Kods | LA0516 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads izglītības zinātņu studijās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs, Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūs galvenos pamatjēdzienus, galvenās pedagoģiskajās likumsakarības un pamatprincipus izglītības zinātnēs un to apakšnozarēs, kā arī nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences, lai veiksmīgi studētu maģistra programmā “Izglītības zinātnes”.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis – apgūt zināšanas, prasmes un kompetences, kas nepieciešamas veiksmīgām maģistra studijām izglītības zinātnēs. Uzdevumi: 1. izprast izglītības zinātnēs izmantojamos pamatjēdzienus 2. izprast galvenās pedagoģiskās likumsakarības un pamatprincipus; 3. pilnveidot akadēmiskās lasīšanas, rakstīšanas prasmes; 4. pilnveidot komunikatīvās prasmes akadēmiskajā vidē; 5. pilnveidot kompetenci ētiski un atbildīgi rīkoties akadēmiskā vidē; 6. nodrošināt iespēju reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzot savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratne par izglītības zinātnēm un to apakšnozarēm, pamatjēdzieniem, galvenajām pedagoģiskajām likumsakarībām un pamatprincipiem.
2. Izpratne par akadēmisko lasīšanu, rakstīšanu un komunikāciju akadēmiskajā vidē.
3. Izpratne par ētikas normām akadēmiskajā vidē. - Starppārbaudījumi:
1. Starppārbaudījuma veids – “Teorētiskās koncepcijas portfolio” , darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā.
2. Starppārbaudījuma veids – Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles), darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā.
3. Starppārbaudījums – Prezentācijas, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā.
Noslēguma pārbaudījums:
4. Noslēguma pārbaudījuma veids – Eksāmens, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Prasmes: 4. Atrast zinātnisko informāciju dažādās vidēs, to apstrādāt, analizēt, strādāt ar zinātnisko publikāciju datubāzēm, zinātniskajām publikācijām. 5. Kritiski lasīt un rakstīt pētnieciskajā procesā, pamatot un argumentēti mutvārdos un rakstveidā, aizstāvot savu viedokli. 6. Formulēt, analītiski aprakstīt, prezentēt informāciju dažādās auditorijās un diskutēt par to gan ar nozares speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un plašāku sabiedrību. - Starppārbaudījumi: 1. Starppārbaudījuma veids – “Teorētiskās koncepcijas portfolio” , darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 2. Starppārbaudījuma veids – Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles), darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 3. Starppārbaudījums – Prezentācijas, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Noslēguma pārbaudījums: 4. Noslēguma pārbaudījuma veids – Eksāmens, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Kompetence: 7. Rīkoties ētiski un atbildīgi akadēmiskajā vidē. 8. Reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzīt savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetenču pilnveidi. - Starppārbaudījumi: 1. Starppārbaudījuma veids – “Teorētiskās koncepcijas portfolio” , darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 2. Starppārbaudījuma veids – Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles), darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 3. Starppārbaudījums – Prezentācijas, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Noslēguma pārbaudījums: 4. Noslēguma pārbaudījuma veids – Eksāmens, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
“Teorētiskās koncepcijas portfolio” - 20%
Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles) - 20% Prezentācijas par pretrunām Izglītības zinātnēs un pārskatu par studentu konferencēm - 20% Noslēguma eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pedagoģijas pamatprincipi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|