Kods | LA0519 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācīšana un mācīšanās transformatīvā pedagoģiskā telpā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola, Dina Bethere, Maija Ročāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mācību kursā paredzēts izprast mācīšanās procesa likumsakarības gan no tā organizācijas un. vadīšanas perspektīvas, gan no mācību procesa dalībnieka perspektīvas, pilnveidojot un attīstot viņa zināšanas, secīgi attīstoties no zemākiem domāšanas līmeņiem līdz metakognitīvās domāšanas līmenim. Studentiem būs iespējas apgūt dažādas mācīšanās taksonomijas, analizējot kā mācību process būtu organizējams ņemot vērā gan mācīšanās bioloģiskos nosacījumus, gan mācīšanās vides sociālos fenomenus.. Kursa mērķis ir nodrošināt, ka studenti apgūst mācīšanās likumsakarības, spēj plānot un organizēt mācību procesu, lai sekmētu mācīšanās sasniegumus, ņemot vērā mācīšanās bioloģiskos nosacījumus un mācīšanās vides sociālos fenomenus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt, ka studenti apgūst mācīšanās likumsakarības, spēj plānot un organizēt mācību procesu, lai sekmētu mācīšanās sasniegumus, ņemot vērā mācīšanās bioloģiskos nosacījumus un mācīšanās vides sociālos fenomenus. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar mācīšanās likumsakarībām cilvēka attīstības kontekstā, sekmējot augstāku domāšanas līmeņu attīstību; 2. Iepazīstināt studentus ar mācību sasniegumu vērtēšanas veidiem un to ietekmi uz mācību sasniegumiem; 3. Iepazīstināt studentus ar mācīšanās tranformatīvo aspektu dažādām dimensijām, nemot vērā gan kognitīvo procesu attīstību, gan mācību vides transformācijas, gan izglītības ilgstpējīgas attīstības perspektīvu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Apraksta galvenās teorijas un aktuālās tendences transformatīvās mācīšanās pētījumos un praksē.
2. Raksturo transformatīvās mācīšanās būtību, norisi un ietekmējošos faktorus. - Rakstisks pārbaudes darbs par transformatīvās mācīšanās būtību, norisi un ietekmējošiem faktoriem, mācīšanās taksonomijām, mācīšanās procesa plānošas likumsakarībām, mācīšanās sasniegumu vērtēšanu, galvenām teorijām un aktuālām tendencēm transformatīvās mācīšanās pētījumos un praksē. Prasmes: 3. Analizē teorijas un prakses saistību par mācīšanās procesa likumsakarībām. 4. Analizē dažādas mācīšanās taksonomijas, plānojot mācīšanās soļus, lai sekmētu zināšanu konstruēšanu, transformējot mācību procesu atbilstoši izglītojamo vajadzībām. 5. Izmanto savas zināšanas, lai sekmētu metakognitīvo procesu attīstību, paredzot mācīšanās vides transformācijas un mācīšanās sociālo dabu. 6. Analizē savus mācību sasniegumus un pārnes šīs prasmes uz citiem izglītības kontekstiem, veicot pedagoģisko darbību, lai novērtētu izglītojamo mācību sasniegumus. 7. Analizē mācību procesu no dažādām dimensijām (zināšanu pieaugums, sociālais atbalsts, izglītības ilgstspējība utt.) un plāno izmaiņas mācību procesā, lai atbalstītu ikvienu izglītojamo. - Kombinēts pārbaudes darbs (rakstisks darbs un tā prezentācija), kurā analizētas dažādas mācīšanās taksonomijas, plānojot mācīšanās soļus, lai sekmētu zināšanu konstruēšanu, transformējot mācību procesu atbilstoši izglītojamo vajadzībām, kā arī plānots un īstenots mūsdienīgs mācību process kompetenču attīstībai un mācīšanās rezultātu novērtēšanu, balstoties uz teorijām un ņemot vērā mūsdienu transformatīvās vides kontekstu, darbojoties komandā. Kompetence: 8. Plāno mūsdienīgu mācību procesu kompetenču attīstībai un mācīšanās rezultātu novērtēšanu, balstoties uz teorijām un ņemot vērā mūsdienu transformatīvās vides kontekstu, darbojoties komandā. - Kombinēts pārbaudījums (rakstisks darbs un prezentācija), kurā analizē dažādas mācīšanās taksonomijas, plāno mācību posmus, lai veicinātu zināšanu konstruēšanu, pārveido mācību procesu atbilstoši izglītojamo vajadzībām, kā arī plāno un īsteno mūsdienīgu mācību procesu, lai attīstītu kompetences un novērtētu mācību rezultātus, pamatojoties uz teorijām un mūsdienu pārveidojošās vides kontekstā, strādājot komandās. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstisks pārbaudes darbs - 30%
Kombinēts pārbaudes darbs (rakstisks darbs un tā prezentācija) - 45% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss "Ievads izglītības zinātnēs". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|