Kods | LA0566 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātikas metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rima Rieksta | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veicināt teorētisko zināšanu apguvi un kompetenču attīstību mūsdienīgai, mērķtiecīgai un racionālai matemātikas mācību procesa plānošanai un organizēšanai pamatizglītībā un vispārizglītojošā vidusskolā/ ģimnāzijā.. Kursa uzdevumi:. 1) Radīt iespēju gūt izpratni par mūsdienu dabaszinātņu un matemātikas izglītības konceptuālajām nostādnēm, mērķi, normatīvajiem dokumentiem un pieejām tā īstenošanā;. 2) Radīt iespēju apgūt zināšanas par matemātikas mācību procesa plānošanas un organizēšanas formu un metožu sistēmu, atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam, mācīšanas un mācīšanās stiliem, gūt ieskatu par informācijas tehnoloģiju un citu tehnisko līdzekļu lietošanas iespējām matemātikas mācību procesa organizēšanā;. 3) Radīt iespēju apgūt zināšanas un prasmes par skolēnu sasniegto rezultātu vērtēšanas veidu un metožu sistēmu matemātikā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt teorētisko zināšanu apguvi un kompetenču attīstību mūsdienīgai, mērķtiecīgai un racionālai matemātikas mācību procesa plānošanai un organizēšanai pamatizglītībā un vispārizglītojošā vidusskolā/ ģimnāzijā. Studiju kursa uzdevumi: 1) Radīt iespēju gūt izpratni par mūsdienu dabaszinātņu un matemātikas izglītības konceptuālajām nostādnēm, mērķi, normatīvajiem dokumentiem un pieejām tā īstenošanā; 2) Radīt iespēju apgūt zināšanas par matemātikas mācību procesa plānošanas un organizēšanas formu un metožu sistēmu, atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam, mācīšanas un mācīšanās stiliem, gūt ieskatu par informācijas tehnoloģiju un citu tehnisko līdzekļu lietošanas iespējām matemātikas mācību procesa organizēšanā; 3) Radīt iespēju apgūt zināšanas un prasmes par skolēnu sasniegto rezultātu vērtēšanas veidu un metožu sistēmu matemātikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
Demonstrē zināšanas par matemātikas izglītības filozofiju un metodoloģiju, skaidro matemātikas izglītības konceptuālās nostādnes un izprot normatīvos dokumentus.
- Pārbaudes darbi un diskusijas lekcijās.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: Iegūst, analizē un sintizē informāciju par matemātikas izglītības filozofiju, metodoloģiju, argumentēti izklāsta iegūtās zināšanas. Analizē dažādu mācību metožu un darba formu efektivitāti mācību procesa norisē un plāno mācību procesa organizēšanas formas un metodes atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam. Sadarbojas, pieņem izvērtētus lēmumus, rod alternatīvus risinājumus mācību procesa pilnveidei. Veido formatīvās un summatīvās vērtēšanas darbu paraugus un formulē vertēšanas kritērijus atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam. Demonstrē informācijas tehnoloģiju lietošanas iespējas mācību procesa efektīvai organizēšanai. - Pārbaudes darbi un diskusijas lekcijās. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: Demonstrē izpratni par pieejām un modeļiem, attiecinot tos uz matemātikas mācību procesu. Demonstrē izpratni par mācību darba formu un metožu daudzveidību, izvērtējot normatīvos dokumentus un mācību stundu piemērus - Pārbaudes darbi un diskusijas lekcijās. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. pārbaudes darbs Mācīšanas metodes un uzdevumu izvēle, atbilstoši sasniedzamajam rezultātam. - 30%
2. pārbaudes darbs Mācību stundas plānošana un izvērtēšana, metožu izvēle. - 30% Eksāmens - pārbaudes darba sagatavošana, vērtēšanas kritēriju izvēle, sasniedzamie rezultāti, atbilstība līmeņiem. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | pamatskolas un vidusskola programmas apguve | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|