Kods | LA0594 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociāls mākslas un dizaina projekts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Priedola, Inta Klāsone, Rogier Gerben Jupijn | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Moduļa ietvaros studenti apgūs iekļaujošu mākslas un dizaina prakšu, universālā dizaina un mākslas terapijas metodes sociāla mākslas vai dizaina projekta izstrādei. Studenti iepazīs mākslas lomu sabiedrības izglītošanas un aktīvas līdzdalības sekmēšanā, kā arī dizaina tehnikas vides pieejamības un digitālā satura piekļūstamības veicināšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt studentu spēju izmantot mākslu un dizainu, kā instrumentu sabiedrības izglītošanā un aktīvas līdzdalības sekmēšanā. Nodrošināt studējošo spēju orientēties un izprast pielietotās teorijas un atziņas sociāla mākslas un dizaina projekta pieteikuma izstrādē. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar sociālās mākslas un dizaina teoriju un praksi; 2. Attīstīt prasmi kritiski izvērtēt idejas, izvirzītās tēzes, atlasot inovatīvus risinājumus; 3. Attīstīt intelektuālo neatkarību un spēju pieņemt ētiskus lēmumus iecerētā projekta īstenošanā; 4. Attīstīt izpratni un spēju iesaistīties sadarbības aktivitātēs; 5. Iepazīstināt ar aktuāliem rīkiem un metodēm sociālu mākslas un dizaina projektu izstrādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
- spēj patstāvīgi identificēt un formulēt aktuālas sociālas problēmas, sasaistot tās ar mākslas un dizaina praksi un piedāvājot iekļaujošus un piekļūstamus risinājumus.
- spēj analizēt un kritiski izvērtēt sociālas mākslas un dizaina teorijas un metodes, piemērojot tās savam radošajam darbam.
- prot radīt oriģinālu un inovatīvu sociālu mākslas darbu, dizaina produktu vai prototipu.
- prot analizēt vides piekļūstamību un pielietot zināšanas vizuālu u.c. materiālu izstrādē.
- spēj izstrādāt un prezentēt vizuālu vai rakstisku pētījumu vai projektu, argumentēti aizstāvot izvēlētos risinājumus.
- spēj strādāt gan individuāli, gan komandā, efektīvi sadarbojoties ar kolēģiem un pasniedzējiem, lai sasniegtu kopīgus mērķus.
- prot apvienot radošumu ar praktisko un tehnoloģisko pieeju, radot projektus, kas atbilst ilgtspējas principiem. - Vērtēšanas metodes:
Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās.
Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze.
Eksāmena darbs (mākslas vai dizaina produkts vai prototips).
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja laikus iesniegt darbus, ievērojot kvalitātes un akadēmiskās prasības.
Radoša un kritiska pieeja mākslas vai dizaina projektam, atbilstoši universālā dizaina un iekļaujošu prakšu principiem.
Argumentēta un vizuāli pamatota idejas prezentācija un tās aizstāvēšana.
Spēja sadarboties komandā un aktīvi piedalīties diskusijās, daloties pieredzē un atbalstot citu studentu darbu analīzi.
Prasme sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktisko darbu un tehnoloģisko risinājumu izvēli. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Vides piekļūstamības analīze - 10%
Piekļūstamības dizains - 20% Sociāls mākslas vai dizaina projekts - 50% Prezentācijas par sociālas mākslas vai dizaina projektiem - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas priekšzināšanas darbā ar digitālā grafikas dizaina apstrādes programmatūru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|