Kods | LA0580 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātikas lietojumi citās nozarēs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maksims Žigunovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir iepazīt matemātisko modeļu lietojumu dažādās nozarēs.. Kursa uzdevumi:. 1) Apgūt matemātiskās modelēšanas pamatus;. 2) Aplūkot matemātisko modeļu veidus fizikā, informātikā, ekonomikā, bioloģijā, lauksaimniecībā u.c.;. 3) Matemātiskā modeļa atrisinājuma analīze atbilstoši sākotnējai problēmai.. Kurss tiek docēts latviešu valodā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Zināšanas: 1. Pārzina matemātisko modeļu veidošanas un atrisinājuma novērtēšanas principus. 2. Iepazīst citu nozaru jautājums un atbilstošos matemātisko modeļu veidus. 3. Zina matemātiskās fizikas vienādojumu veidus un atrisināšanas metodes. Prasmes: 4. Izveido un atrisina matemātisko modeli dotajai citas nozares situācijai, interpretē un analizē iegūtos rezultātus. 5. Sastāda diferenciālvienādojumu kā dotā procesa matemātisko modeli, iegūst tā atrisinājumu, arī izmantojot IT rīkus, un interpretē rezultātu. Kompetences: 6. Atpazīst matemātiskā modeļa veidu citas nozares vienkāršas problēmas atrisināšanai, izveido atbilstošo modeli, to atrisina, interpretē un izvērtē atrisinājumu. 7. Piemeklē atbilstošu citas nozares problēmu, lai ilustrētu konkrētus skolas matemātikas kursā apgūstamus jēdzienus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studējošais pārzina matemātisko modeļu veidošanas un atrisinājuma novērtēšanas pamatprincipus. - Teorētiskie jautājumi eksāmenā, starppārbaudījumi. Zina dažādu nozaru problēmu piemērus un tiem atbilstošos matemātisko modeļu veidus. - Seminārs ar prezentāciju, teorētiskie jautājumi eksāmenā. Iepazīst matemātiskās fizikas vienādojumu veidus un to risināšanas metodes. - Starppārbaudījums “Diferenciālvienādojumi kā matemātiskie modeļi”, eksāmens. Spēj izveidot matemātisko modeli dotai problēmai un atrisināt to, interpretējot iegūtos rezultātus. - Praktiskie uzdevumi starppārbaudījumos un eksāmenā. Spēj sastādīt diferenciālvienādojumu konkrētam procesam un atrisināt to, izmantojot IT rīkus. - Praktiskie uzdevumi starppārbaudījumā un eksāmenā. Spēj izvēlēties un pielāgot piemērotu matemātisko modeli vienkāršas citas nozares problēmas risināšanai. - Eksāmens (rakstisks – modelēšanas uzdevums), starppārbaudījumi. Spēj piemeklēt reālu piemēru no citas nozares, kas ilustrē konkrētus skolas matemātikas jēdzienus, un to aprakstīt ar atbilstošu matemātisko modeli. - Seminārs ar prezentāciju, patstāvīgais darbs ar rakstisku pārskatu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs - 15%
Starppārbaudījums “Algebriskie modeļi un to lietojumi” - 30% Starppārbaudījums “Diferenciālvienādojumi kā matemātiskie modeļi” - 30% Eksāmens - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|