LA0516 Ievads izglītības zinātņu studijās

Kods LA0516
Nosaukums Ievads izglītības zinātņu studijās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Pāvels Jurs, Maija Ročāne
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti apgūs galvenos pamatjēdzienus, galvenās pedagoģiskajās likumsakarības un pamatprincipus izglītības zinātnēs un to apakšnozarēs, kā arī nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences, lai veiksmīgi studētu maģistra programmā “Izglītības zinātnes”..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Maģistra programmas “Izglītības zinātnes" raksturojums un studiju process. 8 20 4 24
Izglītības zinātņu teorētiskie pamati. 8 20 4 24
Informācijpratība zinātnē. 8 20 4 24
Akadēmiskā rakstīšana. 8 20 4 24
Zinātniskā komunikācija. 8 20 4 24
Prezentēšana un diskutēšana akadēmiskajā vidē. 8 20 4 24
Kopā: 48 120 24 144
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis – apgūt zināšanas, prasmes un kompetences, kas nepieciešamas veiksmīgām maģistra studijām izglītības zinātnēs. Uzdevumi: 1. izprast izglītības zinātnēs izmantojamos pamatjēdzienus 2. izprast galvenās pedagoģiskās likumsakarības un pamatprincipus; 3. pilnveidot akadēmiskās lasīšanas, rakstīšanas prasmes; 4. pilnveidot komunikatīvās prasmes akadēmiskajā vidē; 5. pilnveidot kompetenci ētiski un atbildīgi rīkoties akadēmiskā vidē; 6. nodrošināt iespēju reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzot savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izpratne par izglītības zinātnēm un to apakšnozarēm, pamatjēdzieniem, galvenajām pedagoģiskajām likumsakarībām un pamatprincipiem. 2. Izpratne par akadēmisko lasīšanu, rakstīšanu un komunikāciju akadēmiskajā vidē. 3. Izpratne par ētikas normām akadēmiskajā vidē. - Starppārbaudījumi: 1. Starppārbaudījuma veids – “Teorētiskās koncepcijas portfolio” , darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 2. Starppārbaudījuma veids – Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles), darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 3. Starppārbaudījums – Prezentācijas, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Noslēguma pārbaudījums: 4. Noslēguma pārbaudījuma veids – Eksāmens, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā.
Prasmes: 4. Atrast zinātnisko informāciju dažādās vidēs, to apstrādāt, analizēt, strādāt ar zinātnisko publikāciju datubāzēm, zinātniskajām publikācijām. 5. Kritiski lasīt un rakstīt pētnieciskajā procesā, pamatot un argumentēti mutvārdos un rakstveidā, aizstāvot savu viedokli. 6. Formulēt, analītiski aprakstīt, prezentēt informāciju dažādās auditorijās un diskutēt par to gan ar nozares speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un plašāku sabiedrību. - Starppārbaudījumi: 1. Starppārbaudījuma veids – “Teorētiskās koncepcijas portfolio” , darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 2. Starppārbaudījuma veids – Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles), darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 3. Starppārbaudījums – Prezentācijas, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Noslēguma pārbaudījums: 4. Noslēguma pārbaudījuma veids – Eksāmens, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā.
Kompetence: 7. Rīkoties ētiski un atbildīgi akadēmiskajā vidē. 8. Reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzīt savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetenču pilnveidi. - Starppārbaudījumi: 1. Starppārbaudījuma veids – “Teorētiskās koncepcijas portfolio” , darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 2. Starppārbaudījuma veids – Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles), darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. 3. Starppārbaudījums – Prezentācijas, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā. Noslēguma pārbaudījums: 4. Noslēguma pārbaudījuma veids – Eksāmens, darbs tiek vērtēts 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
“Teorētiskās koncepcijas portfolio” - 20%
Eseja par izglītības zinātņu teorētiskajiem pamatiem (pēc izvēles) - 20%
Prezentācijas par pretrunām Izglītības zinātnēs un pārskatu par studentu konferencēm - 20%
Noslēguma eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Pedagoģijas pamatprincipi.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]