Kods | LA0598 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Runas un valodas psiholoģiskie aspekti | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Medne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veidots studentcentrētas pieejas ietvaros, sniedz studentiem pierādījumos balstītu informāciju un praksi un sniedz padziļinātu izpēti par runas un valodas psiholoģiskajiem un sociālajiem aspektiem, akcentējot to funkcijas izmantošanu dažādos sociālos un profesionālos kontekstos. Uzsvars tiek likts uz runas konstrukciju izpratni un mācīšanos piemērot efektīvas komunikācijas stratēģijas, lai veicinātu veselīgu komunikāciju. Studenti gūs skaidru izpratni par runas un valodas nošķīrumu, to veidiem un psiholoģiskajiem un sociokultūras apstākļiem, kas tos ietekmē. Teorētiski un praktiski darbojoties, studenti pilnveidos prasmi noteikt, analizēt un piemērot atbilstošas runas stratēģijas dažādās situācijās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis paplašināt zināšanas par runas un valodas funkcijām sabiedrībā, sniegt uz pierādījumiem balstītu informāciju par jaunākajām nostādnēm izpratnē par runas un valodas funkcijām, nodrošināt iespējas apgūt zināšanas par runas konstruktiem, lai īstenotu veselīgu komunikāciju personīgajā un profesionālajā darbībā. Studiju kursa uzdevums: 1. Iepazīstināt studentus ar runas un valodas nošķīrumu. 2. Iepazīstināt studentus ar runu veidiem. 3. Iepazīstināt studentus ar runas specifikas principiem un nosacījumiem sociālajā vidē. 4. Veicināt prasmi izmantot runas paņēmienus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izpratīs atšķirību starp runu un valodu, ieskaitot to psiholoģiskās, sociālās un funkcionālās atšķirības.
Zinās dažādus runu veidus un to izmatošanu dažādos kontekstos (piemēram, formālā, neformālā, pārliecinošā, ekspresīvā).
Pārzinās principus un apstākļus, kas ietekmē runu sociālajā vidē, tostarp psiholoģiskos un sociokultūras aspektus.
Izpratīs runas un valodas funkciju lomu sabiedrībā un spēs atsaukties pierādījumos pamatotās atziņās par aktuālajām teorētiskajām un empīriskajām tendencēm.
Atpazīs galvenos runas konstrukciju jēdzienus, kas attiecas uz veselīgu un efektīvu komunikāciju. - Veikts tests e-studiju vidē, prezentēts pētījums grupai, runas performance grupai, minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē. Prasmes: Pratīs diferencēt un analizēt runas piemērus reālās dzīves situācijās, izmantojot teorētiskās zināšanas. Pratīs identificēt un aprakstīt dažādus runas veidus un atbilstoši izmantot dažādās sociālajās un profesionālajās situācijās. Pratīs izmantot runas stratēģijas un paņēmienus, lai uzlabotu komunikācijas psiholoģisko efektivitāti. Pratīs interpretēt un izmantot pierādījumos balstītu informāciju par runas vietu komunikācijas plānošanā un novērtēšanā. Pratīs izvēlēties atbilstošus runas paņēmienus, pamatojoties uz komunikācijas kontekstu un auditoriju. - Veikts tests e-studiju vidē, prezentēts pētījums grupai, runas performance grupai, minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē. Kompetences: Spēs kritiski izvērtēt un vadīt komunikācijas situācijas. Spēs piemērot efektīvas un psiholoģiski pamatotas komunikācijas stratēģijas gan personīgajā, gan profesionālajā jomā. Spēs integrēt psiholoģiskos, sociālos un lingvistiskos apsvērumus, veidojot vai novērtējot komunikāciju. Spēs turpināt pilnveidot personiskās un profesionālās komunikācijas prasmes, reflektējot un mācoties uz pierādījumiem balstītas mācības runas un valodas psiholoģijas jomā. - Veikts tests e-studiju vidē, prezentēts pētījums grupai, runas performance grupai, minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Veikts tests e-studiju vidē. - 20%
Prezentēts pētījums grupai. - 20% Runas performance grupai. - 30% Minimālās prasības veikts tests e-studiju vidē. - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Valsts valodas zināšanas vidējās izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|