Kods | LA0521 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu pedagoģija un tās nozaru sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne, Alīda Samuseviča, Inta Klāsone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti veidos izpratni par mūsdienu pedagoģiju, tās aktualitātēm izglītības pārmaiņu procesos, pedagoģijas nozaru sistēmu, daudzveidīgajām pedagoģiskajām pieejām mācību satura atlasē un īstenošanā, sabiedrības iesaisti izglītības programmu veidošanā. Tiks pilnveidota prasme analizēt un izvērtēt pedagoģijas teorijas un pieejas mūsdienu izglītības pārmaiņu procesos, pedagoģijas nozaru sistēmas aktualitātes; attīstīt prasmes veidot un izvēlēties teorētiski pamatotas pedagoģiskās pieejas izglītības programmu izstrādē un to īstenošanā, ievērojot sabiedrības un indivīdu attīstības vajadzības un mērķus, kā arī tiks veidotas prasmes modelēt inovatīvas, teorijā un pētījumos pamatotas pedagoģiskās situācijas, reflektēt par tām, atbildīgi novērtējot iespējamo ietekmi uz izglītības jomas un sabiedrības savstarpējām attiecībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot studentu izpratni par mūsdienu pedagoģiju, tās aktualitātēm izglītības pārmaiņu procesos, pedagoģijas nozaru sistēmu, daudzveidīgajām pedagoģiskajām pieejām mācību satura atlasē un īstenošanā, sabiedrības iesaisti izglītības programmu veidošanā. Studiju kursa uzdevumi : 1) pilnveidot prasmes analizēt un izvērtēt pedagoģijas teorijas un pieejas mūsdienu izglītības pārmaiņu procesos, pedagoģijas nozaru sistēmas aktualitātes; 2) attīstīt prasmes veidot un izvēlēties teorētiski pamatotas pedagoģiskās pieejas izglītības programmu izstrādē un to īstenošanā, ievērojot sabiedrības un indivīdu attīstības vajadzības un mērķus; 3) veidot prasmes modelēt inovatīvas, teorijā un pētījumos pamatotas pedagoģiskās situācijas, reflektēt par tām, atbildīgi novērtējot iespējamo ietekmi uz izglītības jomas un sabiedrības savstarpējām attiecībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot pedagoģijas un tās nozaru sistēmas vietu cilvēkzinību sistēmā un ir priekšstats par izglītību kā sociālās pieredzes apguves veidu.
2. Izprot dažādās pedagoģijas pieejas mūsdienu izglītības sistēmā, kontekstuālo izglītību un starpdisciplinaritāti.
- Starppārbaudījumi:
1. Analizēt divas izglītības programmas kompetenču pieejas un rakstura izglītības kontekstā – 20%
2. Veidot pārskatu par pedagoģiskajām pieejām mūsdienu izglītības sistēmā un prezentēt to – 20%
Praktiskie darbi:
3. Sagatavot personiskās un profesionālās attīstības plānu – 10%
4. Modelēt kādas mācību situācijas pedagoģisko refleksiju – 10%
Noslēguma pārbaudījums:
5. Rakstisks eksāmens – 40%
Prasmes 3. Prot analizēt personalizācijas būtību izglītības sistēmā un raksturot mācīšanos darba vietā. 4. Prot analizēt un izvērtēt mācību programmas kompetenču pieejas aspektā un modelēt mācību situāciju pedagoģisko refleksiju. - Starppārbaudījumi: 1. Analizēt divas izglītības programmas kompetenču pieejas un rakstura izglītības kontekstā – 20% 2. Veidot pārskatu par pedagoģiskajām pieejām mūsdienu izglītības sistēmā un prezentēt to – 20% Praktiskie darbi: 3. Sagatavot personiskās un profesionālās attīstības plānu – 10% 4. Modelēt kādas mācību situācijas pedagoģisko refleksiju – 10% Noslēguma pārbaudījums: 5. Rakstisks eksāmens – 40% Kompetence 5. Spēj izvērtēt dažādās pedagoģiskās pieejas un reflektēt par pedagoģisko situāciju risinājumiem. 6. Spēj plānot personīgo un profesionālo attīstību - Starppārbaudījumi: 1. Analizēt divas izglītības programmas kompetenču pieejas un rakstura izglītības kontekstā – 20% 2. Veidot pārskatu par pedagoģiskajām pieejām mūsdienu izglītības sistēmā un prezentēt to – 20% Praktiskie darbi: 3. Sagatavot personiskās un profesionālās attīstības plānu – 10% 4. Modelēt kādas mācību situācijas pedagoģisko refleksiju – 10% Noslēguma pārbaudījums: 5. Rakstisks eksāmens – 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: analizēt divas izglītības programmas kompetenču pieejas un rakstura izglītības kontekstā - 20%
Pārbaudes darbs: veidot pārskatu par pedagoģiskajām pieejām mūsdienu izglītības sistēmā un prezentēt to - 20% Pārbaudes darbs: sagatavot personiskās un profesionālās attīstības plānu - 10% Pārbaudes darbs: modelēt kādas mācību situācijas pedagoģisko refleksiju - 10% Rakstisks eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|