Kods | LA0518 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Samuseviča, Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa Pētniecība II mērķis ir stiprināt zināšanas, prasmes un kompetences kvalitatīvajā pētniecībā. Kursa laikā studenti iegūst zināšanas un prasmes par kvalitatīvo pētniecību, tās metodēm un datu apstrādi un analīzi; attīsta prasmes plānot un veikt kvalitatīvo pētījumu, kompetences pastāvīgi izvēlēties atbilstošu pētījumu metodes un pielietot tās pētnieciskajā praksē. Kursa mērķis - stiprināt zināšanas, prasmes un kompetences kvalitatīvajā pētniecībā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis - stiprināt zināšanas, prasmes un kompetences kvalitatīvajā pētniecībā. Uzdevumi: 1. Pilnveidot zināšanas un prasmes par kvalitatīvo pētniecību, tās metodēm un datu apstrādi un analīzi; 2. Attīstīt prasmes plānot un veikt kvalitatīvo pētījumu; 3. Attīstīt kompetences pastāvīgi izvēlēties atbilstošu pētījumu metodes un tās pielietot pētnieciskajā praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratne par pētniecisko procesu, kas ietver pētniecisko loģiku, daudzveidīgas kvalitatīvās pētniecības metodes, pētījuma datu interpretāciju un izplatīšanu izglītības zinātnēs un to apakšnozarēs. - Novērtējums seminārnodarbībās.
Praktisko iemaņu apguve – pētniecības procesa plānošana un realizēšana praktiski, atskaites sagatavošana.
Eksāmens: ziņojuma sagatavošana. Prasmes: 2. Kritiski analizē sarežģītas izglītības zinātņu problēmas dažādos izglītības līmeņos un profesionālajā darbībā, pamatojot un argumentēti mutvārdos un rakstveidā, aizstāvot savu viedokli. 3. Plāno, īsteno, novērtē, pēta un pilnveido pedagoģisko darbību atbilstīgi dažādu izglītības mērķgrupu vajadzībām dažādos kontekstos. 4. Formulē, analītiski apraksta un prezentē informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā. - Novērtējums seminārnodarbībās. Praktisko iemaņu apguve – pētniecības procesa plānošana un realizēšana praktiski, atskaites sagatavošana. Eksāmens: ziņojuma sagatavošana. Kompetence: 5. Patstāvīgi izmanto un transformē teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu dažādu vadības līmeņu pētniecisku darbību izglītības zinātnēs un vadībā. 6. Integrē dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, ievērojot ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā. 7. Reflektē par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virza savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi. 8. Veicot pētniecisko procesu, spēj starpdisciplinārā darba grupā sadalīt pienākumus, izvirzīt sasniedzamos rezultātus un atbildēt par to sasniegšanu. - Novērtējums seminārnodarbībās. Praktisko iemaņu apguve – pētniecības procesa plānošana un realizēšana praktiski, atskaites sagatavošana. Eksāmens: ziņojuma sagatavošana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums seminārnodarbībās. - 40%
Praktisko iemaņu apguve – pētniecības procesa plānošana un realizēšana praktiski, atskaites sagatavošana. - 20% Eksāmens: ziņojuma sagatavošana. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|