LA0598 Runas un valodas psiholoģiskie aspekti

Kods LA0598
Nosaukums Runas un valodas psiholoģiskie aspekti
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dace Medne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss veidots studentcentrētas pieejas ietvaros, sniedz studentiem pierādījumos balstītu informāciju un praksi un sniedz padziļinātu izpēti par runas un valodas psiholoģiskajiem un sociālajiem aspektiem, akcentējot to funkcijas izmantošanu dažādos sociālos un profesionālos kontekstos. Uzsvars tiek likts uz runas konstrukciju izpratni un mācīšanos piemērot efektīvas komunikācijas stratēģijas, lai veicinātu veselīgu komunikāciju. Studenti gūs skaidru izpratni par runas un valodas nošķīrumu, to veidiem un psiholoģiskajiem un sociokultūras apstākļiem, kas tos ietekmē. Teorētiski un praktiski darbojoties, studenti pilnveidos prasmi noteikt, analizēt un piemērot atbilstošas runas stratēģijas dažādās situācijās..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads. Runa un valoda. Nošķīrums jēdzienos. Semestra tematisko loku izklāsts. Iepazīstināšana ar studiju kursa prasībām, vērtēšanas stratēģiju, patstāvīgā darba prasībām un vērtēšanas stratēģiju. 2 4 2 6
Uzrunu (runu) struktūra, loģika, forma. 2 4 0 6
Aizsardzības mehānismu lingvistiskās izpausmes. 4 6 2 8
Manipulācija mūsdienu sociālajā realitātē. Runas taktikas manipulācijas atvairīšanai. 4 6 2 8
M.Rozenberga cienošās komunikācijas modelis. 4 6 2 8
Motivējošā intervija. 4 6 2 8
Komunikācijas specifika toksisku situāciju gadījumā. 4 8 2 10
Runas prezentācija. 6 8 2 10
Refleksija. 2 4 2 4
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis paplašināt zināšanas par runas un valodas funkcijām sabiedrībā, sniegt uz pierādījumiem balstītu informāciju par jaunākajām nostādnēm izpratnē par runas un valodas funkcijām, nodrošināt iespējas apgūt zināšanas par runas konstruktiem, lai īstenotu veselīgu komunikāciju personīgajā un profesionālajā darbībā. Studiju kursa uzdevums: 1. Iepazīstināt studentus ar runas un valodas nošķīrumu. 2. Iepazīstināt studentus ar runu veidiem. 3. Iepazīstināt studentus ar runas specifikas principiem un nosacījumiem sociālajā vidē. 4. Veicināt prasmi izmantot runas paņēmienus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Izpratīs atšķirību starp runu un valodu, ieskaitot to psiholoģiskās, sociālās un funkcionālās atšķirības. Zinās dažādus runu veidus un to izmatošanu dažādos kontekstos (piemēram, formālā, neformālā, pārliecinošā, ekspresīvā). Pārzinās principus un apstākļus, kas ietekmē runu sociālajā vidē, tostarp psiholoģiskos un sociokultūras aspektus. Izpratīs runas un valodas funkciju lomu sabiedrībā un spēs atsaukties pierādījumos pamatotās atziņās par aktuālajām teorētiskajām un empīriskajām tendencēm. Atpazīs galvenos runas konstrukciju jēdzienus, kas attiecas uz veselīgu un efektīvu komunikāciju. - Veikts tests e-studiju vidē, prezentēts pētījums grupai, runas performance grupai, minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē.
Prasmes: Pratīs diferencēt un analizēt runas piemērus reālās dzīves situācijās, izmantojot teorētiskās zināšanas. Pratīs identificēt un aprakstīt dažādus runas veidus un atbilstoši izmantot dažādās sociālajās un profesionālajās situācijās. Pratīs izmantot runas stratēģijas un paņēmienus, lai uzlabotu komunikācijas psiholoģisko efektivitāti. Pratīs interpretēt un izmantot pierādījumos balstītu informāciju par runas vietu komunikācijas plānošanā un novērtēšanā. Pratīs izvēlēties atbilstošus runas paņēmienus, pamatojoties uz komunikācijas kontekstu un auditoriju. - Veikts tests e-studiju vidē, prezentēts pētījums grupai, runas performance grupai, minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē.
Kompetences: Spēs kritiski izvērtēt un vadīt komunikācijas situācijas. Spēs piemērot efektīvas un psiholoģiski pamatotas komunikācijas stratēģijas gan personīgajā, gan profesionālajā jomā. Spēs integrēt psiholoģiskos, sociālos un lingvistiskos apsvērumus, veidojot vai novērtējot komunikāciju. Spēs turpināt pilnveidot personiskās un profesionālās komunikācijas prasmes, reflektējot un mācoties uz pierādījumiem balstītas mācības runas un valodas psiholoģijas jomā. - Veikts tests e-studiju vidē, prezentēts pētījums grupai, runas performance grupai, minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Veikts tests e-studiju vidē. - 20%
Prezentēts pētījums grupai. - 20%
Runas performance grupai. - 30%
Minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē. - 30%
 
Priekšzināšanas Valsts valodas zināšanas vidējās izglītības līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]