Kods | LA0600 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Multilingvāla sabiedrība un klase | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Daiga Straupeniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks sagatavots latviešu valodas skolotājs profesionālo pienākumu veikšanai darbam ar multilingvālu sabiedrību un klasi, apgūstot starpkultūru izglītības pamatprincipus un metodes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Attīstīt izpratni par latviešu valodas metodikas teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, veicinot jēgpilnu mācību procesu un nodrošinot mācību satura integrāciju un caurviju prasmju attīstību darbā ar multilingvālu sabiedrību un klasi. Uzdevumi: 1. Nodrošināt studentu izpratni par latviešu valodas mācību saturu un metodiku efektīvam darbam. 2. Modelēt efektīvu mācību stundas dizainu 21. gadsimta prasmju pilveidei un vērtēšanai. 3. Pilnveidot studentu prasmi dažādot un individualizēt mācību procesu. 4. Rosināt studentus veidot materiālus par atgriezeniskās saites, refleksijas iekļaušanu mācību stundās atbilstoši vadlīnijām „Skola 2030”. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas attīstības teorētiskos un praktiskos aspektus pedagoģiskajā procesā.
2. Zina vieglās valodas pamatprincipus.
3. Zina dažādus digitālos rīkus interaktīvu mācību uzdevumu veidošanai un mācību procesa organizēšanai. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu praktiskajās nodarbībās, starppārbaudījumus visa kursa norises laikā, kā arī noslēguma pārbaudījumu. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi.
Studiju kursa vērtēšanas kritēriji:
1. Studējošo piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās.
2. Starppārbaudījumi:
1) patstāvīgais darbs. Izveidot lasīšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei;
2) patstāvīgais darbs. Izveidot klausīšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei;
3) patstāvīgais darbs. Izveidot runāšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei.
3. Eksāmens. Valodas spēles izstrāde multilingvālai klasei, ietverot visus valoddarbības veidus.
Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. PRASMES: 1. Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar valodas jomas mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru. 2. Prot plānot mutvārdu un rakstveida runas attīstību jauniebraucējiem, ņemot vērā skolēnu intereses, vajadzības, spējas un pieredzi. 3. Prot adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus jauniebraucēju valoddarbības veidu attīstībai. 4. Prot izmantot formatīvo vērtēšanu, lai motivētu skolēnu vēlēšanos pilnveidot runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas prasmes. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu praktiskajās nodarbībās, starppārbaudījumus visa kursa norises laikā, kā arī noslēguma pārbaudījumu. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa vērtēšanas kritēriji: 1. Studējošo piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi: 1) patstāvīgais darbs. Izveidot lasīšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei; 2) patstāvīgais darbs. Izveidot klausīšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei; 3) patstāvīgais darbs. Izveidot runāšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei. 3. Eksāmens. Valodas spēles izstrāde multilingvālai klasei, ietverot visus valoddarbības veidus. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. KOMPETENCE: 1. Spēj īstenot valodas jomas mācību saturu, parādot jauniebraucēju skolēniem zināšanu pielietojumu praktiskā darbībā dažādos kontekstos. 2. Spēj veidot uz savstarpēju cieņu pamatotu sadarbību ar skolēniem un vecākiem, sniedzot viņiem nepieciešamo atbalstu valodas jomas mācību satura apguvē. 3. Spēj sadarboties ar kolēģiem, izvirzīt kopīgus mērķus skolēnu valoddarbības prasmju attīstībai un plānot to sasniegšanu. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu praktiskajās nodarbībās, starppārbaudījumus visa kursa norises laikā, kā arī noslēguma pārbaudījumu. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa vērtēšanas kritēriji: 1. Studējošo piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi: 1) patstāvīgais darbs. Izveidot lasīšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei; 2) patstāvīgais darbs. Izveidot klausīšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei; 3) patstāvīgais darbs. Izveidot runāšanas uzdevumu kopu multilingvālai klasei. 3. Eksāmens. Valodas spēles izstrāde multilingvālai klasei, ietverot visus valoddarbības veidus. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studentu piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās - 20%
Patstāvīgie darbi - 30% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Latviešu valoda. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|