Kods | LA0593 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ilgtspējīgs mākslas un dizaina projekts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Demitere, Māra Zeltiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Modulī students iepazīs mākslas teorijas, vēsturi, filozofiju un pieejas dažādās jomās – politikā, ekonomikā, kultūrā un mākslā, kā arī ekodizaina tehnikas un ilgtspējīgas saimniekošanas pamatprincipus, lai moduļa apguves rezultātā izveidotu ilgtspējīgu mākslas vai dizaina projektu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt studentu kompetenci ilgtspējīgas mākslas un dizaina jomā, veidojot prasmes identificēt problēmas un radīt radošus, praktiskus risinājumus, kas atbilst ilgtspējas principiem un atbild sociālajām, ekonomiskajām un ekoloģiskajām prasībām. Uzdevumi: Attīstīt prasmi analizēt un kritiski izvērtēt ilgtspējīgas mākslas teorijas, vēsturi, filozofijas un pieejas, kā arī to saikni ar politikas, ekonomikas un kultūras procesiem. Pilnveidot kompetenci identificēt un izvērtēt ilgtspējas aspektus sabiedrībā un mājsaimniecībās (pārtika, atkritumi, klimata pārmaiņas, resursu izmantošana u.c.), veidojot holistisku skatījumu uz problēmu risinājumiem. Attīstīt prasmes identificēt aktuālas problēmas ilgtspējas un ekoloģijas jautājumos un izstrādāt radošus konceptus vai prototipus, kas risina šīs problēmas, izmantojot mākslas vai dizaina pieejas. Attīstīt spēju strādāt praktiskās nodarbībās un laboratorijās, izmantojot dažādus materiālus un tehnoloģijas, lai radītu inovatīvus un ilgtspējīgus mākslas vai dizaina risinājumus. Pilnveidot prasmi sadarboties ar pasniedzējiem un kursabiedriem, dalīties idejās, argumentēti aizstāvēt savu skatījumu un reflektēt par izstrādāto darbu ietekmi un nozīmi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti spēj patstāvīgi identificēt un formulēt aktuālas problēmas ilgtspējas un ekoloģijas jomā, sasaistot tās ar mākslas un dizaina praksi.
Spēj analizēt un kritiski izvērtēt ilgtspējīgas mākslas un dizaina teorijas un metodes, piemērojot tās savam radošajam darbam.
Attīsta prasmi radīt oriģinālu un inovatīvu ilgtspējīgu mākslas darbu, dizaina produktu vai prototipu.
Spēj izstrādāt un prezentēt vizuālu vai rakstisku pētījumu vai projektu, argumentēti aizstāvot izvēlētos risinājumus.
Spēj strādāt gan individuāli, gan komandā, efektīvi sadarbojoties ar kolēģiem un pasniedzējiem, lai sasniegtu kopīgus mērķus.
Apgūst prasmi apvienot radošumu ar praktisko un tehnoloģisko pieeju, radot projektus, kas atbilst ilgtspējas principiem. - Studentu sniegums tiek vērtēts, izmantojot summatīvo un formatīvo vērtēšanu, kas ietver individuālos un grupas darbus, projektu prezentācijas un eksāmena darbu.
Vērtēšanas metodes:
Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās.
Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze.
Eksāmena darbs (mākslas vai dizaina produkts vai prototips).
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja laikus iesniegt darbus, ievērojot kvalitātes un akadēmiskās prasības.
Radoša un kritiska pieeja mākslas vai dizaina projektam, atbilstoši ilgtspējas principiem.
Argumentēta un vizuāli pamatota idejas prezentācija un tās aizstāvēšana.
Spēja sadarboties komandā un aktīvi piedalīties diskusijās, daloties pieredzē un atbalstot citu studentu darbu analīzi.
Prasme sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktisko darbu un tehnoloģisko risinājumu izvēli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Divi individuāli rakstiski vai vizuāli veikti pētījumi semestra semestra ietvaros, kas prezentēti seminārā - 40%
Aktīva dalība diskusijās semināros - 10% Eksāmens. Praktiskais darbs (mākslas vai dizaina produkts/prototips) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav obligātu priekšnosacījumu, taču vēlams vispārējs priekšstats par mākslas un dizaina pamatiem, kā arī interese par vides, ilgtspējas un ekoloģijas jautājumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|