Kods | LA0595 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslas un komerciālā fotogrāfija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Krūmiņš, Ilva Magazeina-Līduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Modulis sniedz teorētiskas zināšanas un praktiskās iemaņas fotografiska attēla veidošanās pamatprincipos, caur vēsturiskiem, lielformāta fotogrāfijas procesiem studenti apgūs iemaņas darbā ar analogajiem foto materiāliem, apgūs melnbaltās fotolaboratorijas principus.. Tiks apgūti mākslas fotogrāfijas aspekti, kā arī dokumentālās fotogrāfijas aspekti, foto reportāžas principi. . Semestra noslēgumā studenti savu veikumu prezentē radošo darbu izstādē, kā arī citus paveiktos uzdevumus rāda darbu skatē, kuras rezultātā saņem vērtējumu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir apzināt radošās fotogrāfijas izpausmes mākslā un pielietojumu komercijā. Izprast dažādu fotogrāfijas virzienu saskares punktus, atšķirības un pielietojuma iespējas. Lietišķās fotogrāfijas uzdevumi un izmantošanas nosacījumi. Uzdevumi: Attīstīt teorētiskās pamatzināšanas par fotogrāfiska attēla veidošanu, veicināt konceptuālu domāšanu un praktiskās pamatzināšanas darbā ar analogām un digitālām fotogrāfiskām metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Izprot nākotnē iespējamu sadarbību ar institūcijām kādā no kultūras nozarēm;
- Pārzina fotografiska attēla veidošanās pamatprincipiem, caur vēsturiskiem, lielformāta fotogrāfijas procesiem;
- Izprot dažādu fotogrāfijas žanru - Reportāža, dokumentālā un inscinētā fotogrāfija, studijas fotogrāfija u.c. atšķirību un mijiedarbību, pielieto iegūtās zināšanas savu māksliniecisko vai komerciālo mērķu īstenošanai. - Skate un izstāde. Eksponēti nobeigti un realizēti darbi.
Darbi tiek vērtēti pozitīvi, ja students ir
1) izpildījis visus moduļa daļu uzdevumus
2) piedalījies visos semināros. Prasmes: - Pārzina foto sērijas veidošanu, padziļināti apgūta izvēlētā tehnika; - Orientējas darbā ar analogajiem fotomateriāliem, izprot melnbaltās fotolaboratorijas principus; - Spēj radoši interpretēt gan mākslinieciskus gan komercijai piemērotus uzdevumus, izvēloties atbilstošus tehniskos līdzekļus fotoattēlu radīšanai. - Skate un izstāde. Eksponēti nobeigti un realizēti darbi. Darbi tiek vērtēti pozitīvi, ja students ir 1) izpildījis visus moduļa daļu uzdevumus 2) piedalījies visos semināros. Kompetence: - Spēj domāt ne tikai vizuālajā telpā, bet arī laika nogrieznī, kas izvēlēts stāsta realizācijai. Racionāli izvērtēt savu ideju atbilstību foto sērijas formātam, pieejamām tehniskajām un personiskajām darba kvalitatīvas realizācijas iespējām; - Spēj uz redzamo pasauli paskatīties citādi un izkopt savu vizuālo valodu. Racionāli novērtēt situāciju un pieņemt lēmumus. - Skate un izstāde. Eksponēti nobeigti un realizēti darbi. Darbi tiek vērtēti pozitīvi, ja students ir 1) izpildījis visus moduļa daļu uzdevumus 2) piedalījies visos semināros. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 50%
Skate un izstāde - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|