LA0568 Matemātikas metodika II

Kods LA0568
Nosaukums Matemātikas metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Rima Rieksta
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir veicināt teorētisko zināšanu apguvi un kompetenču attīstību mūsdienīgai, mērķtiecīgai un racionālai matemātikas mācību procesa plānošanai un organizēšanai pamatizglītībā un vispārizglītojošā vidusskolā/ ģimnāzijā..
Kursa uzdevumi:.
1) Radīt iespēju gūt izpratni par mūsdienu dabaszinātņu un matemātikas izglītības konceptuālajām nostādnēm, mērķi, normatīvajiem dokumentiem un pieejām tā īstenošanā;.
2) Radīt iespēju apgūt zināšanas par matemātikas mācību procesa plānošanas un organizēšanas formu un metožu sistēmu, atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam, mācīšanas un mācīšanās stiliem, gūt ieskatu par informācijas tehnoloģiju un citu tehnisko līdzekļu lietošanas iespējām matemātikas mācību procesa organizēšanā;.
3) Radīt iespēju apgūt zināšanas un prasmes par skolēnu sasniegto rezultātu vērtēšanas veidu un metožu sistēmu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Matemātikas mācību satura konceptuālais modelis. Prasmes kā mācību saturs.  Matemātikas saturs un vispārīgās prasmes. Matemātikas kā mācību priekšmeta specifiskās prasmes. Mācību darba organizācijas formas un metodes. 2 6 2 10
2. Pamatjēdzieni un jēdzienu definēšana. Definīciju veidi skolas matemātikas kursā. 2 6 2 10
3. Apgalvojumu struktūra, veidi, pierādīšana. 6 8 2 10
4. Skaitļu kopas skolas matemātikas kursā. Minētās tēmas mācību satura atspoguļojums dokumentos. Mācību satura apguves secība. Skolēnam sasniedzamais rezultāts. 6 10 2 10
5. Algebriskas izteiksmes, matemātiskie modeļi, identiskie pārveidojumi skolas matemātikas kursā: racionālo algebrisko (veselu un daļveida) izteiksmju un iracionālo izteiksmju identiskie pārveidojumi. Prasme lietot matemātisko valodu. 6 8 2 10
6. Vienādojumu un nevienādību saturlīnijas attīstība skolas matemātikas kursā. Stundu plāna sastādīšana dažādos temata apguves posmos. 6 10 2 10
7. Funkcijas jēdziens un tās ieviešanas veidi. Elementāras funkcijas pamatskolas algebras kursā, to īpašības, izpētes paņēmieni.Skolēnu pētniecisko prasmju apguve. 6 8 2 10
8. Trigonometriskās funkcijas skolas matemātikas kursā. Eksponentfunkcija un logaritmiskā funkcija. Formatīvās vērtēšanas darbu paraugi un atgriezeniskās saites iegūšana. 6 8 2 10
9. Kombinatorikas, varbūtību teorijas un statistikas elementi skolas kursā. Dažādu darba organizācijas formu mērķtiecīga izvēle. 4 8 4 10
10. Skolas ģeometrijas kursa loģiskā uzbūve. Iespējamās pieejas skolas ģeometrijas kursa izklāstā. 2 6 2 8
11. Ģeometrijas elementi. Ģeometriskie lielumi (garums, laukums, tilpums, loku leņķiskais lielums) – temata vieta skolas matemātikas kursā un sakars ar citu mācību priekšmetu saturu. Tematu „Trijstūri” un „Daudzstūri”galvenie akcenti. Trijstūru vienādības un līdzības pazīmes. Taisnleņķa trijstūru un dažādmalu trijstūru risināšanas tipveida uzdevumi. Regulāri daudzstūri un to īpašības. Vizualizēšanas iespējas. 4 6 4 10
12. „Riņķis un riņķa līnija” saturs. Izziņas intereses radīšanas paņēmieni. 4 8 2 10
13. Paralelitāte un perpendikularitāte plaknē un telpā. Trīs izziņas darbības līmeņu uzdevumi. Daudzskaldņu šķēlumu konstruēšana. Pētnieciskais darbs, tā vērtēšana. 4 6 2 10
14. Rotācijas ķermeņi skolas matemātikas kursā. Atgriezeniskās saites iegūšanas paņēmieni . Formatīvā vērtēšana. 6 6 2 8
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt  teorētisko zināšanu apguvi un kompetenču attīstību mūsdienīgai, mērķtiecīgai un racionālai matemātikas mācību procesa plānošanai un organizēšanai pamatizglītībā un vispārizglītojošā vidusskolā/ ģimnāzijā. Studiju kursa uzdevumi: 1) Radīt iespēju gūt izpratni par mūsdienu dabaszinātņu un matemātikas izglītības konceptuālajām nostādnēm,  mērķi, normatīvajiem dokumentiem un pieejām tā īstenošanā; 2) Radīt iespēju apgūt zināšanas par matemātikas mācību procesa plānošanas un organizēšanas formu un metožu sistēmu, atbilstoši plānotajam  sasniedzamajam rezultātam, mācīšanas un mācīšanās stiliem, gūt ieskatu par informācijas tehnoloģiju un citu tehnisko līdzekļu lietošanas iespējām matemātikas mācību procesa organizēšanā; 3) Radīt iespēju apgūt zināšanas un prasmes par skolēnu sasniegto rezultātu vērtēšanas veidu un metožu sistēmu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Iegūst, analizē un sintezē informāciju par matemātikas mācību saturu, iegūtās zināšanas argumentēti izklāsta. Demonstrē izpratni par daudzveidīgu mācību metožu  lietošanu konkrētu matemātikas mācību mērķu sasniegšanai. - Tēmu pārbaudes darbi , diskusijas lekcijās un eksāmens.
PRASMES: Pielieto apgūtās teorētiskās zināšanas matemātikas mācību procesa plānošanā, fokusējoties uz plānoto sasniedzamo rezultātu. Demonstrē oriģinalitāti un zinātnisku pieeju matemātiskās  izglītības problēmjautājumu risināšanā. Sadarbojoties pieņem izvērtētus lēmumus un rod alternatīvus risinājumus matemātikas  mācību procesa pilnveidei. - Tēmu pārbaudes darbi , diskusijas lekcijās un eksāmens.
KOMPETENCE: Demonstrē  izpratni un par mācību darba formu un metožu daudzveidību, izvērtējot skolas  matemātikas  mācību saturu. Demonstrē  izpratni un mērķtiecīgu rīcību, jaunu ideju radīšanu savu zināšanu un pieredzes ietvaros. Demonstrē profesionālo kompetenci praktiskā darbībā, radot oriģinālus risinājumus matemātikas  mācību procesa norisei un uzlabošanai. Demonstrē uz iegūto zināšanu, pieredzes, vērtību izpratnes un attieksmēm balstītu gatavību pedagoģiskajai darbībai. - Tēmu pārbaudes darbi , diskusijas lekcijās un eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1.pārbaudes darbs - 30%
2.pārbaudes darbs - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Pamatskolas un vidusskolas matemātikas programma.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]