LA0566 Matemātikas metodika I

Kods LA0566
Nosaukums Matemātikas metodika I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Rima Rieksta
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir veicināt teorētisko zināšanu apguvi un kompetenču attīstību mūsdienīgai, mērķtiecīgai un racionālai matemātikas mācību procesa plānošanai un organizēšanai pamatizglītībā un vispārizglītojošā vidusskolā/ ģimnāzijā..
Kursa uzdevumi:.
1) Radīt iespēju gūt izpratni par mūsdienu dabaszinātņu un matemātikas izglītības konceptuālajām nostādnēm, mērķi, normatīvajiem dokumentiem un pieejām tā īstenošanā;.
2) Radīt iespēju apgūt zināšanas par matemātikas mācību procesa plānošanas un organizēšanas formu un metožu sistēmu, atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam, mācīšanas un mācīšanās stiliem, gūt ieskatu par informācijas tehnoloģiju un citu tehnisko līdzekļu lietošanas iespējām matemātikas mācību procesa organizēšanā;.
3) Radīt iespēju apgūt zināšanas un prasmes par skolēnu sasniegto rezultātu vērtēšanas veidu un metožu sistēmu matemātikā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Pamatnostādnes dabaszinātņu un matemātikas izglītībā skolā Sistēma zinātnē. Matemātika kā sistēma un process. Matemātiskās izglītības filozofija. Jēdzienu ģenēze zinātnē un skolas matemātikā. Ieskats matemātikas mācīšanas vēsturē. Matemātikas mācību priekšmeta satura konceptuālie modeļi. Reglamentējošie dokumenti. Mācību procesa plānošana. Matemātikas mācību priekšmeta mērķis un galvenās iezīmes. Mūsdienu mācību un metodiskie līdzekļi matemātikas mācību procesa nodrošināšanai. Matemātikas mācību priekšmeta saturs, tā pēctecība. 8 12 4 16
2. Mācību darba organizācijas formas un metodes Mūsdienīgs mācību process un tā raksturojums. Izziņas darbības veidi un līmeņi. Mācību mērķi kognitīvajā jomā (Blūma taksonomija) un afektīvajā jomā. Mācību darba formas. Mācību metodes, to klasifikācijas. Mācību metožu izvēles noteicošie faktori matemātikas mācību procesā. Pētnieciskā darbība un tās loma izziņas prasmju attīstīšanā. Zinātniskais izziņas ceļš. Pētnieciskie uzdevumi, pētnieciskie darbi matemātikā. 8 12 4 16
3.Vārdiskās mācību metodes. Prāta vētra. Darbs ar tekstu. Daudzveidīgie jautājumi. Rakstīšana. Uzskates metodes. Vizualizēšana un modelēšana matemātikas mācību procesā. Didaktiskās spēles. Tipveida un problēmveida uzdevumu risināšana. Virzītā mācīšanās. Dažādas mācību darba formas matemātikas mācību procesā. Āra nodarbības un mācību ekskursijas. Informācijas tehnoloģiju(IT) izmantošanas iespējas matemātikas stundās. 8 14 4 18
4.Matemātikas mācību procesa plānošana un vērtēšana Matemātikas izglītības standarts pamatskolai un vidusskolai. Mācību paraugprogrammas. Sistēmpieeja mācību procesa plānošanā un sasniegto rezultātu vērtēšanā. Trīslīmeņu plānošanas modelis. Mācību stundas plānošana. Stundu veidi. Vērtēšana mācību procesā. Formatīvā vērtēšana. Summatīvā vērtēšana. Pārbaudes darbu statistiskā analīze. 8 14 4 18
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt teorētisko zināšanu apguvi un kompetenču attīstību mūsdienīgai, mērķtiecīgai un racionālai matemātikas mācību procesa plānošanai un organizēšanai pamatizglītībā un vispārizglītojošā vidusskolā/ ģimnāzijā. Studiju kursa uzdevumi: 1) Radīt iespēju gūt izpratni par mūsdienu dabaszinātņu un matemātikas izglītības konceptuālajām nostādnēm,  mērķi, normatīvajiem dokumentiem un pieejām tā īstenošanā; 2) Radīt iespēju apgūt zināšanas par matemātikas mācību procesa plānošanas un organizēšanas formu un metožu sistēmu, atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam, mācīšanas un mācīšanās stiliem, gūt ieskatu par informācijas tehnoloģiju un citu tehnisko līdzekļu lietošanas iespējām matemātikas mācību procesa organizēšanā; 3) Radīt iespēju apgūt zināšanas un prasmes par skolēnu sasniegto rezultātu vērtēšanas veidu un metožu sistēmu matemātikā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Demonstrē zināšanas par matemātikas izglītības filozofiju un metodoloģiju, skaidro matemātikas izglītības konceptuālās nostādnes un izprot normatīvos dokumentus. - Pārbaudes darbi un diskusijas lekcijās. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
PRASMES: Iegūst, analizē un sintizē informāciju par matemātikas izglītības filozofiju, metodoloģiju, argumentēti izklāsta iegūtās zināšanas. Analizē dažādu mācību metožu un darba formu efektivitāti mācību procesa norisē un plāno mācību procesa organizēšanas formas un metodes atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam. Sadarbojas, pieņem izvērtētus lēmumus, rod alternatīvus risinājumus mācību procesa pilnveidei. Veido formatīvās un summatīvās vērtēšanas darbu paraugus un formulē vertēšanas kritērijus atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam. Demonstrē informācijas tehnoloģiju lietošanas iespējas mācību procesa efektīvai organizēšanai. - Pārbaudes darbi un diskusijas lekcijās. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
KOMPETENCE: Demonstrē izpratni par pieejām un modeļiem, attiecinot tos uz matemātikas mācību procesu. Demonstrē izpratni par mācību darba formu un metožu daudzveidību, izvērtējot  normatīvos dokumentus un mācību stundu piemērus - Pārbaudes darbi un diskusijas lekcijās. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. pārbaudes darbs Mācīšanas metodes un uzdevumu izvēle, atbilstoši sasniedzamajam rezultātam. - 30%
2. pārbaudes darbs Mācību stundas plānošana un izvērtēšana, metožu izvēle. - 30%
Eksāmens - pārbaudes darba sagatavošana, vērtēšanas kritēriju izvēle, sasniedzamie rezultāti, atbilstība līmeņiem. - 40%
 
Priekšzināšanas pamatskolas un vidusskola programmas apguve
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]