LA0560 IT lietotņu izmantošana mācību materiālu izstrādē

Kods LA0560
Nosaukums IT lietotņu izmantošana mācību materiālu izstrādē
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Sandra Anohina
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz iespēju apgūt dažādus informācijas tehnoloģiju rīkus un programmēšanas valodu iespējas mācību materiālu veidošanai. Kursā studenti iepazīstas ar attēlu un video apstrādes pamatiem, interaktīvo tāfeļu izmantošanu, testu izstrādes iespējām un kursu pārvaldības sistēmu lietošanu. Tiek attīstītas prasmes veidot interaktīvus mācību materiālus, vienkāršas spēles un pārbaudes darbus, kā arī izvērtēt dažādu IT rīku piemērotību konkrētam mācību mērķim..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Datorgrafika un video Datorgrafikas jēdzieni. Fotoattēlu krāsu toņu korekcijas. Attēlu montāža un kolāžu veidošana. Scenāriju veidošana, filmēšana un video apstrāde. Patstāvīgais darbs: izveidoti un apstrādāti attēli un video par doto tēmu, ievietošanai interaktīvajos mācību materiālos. 12 18 6 24
2. Interaktīvu mācību materiālu izveide Gatavās platformas un rīki interaktīvu mācību materiālu veidošanai. Interaktīvās tāfeles pamata funkcijas un rīki. Interaktīvās tāfeles izmantošana tēmas izklāstā, refleksijai un zināšanu pārbaudei. Interaktīvās tāfeles funkcionalitātes papildināšana ar mobilajām ierīcēm. Patstāvīgais darbs: sagatavot interaktīvos materiālus dotās tēmas mācīšanai, izmantojot interaktīvo tāfeli. 1.Starppārbaudījums: izveidoti interaktīvie mācību materiāli uzdotās tēmas apguvei, iekļaujot paša veidotus un apstrādātus attēlus un video. 16 28 8 36
3. Testu un pārbaudes darbu veidošana, vērtēšanas un rezultātu apkopošanas iespējas Testi un jautājumu veidi. Rīki testu veidošanai. Testa izveide ar brīvpieejas programmatūru. Patstāvīgais darbs: pārbaudes darba (tests) izstrāde, izmantojot apgūtās programmēšanas valodas. 2. Starppārbaudījums: patstāvīgi izveidots tests par uzdoto matemātikas tematu. 14 22 7 29
4. Mācību spēles un to izveides iespējas Cilvēka un datora saskarne. Dažādas programmas mācību datorspēles izveidei. Patstāvīgais darbs: mācību spēles veidošana par izvēlētu matemātikas tematu. 3. Starppārbaudījums: patstāvīgi izveidota neliela mācību spēle izvēlēta matemātikas temata apguvei. 14 22 7 29
5. Kursu pārvaldības sistēmu izmantošanas iespējas mācību procesā Kursu pārvaldības sistēmu (KPS) piemēri. KPS mācību satura organizēšanai. Sadarbības iespējas KPS vidē. Zināšanu pārbaudes rīki. Vērtējumu administrēšana. 8 14 4 18
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir apgūt dažādus IT rīkus un dažādu programmēšanas valodu iespējas mācību materiālu izveidei. Kursa uzdevumi: 1) Apgūt attēlu un video apstrādes pamatus un IT rīkus tās veikšanai; 2) Apgūt interaktīvās tāfeles iespējas mācību materiālu izstrādei; 3) Iepazīt dažādus testu veidošanas rīkus un apgūt prasmes interaktīvu pārbaudes darbu veidošanā; 4) Iepazīt kursu pārvaldības sistēmas un to lietošanas iespējas mācību procesā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina datorgrafikas un video veidošanas pamatus. 2. Izprot materiālu pielietošanas un izveidošanas pamatprincipus. 3. Zina testu veidus un to pielietošanu zināšanu pārbaudē. 4. Zina dažādus IT rīkus interaktīvu mācību materiālu un pārbaudes darbu veidošanai. 5. Ir iepazinušies ar mācību spēļu izstrādes IT rīkiem. 6. Ir iepazinušies ar vienu kursu pārvaldības sistēmu un tās iespējām. - Izveidot interaktīvu mācību materiālu uzdotās tēmas apguvei, iekļaujot paša veidotus un apstrādātus attēlus un video. Izveidot testu par uzdoto matemātikas tematu. Izveidot nelielu mācību spēli izvēlēta matemātikas temata apguvei. Rakstisks eksāmens.
Prasmes: 7. Sagatavo attēlus izmantošanai mācību materiālu veidošanai. 8. Izveido (sagatavo scenāriju, nofilmē un apstrādā) nelielu video. 9. Pielieto interaktīvo tāfeli mācību darbā. 10. Izveido testu ar daudzveidīgiem jautājumiem, izmantojot dažādus IT rīkus. 11. Izveido vienkāršu mācību spēli. - Izveidot interaktīvu mācību materiālu uzdotās tēmas apguvei, iekļaujot paša veidotus un apstrādātus attēlus un video. Izveidot testu par uzdoto matemātikas tematu. Izveidot nelielu mācību spēli izvēlēta matemātikas temata apguvei. Rakstisks eksāmens.
Kompetence: 12. Izvērtē interaktīvo rīku izmantošanas iespējas un trūkumus mācību procesā un izvēlas atbilstošāko konkrētā mācību mērķa sasniegšanai. - Izveidot interaktīvu mācību materiālu uzdotās tēmas apguvei, iekļaujot paša veidotus un apstrādātus attēlus un video. Izveidot testu par uzdoto matemātikas tematu. Izveidot nelielu mācību spēli izvēlēta matemātikas temata apguvei. Rakstisks eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. starppārbaudījums. Izveidot interaktīvu mācību materiālu uzdotās tēmas apguvei, iekļaujot paša veidotus un apstrādātus attēlus un video - 25%
2. starppārbaudījums. Izveidot testu par uzdoto matemātikas tematu - 25%
3. starppārbaudījums. Izveidot nelielu mācību spēli izvēlēta matemātikas temata apguvei. - 25%
Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens - 25%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]