturoloģijā (patstāvīgo darbu izpilde). 9. Kombinējot zināšanas un apgūtās teksta analīzes prasmes, kritiski izvērtē dažādos zinātniskajos avotos piedāvāto daiļdarbu interpretāciju. - Praktiskie darbi (prezentācijas, semināri, diskusijas) – novērtēta kompetence konkrētu tematu Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulāra praktisko darbu (prezentācijas, semināri, diskusijas) izpilde - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pasaules literatūras vēstures iepriekšējās daļas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|