Kods | LA0569 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vizuālā programmēšana un roboti | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek apgūta vizuālā programmēšanas valoda Scratch kā arī dažādas šīs valodas pielietošanas iespējas darbam ar Mindstorms EV3 robotiem, Micro:bit robotiem, Arduino/ESP8266 mikrokontolieriem. Studenti izmantos iegūtās zināšanas, lai veidotu dažādas spēles, kā arī veidos un risinās dažādus uzdevumus, kuros roboti veic darbības, kas pietuvinātas dažādām ikdienā un sadzīvē eksistējošām problēmām un darbībām. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par datorikas skolas kursā izmantotajām vizuālajām programmēšanas valodām, robotiem un mikrokontrolieriem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par vizuālajām programmēšanas valodām skolas datorikas kursā. 2. Iemācīt veidot dažādās animācijas un spēles Scratch programmēšanas vidē. 3. Iemācīt strādāt ar kontrolieri BBC micro:bit. 4. Iemācīt programmēt ar grafisko bloku (CodeBlocks) palīdzību. 5. Iemācīt strādāt ar Mindstorms EV3 robotiem. Iepazīstināt ar dažādu mikrokontrolieru un elektronikas pielietošanas iespējām skolas datorikas kursā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot un ir praktiskās iemaņas par vizuālajām programmēšanas valodām skolas datorikas kursā. - Patstāvīgā darba uzdevumi:
1. Izveidot interaktīvu spēli
2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes
3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu
4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri Prasmes: Zina un ir prasmes informācijas tehnoloģiju praktiskajam pielietojumam dažādu uzdevumu risināšanā studiju procesā, darboties ar dažādiem robotiem un mikrokontrolieriem, izmantojot kādu no vizuālās programmēšanas iespējām. Spēj atrast un izmantot ar profesionālo darbību saistītu informāciju internetā un datu bāzēs, sagatavot elektroniskus mācību materiālus. - Patstāvīgā darba uzdevumi: 1. Izveidot interaktīvu spēli 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri Kompetences: Spēj izmantot vizuālo programmēšanas valodu un dažādus izpildmehānismus studiju procesā, pētniecībā un profesionālajā darbībā. - Patstāvīgā darba uzdevumi: 1. Izveidot interaktīvu spēli 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
1. Izveidot interaktīvu spēli - 15%
Starppārbaudījums: 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes - 15% Starppārbaudījums: 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu - 15% Starppārbaudījums: 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri - 15% Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Algoritmi un datu struktūras | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|