Kods | LA0558 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads varbūtību teorijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Barute | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dot matemātisko jēdzienu/objektu definīcijas, parādīt loģiskās saites starp atsevišķiem jēdzieniem/objektiem.. Iepazīstināt studentus ar studiju kursa nodaļās aplūkotajiem matemātikas izpētes objektiem un to analīzes metodēm, veidot prasmi konstatēt un analizēt funkcionālās sakarības;. Iemācīt atpazīt dažādu izpētes objektu izmaiņu likumsakarības un veidot prasmi tās formāli raksturot ar teorētisko zināšanu palīdzību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Zināšanas 1. Definē gadījuma notikumu jēdzienu, ar to saistīto elementāro notikumu telpas jēdzienu un darbības ar gadījuma notikumiem. 2. Definē gadījuma lieluma vienmērīgo sadalījumu analītiskā un grafiskā veidā, definē binomiālā sadalījuma jēdzienu un izskaidro ar to saistītās Bernulli formulas lietošanu. 3. Definē normālo sadalījumu ar tā diferenciālo funkciju, sniedz Gausa līknes ģeometrisko interpretāciju. Izskaidro standartizētā normālā sadalījuma un T- skalas būtību un lietderību. Izskaidro logaritmiski normālā sadalījuma būtību saistībā ar iepriekš definēto normālo sadalījumu. Prasmes 4.Pārbauda, vai dotā kopa veido elementāro notikumu telpu. Pārbauda un analizē, vai dotajā notikumu modelī definētie notikumi ir nesavienojamu vai savienojami, vienādi iespējami, vienīgi iespējami, vai tie veido pilnu notikumu grupu. 5. Aprēķina varbūtības vienkāršu gadījuma notikumu plūsmai, izmantojot modificēto Puasona formulu. Balstoties uz eksponenciālā sadalījuma drošuma funkciju, aprēķina aparatūras darbības laiku bez bojājumiem. 6. Izmantojot Čebiševa nevienādību, aprēķina varbūtību tam, ka starpība pēc absolūtās vērtības starp gadījuma lieluma vērtību (piemēram, sabojājušos detaļu skaits) un tā varbūtību (piemēram, detaļas sabojāšanās varbūtība) nepārsniegs konkrētu uzdotu lielumu. Kompetence 7. Apzinās atrisinājuma lietojamības robežas saistībā ar teorētiskajām atrisinājuma iegūšanas iespējām (piemēram, dažādu risināšanas metožu, algoritmu izmantošana) un praktiskajām atrisinājuma iegūšanas iespējām (piemēram, analītiskā un skaitliskā atrisinājuma iegūšana, izmantoto datoru-matemātisko sistēmu iespējas un nozīme). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina varbūtību teorijas notikumu jēdzienus un darbības ar notikumiem.
Prot aprēķināt notikumu varbūtības. - 1. Individuāli uzdevumi un kontroldarbs. Uzdevumi par notikumu varbūtību aprēķināšanu un darbībām ar notikumiem. Izprot gadījumu notikumu iedalījumu un to uzdošanas veidus un raksturlielumus. Spēj pielietot formulas risinot uzdevumus. - 2. Individuāli uzdevumi un kontroldarbs. Uzdevumu risināšana par gadījuma notikumiem. Spēj kursā apgūtās zināšanas pielietot kompleksu uzdevumu risināšanā. - 3. Eksāmens. Pārbaudes uzdevumi par atsevišķām kursa tēmām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Individuāli uzdevumi un kontroldarbs. - 30%
2. Individuāli uzdevumi un kontroldarbs. - 30% 3. Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|