Kods | LA0591 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslas un dizaina pētniecības metodoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Demitere, Rasa Šmite | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Modulis piedāvā zināšanas un iemaņas, kas nepieciešamas, lai uzrakstītu un prezentētu mākslas praksē balstītu zinātnisko pētījumu (bakalaura darbu). Modulī apskatītas mākslas praktiķu attīstītas pētniecības metodes un pieejas, kā arī pievērsta individuāla uzmanība, piedāvājot studentiem to interesēm atbilstošas mediju teorijas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt studentu kompetenci patstāvīga, mākslas praksē balstīta pētniecības darba plānošanā un īstenošanā, veidojot prasmes izvēlēties, pielietot un kombinēt pētniecības metodes un noformēt pētījuma tekstu un prezentāciju atbilstoši akadēmiskajām prasībām. Uzdevumi: 1. Attīstīt spēju izprast mākslas un dizaina pētniecības un praksē balstītas pētniecības procesa būtību un posmus. 2. Pilnveidot prasmi identificēt pētījuma problēmu, formulēt mērķi, uzdevumus un izstrādāt pētījuma dizainu, atbilstoši mākslas pētniecības tradīcijām un mūsdienu pieejām. 3. Attīstīt prasmes strādāt ar zinātnisko literatūru, meklēt un atlasīt informācijas avotus, noformēt atsauces un literatūras sarakstu. 4. Pilnveidot prasmi izstrādāt un noformēt pētījuma tekstu, iekļaujot mākslas prakses atspoguļojumu, rezultātu analīzi un secinājumus. 5. Attīstīt prasmi prezentēt savu pētījumu auditorijai, argumentēti aizstāvot izvēlēto metodi, pieeju un rezultātus. 6. Pilnveidot prasmi strādāt ētiski un atbildīgi, ievērojot akadēmiskos standartus, datu aizsardzību un pētnieka ētiku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti spēj patstāvīgi sagatavot pētījuma ievadu (aktualitāte, mērķis, pētījuma jautājums, uzdevumi, metodes, teorētiskā bāze).
Spēj atlasīt, veikt un aprakstīt gadījuma pētījumus, iekļaut tos savā pētījumā.
Spēj meklēt un atlasīt pētījuma tēmai atbilstošu literatūru, izmantot atsauces un noformēt tās atbilstoši akadēmiskajām prasībām.
Demonstrē prasmi veidot pētījuma struktūru, secinājumus un prezentāciju, sasaistot teorētisko un praktisko informāciju.
Spēj atspoguļot un analizēt savu māksliniecisko praksi pētnieciskā tekstā, iekļaujot mākslas darba un pētījuma mijiedarbību.
Demonstrē prasmi patstāvīgi vai ar nelielu pasniedzēja atbalstu strukturēt pētījumu un prezentēt to auditorijai.
Izprot zinātniskā darba ētiskos aspektus un spēj ievērot akadēmisko godīgumu pētniecības procesā. - Studentu sniegums tiek vērtēts, izmantojot gan formatīvo, gan summatīvo vērtēšanu, kas ietver rakstisku darbu izstrādi, prezentācijas un aktīvu līdzdalību semināros.
Vērtēšanas metodes:
Prezentācijaa starpskatēs.
Iesneigts rakstiskais darbs (bakalaura darba melnraksts).
Veikti rakstiski gadījumu pētījumi.
Vērtēšanas kritēriji:
Laicīga un kvalitatīva darbu iesniegšana atbilstoši akadēmiskajiem standartiem.
Spēja strukturēti un argumentēti prezentēt pētījumu un tā rezultātus.
Zinātniskā teksta kvalitāte: loģiska struktūra, teorētiskā un empīriskā bāze, atsauces un literatūras saraksts.
Spēja integrēt mākslas praksi pētniecībā, demonstrējot sasaisti starp teorētisko un radošo darbību.
Ētiska un atbildīga pieeja pētījumam, informācijas avotiem un datiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mutiska prezentācija starpskatēs - 20%
Rakstiski izstrādāti gadījumu pētījumi - 30% Rakstiskais darbs (bakalaura darba melnraksts) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav obligātu priekšnosacījumu, taču vēlams vispārējs priekšstats par mākslas un dizaina procesu norisi, kā arī interese par pētniecību un radošās prakses dokumentēšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|