LA0559 Elementārās matemātikas metodes

Kods LA0559
Nosaukums Elementārās matemātikas metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Matemātika un statistika
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dace Kūma
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss attīsta uzdevumu risināšanas iemaņas un apgalvojumu pierādīšanas prasmju pilnveidošanu, kas ir nepieciešama matemātikas sacensību un olimpiāžu uzdevumu risināšanā un skolēnu risinājumu vērtēšanā. Studiju kursa saturā iekļauta arī kursā apskatīto tēmu mācību metodika. Rezultātā tiks iegūta pieredze, kura ir nepieciešama iegūto zināšanu un prasmju lietošanai jaunās situācijās un darbā ar sējīgākajiem skoloēniem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dirihlē princips un vidējās vērtības metode Metodes pamati, vienkāršākie lietojumi. Dirihlē princips uzdevumos par lielākās un mazākās vērtības atrašanu. Lietojumi skaitļu teorijas uzdevumos. Lietojumi uzdevumos, kas saistīti ar grafa jēdzienu. Lietojumi ģeometrijas uzdevumos. Metodika. 10 14 4 20
Invariantu metode Invarianta jēdziens, metodes pamati. Aritmētiskie invarianti (paritāte, specifiskas atlikumu vērtības). Algebriskie invarianti (summa, reizinājums, citi invarianti). Ģeometriskie invarianti (laukums, garums, orientācija (virziens)). Palīgmetode – iekrāsošana. Metodika. 8 14 4 18
Ekstremālā elementa metode Ekstremālā elementa jēdziens, metodes pamati. Uzdevumi, kuros ekstremālo elementu izvēlas tieši. Uzdevumi, kuros izmanto maksimālo vai minimālo attālumu starp kopas elementiem. Uzdevumi, kuros konstruē “izliekto apvalku”. Metodika. 6 10 4 14
Interpretāciju metode Metodes pamati. Biežāk lietotie interpretāciju veidi mācību stundās un matemātikas sacensību uzdevumu risināšanā. 8 14 4 16
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt studentiem iespēju apgūt galvenās elementārās matemātikas speciālās metodes. Kursa uzdevumi: 1. Apgūt elementārās matemātikas speciālās metodes un to lietošanu nestandarta uzdevumu risināšanā. 2. Pilnveidot pierādīšanas prasmes. 3. Apgūt matemātikas pulciņa vadīšanas prasmes un paaugstinātas grūtības pakāpes uzdevumu risināšanas mācīšanas metodiku. 4. Gūt zināšanas par matemātikas sacensību veidiem un prasmes uzdevumu sastādīšanā un skolēnu darbu vērtēšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot vidējās vērtības metodes un Dirihlē principa būtību, prot tos pielietot uzdevumu risināšanā, spēj izvērtēt risinājuma pareizību. - 1. starppārbaudījums: Dirihlē princips un vidējās vērtības metode.
Izprot invariantu metodes būtību, prot tās pielietot uzdevumu risināšanā, spēj izvērtēt risinājuma pareizību. - 2. starppārbaudījums: Invariantu metode.
Izprot ekstremālā elementa metodes un interpretāciju metodes būtību, prot tās pielietot uzdevumu risināšanā, spēj izvērtēt risinājuma pareizību. - 3. starppārbaudījums: Ekstremālā elementa metode, matemātiskās indukcijas metode, interpretāciju metode.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. starppārbaudījums - 20%
2. starppārbaudījums - 20%
3. starppārbaudījums - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Nepieciešamas priekšzināšanas kopu teorijā, matemātiskajā loģikā, skaitļu teorijā, kā arī kombinatorikā un grafu teorijā. Iepriekš apgūstamie kursi: LA0564 Matemātiskās loģikas un kopu teorijas elementi LA0557 Ievads skaitļu teorijā LA0562 Kombinatorikas un grafu teorijas elementi
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]