LA0591 Mākslas un dizaina pētniecības metodoloģija

Kods LA0591
Nosaukums Mākslas un dizaina pētniecības metodoloģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Digitālās humanitārās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Demitere, Rasa Šmite
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Modulis piedāvā zināšanas un iemaņas, kas nepieciešamas, lai uzrakstītu un prezentētu mākslas praksē balstītu zinātnisko pētījumu (bakalaura darbu). Modulī apskatītas mākslas praktiķu attīstītas pētniecības metodes un pieejas, kā arī pievērsta individuāla uzmanība, piedāvājot studentiem to interesēm atbilstošas mediju teorijas..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pētījuma dizains. LiepU metodiskie norādījumi, akadēmiskās tradīcijas Latvijā un starptautiski, izceltas dažādas pieejas, to salīdzinājums. 2 2 0 0
Akadēmiskā un zinātniskā valoda. Semināra uzdevums – lasīt tekstu izvilkumus, analizēt kļūdas, piedāvāt risinājumus. 2 2 0 0
Akadēmiskā ētika, darbs ar publiku, subjektiem, ekspertiem. Ētikas atskaites forma. Piekrišanas formas. 2 2 0 0
Literatūra un avoti. Atsauču veidošana, datubāzes, brīvpieejas dati, informācijas, avotu, datu meklēšana un atlase. Plaģiāts. Primārie, sekundārie dati. Tulkošana. 2 2 0 0
Sava pētījuma atslēgas vārdi – zināšanu roba (gap in knowledge) meklēšana. Mākslas praksē balstīta un mākslas prakses vadīts zinātnisks darbs – prāta vētra, grupu darbs, diskusijas. 2 2 0 0
Pētījuma struktūra. Saturs – piemēri, izlases gadījumu analīze, Balstoties piemēros, studenti veido sava darba satura melnrakstu. 2 2 0 0
Metodoloģiska pieeja. Mākslas praktiķu-pētnieku attīstītās metodes. Eksperiments, novērojums, gadījuma pētījums, lauka pētījums, ekspertintervija, aptauja, foto, video, skaņas ieraksti, lauka ieraksti. Jomas specifiskās metodes. 4 2 0 0
Gadījuma pētījums. Semināra uzdevums – studenti sagatavo gadījuma pētījumu, prezentē, pārrunā viens otra darbu. 4 2 0 0
Mākslas prakses atspoguļošana zinātniskā rakstu darbā. Dokumentācija. Pieejas un metodes. Izlases gadījumu apskate. 4 2 0 0
Ievads. Pētījuma jautājums. Pētījuma mērķis, Pētījuma uzdevumi. 4 2 0 0
Ievads. Pētījuma aktualitāte. Secinājumi. Pētījuma rezultāti. Pieejas secinājumu veidošanai, argumentu atpazīšana un noformēšana. 4 2 0 0
Pētījuma strukturēšana atbildot uz jautājumiem Kas? Kāpēc? Kā? Nu un? (balstoties Karolas Grejas “Pētījuma vizualizēšana”, Carole Gray “Visualizing Research”, 2004). 4 2 0 0
Laikmetīgās mediju teorijas (feministisks pētījums, ekotehnoloģijas, fenomenoloģija un sensorā pieredze). 4 2 0 0
Mākslas darbs kā mākslas praksē balstīta pētījuma sastāvdaļa. Mākslas darbs kā mākslas praksē balstīta pētījuma virzītājs. 4 2 0 0
Pētījuma prezentācijas sastāvdaļas – pētījuma mērķauditorija, prezentācijas noformējums, pechakucha prezentācija, pičings. 4 2 0 0
Darbs pie patstāvīga mākslas praksē balstīta zinātniskā raksta (bakalaura darba melnraksta). ? Balstoties lekcijās un semināros iegūtajos paraugos un iesāktajos darbos, sagatavot noformētu zinātniskā raksta “skeletu” (bakalaura darba melnrakstu) ar iekļautām minimālām sastāvdaļām: atlasītas un iekļautas tekstā (citāts, pārstāstījums u.c.) vismaz 5 atsauces, noformēts literatūras saraksts (vismaz 5 vienības), iesākti secinājumi (noformējums, argumentācija, demonstrēta secinājumu rakstīšanas pieeja), izveidots saturs ar paredzamām bakalaura darba pētījuma daļām. 2 16 0 0
Balstoties lekcijās un semināros iegūtajos paraugos un iesāktajos darbos, atlasīti, veikti, uzrakstīti un noformēti vismaz 3 gadījuma pētījumi. 2 16 0 0
Balstoties lekcijās un semināros iegūtajos paraugos un iesāktajos darbos, uzrakstīts bakalaura darba ievada melnraksts. 4 16 0 0
Izveidot dizainu un struktūru oriģinālam mākslas praksē balstītam zinātniskam pētījumam (prezentācijas skelets bakalaura darba melnrakstam). 4 12 0 0
Patstāvīgi sagatavotas atbildes uz jautājumiem par savu pētījumu: Kas? Kāpēc? Kā? Nu un? 4 14 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: attīstīt studentu kompetenci patstāvīga, mākslas praksē balstīta pētniecības darba plānošanā un īstenošanā, veidojot prasmes izvēlēties, pielietot un kombinēt pētniecības metodes un noformēt pētījuma tekstu un prezentāciju atbilstoši akadēmiskajām prasībām. Uzdevumi: 1. Attīstīt spēju izprast mākslas un dizaina pētniecības un praksē balstītas pētniecības procesa būtību un posmus. 2. Pilnveidot prasmi identificēt pētījuma problēmu, formulēt mērķi, uzdevumus un izstrādāt pētījuma dizainu, atbilstoši mākslas pētniecības tradīcijām un mūsdienu pieejām. 3. Attīstīt prasmes strādāt ar zinātnisko literatūru, meklēt un atlasīt informācijas avotus, noformēt atsauces un literatūras sarakstu. 4. Pilnveidot prasmi izstrādāt un noformēt pētījuma tekstu, iekļaujot mākslas prakses atspoguļojumu, rezultātu analīzi un secinājumus. 5. Attīstīt prasmi prezentēt savu pētījumu auditorijai, argumentēti aizstāvot izvēlēto metodi, pieeju un rezultātus. 6. Pilnveidot prasmi strādāt ētiski un atbildīgi, ievērojot akadēmiskos standartus, datu aizsardzību un pētnieka ētiku.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studenti spēj patstāvīgi sagatavot pētījuma ievadu (aktualitāte, mērķis, pētījuma jautājums, uzdevumi, metodes, teorētiskā bāze). Spēj atlasīt, veikt un aprakstīt gadījuma pētījumus, iekļaut tos savā pētījumā. Spēj meklēt un atlasīt pētījuma tēmai atbilstošu literatūru, izmantot atsauces un noformēt tās atbilstoši akadēmiskajām prasībām. Demonstrē prasmi veidot pētījuma struktūru, secinājumus un prezentāciju, sasaistot teorētisko un praktisko informāciju. Spēj atspoguļot un analizēt savu māksliniecisko praksi pētnieciskā tekstā, iekļaujot mākslas darba un pētījuma mijiedarbību. Demonstrē prasmi patstāvīgi vai ar nelielu pasniedzēja atbalstu strukturēt pētījumu un prezentēt to auditorijai. Izprot zinātniskā darba ētiskos aspektus un spēj ievērot akadēmisko godīgumu pētniecības procesā. - Studentu sniegums tiek vērtēts, izmantojot gan formatīvo, gan summatīvo vērtēšanu, kas ietver rakstisku darbu izstrādi, prezentācijas un aktīvu līdzdalību semināros. Vērtēšanas metodes: Prezentācijaa starpskatēs. Iesneigts rakstiskais darbs (bakalaura darba melnraksts). Veikti rakstiski gadījumu pētījumi. Vērtēšanas kritēriji: Laicīga un kvalitatīva darbu iesniegšana atbilstoši akadēmiskajiem standartiem. Spēja strukturēti un argumentēti prezentēt pētījumu un tā rezultātus. Zinātniskā teksta kvalitāte: loģiska struktūra, teorētiskā un empīriskā bāze, atsauces un literatūras saraksts. Spēja integrēt mākslas praksi pētniecībā, demonstrējot sasaisti starp teorētisko un radošo darbību. Ētiska un atbildīga pieeja pētījumam, informācijas avotiem un datiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mutiska prezentācija starpskatēs - 20%
Rakstiski izstrādāti gadījumu pētījumi - 30%
Rakstiskais darbs (bakalaura darba melnraksts) - 50%
 
Priekšzināšanas Nav obligātu priekšnosacījumu, taču vēlams vispārējs priekšstats par mākslas un dizaina procesu norisi, kā arī interese par pētniecību un radošās prakses dokumentēšanu.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]