LA0569 Vizuālā programmēšana un roboti

Kods LA0569
Nosaukums Vizuālā programmēšana un roboti
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Valdis Priedols
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek apgūta vizuālā programmēšanas valoda Scratch kā arī dažādas šīs valodas pielietošanas iespējas darbam ar Mindstorms EV3 robotiem, Micro:bit robotiem, Arduino/ESP8266 mikrokontolieriem. Studenti izmantos iegūtās zināšanas, lai veidotu dažādas spēles, kā arī veidos un risinās dažādus uzdevumus, kuros roboti veic darbības, kas pietuvinātas dažādām ikdienā un sadzīvē eksistējošām problēmām un darbībām. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Scratch programmēšanas platformas izmantošanas iespējas un darba uzsākšana Scratch. Profila izveidošana un pamatelementu apguve 2 2 0 0
Lineārs, ciklisks un zarots algoritms. Dalībnieki izmanto Scratch pamatblokus un veido interaktīvas animācijas 2 4 0 0
Mainīgie. Animāciju un spēļu veidošana, izmantojot dažādu veidu mainīgos 2 4 0 0
Interaktīvas spēles izveide pēc nosacījumiem 4 4 0 0
Micro:bit programmēšanas pamati, savienošana ar elektroniskajām komponentēm 2 4 0 0
Micro:bit datu ievade un izvade 2 2 0 0
Lego mindstorms programmēšana, LabView, EV3 clasroom App 4 6 0 0
Arduino programmēšana izmantojot Scratch 4 4 0 0
Teensy, ESP8266, STM32 programmēšana izmantojot Scratch 2 2 0 0
Kopā: 24 32 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par datorikas skolas kursā izmantotajām vizuālajām programmēšanas valodām, robotiem un mikrokontrolieriem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par vizuālajām programmēšanas valodām skolas datorikas kursā. 2. Iemācīt veidot dažādās animācijas un spēles Scratch programmēšanas vidē. 3. Iemācīt strādāt ar kontrolieri BBC micro:bit. 4. Iemācīt programmēt ar grafisko bloku (CodeBlocks) palīdzību. 5. Iemācīt strādāt ar Mindstorms EV3 robotiem. Iepazīstināt ar dažādu mikrokontrolieru un elektronikas pielietošanas iespējām skolas datorikas kursā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Izprot un ir praktiskās iemaņas par vizuālajām programmēšanas valodām skolas datorikas kursā. - Patstāvīgā darba uzdevumi: 1. Izveidot interaktīvu spēli 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri
Prasmes: Zina un ir prasmes informācijas tehnoloģiju praktiskajam pielietojumam dažādu uzdevumu risināšanā studiju procesā, darboties ar dažādiem robotiem un mikrokontrolieriem, izmantojot kādu no vizuālās programmēšanas iespējām. Spēj atrast un izmantot ar profesionālo darbību saistītu informāciju internetā un datu bāzēs, sagatavot elektroniskus mācību materiālus. - Patstāvīgā darba uzdevumi: 1. Izveidot interaktīvu spēli 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri
Kompetences: Spēj izmantot vizuālo programmēšanas valodu un dažādus izpildmehānismus studiju procesā, pētniecībā un profesionālajā darbībā. - Patstāvīgā darba uzdevumi: 1. Izveidot interaktīvu spēli 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Starppārbaudījums: 1. Izveidot interaktīvu spēli - 15%
Starppārbaudījums: 2. Izveidot uzdevumu, izmantojot piešķirtās komponentes - 15%
Starppārbaudījums: 3. Izpildīt 5 dažādu konkursu uzdevumus, izmantojot EV3 robotu - 15%
Starppārbaudījums: 4. Dažādu sensoru un motoru izmantošana un vadīšana izmantojot doto kontrolieri - 15%
Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - 40%
 
Priekšzināšanas Algoritmi un datu struktūras
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]