Kods | LA0515 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komunikācija un pedagoģiskā sadarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Alīda Samuseviča, Maija Ročāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti pilnveidos izpratni par apzinātu un cieņpilnu komunikāciju, kas veido efektīvu, pilnvērtīgu un motivējošu pedagoģisko sadarbību.. Studiju procesā tiks iegūtas zināšanas un praktiski pilnveidotas prasmes, izmantojot komunikācijas verbālos un neverbālos līdzekļus, praktizēs ideju un ziņojumu prezentēšanu, imidža komunikāciju analīzi un izvērtēšanu, pārrunas un mediāciju vadīšanu, atgriezeniskās saites nodrošināšanu un sekmīgu komunikāciju grupā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas komunikācijas procesā un pilnveidot studentu saziņas un pedagoģiskās sadarbības kompetences. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi sistēmiski un kritiski analizēt un izvērtēt ar izglītību saistītus sabiedrības procesus, un reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un profesionālo pilnveidi. 2. Veidot izpratni par sabiedrības un izglītības procesu kopsakarībām dažādos laika posmos un līmeņos. 3. Veicināt dalībnieku savstarpējo komunikāciju izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs. 4. Pilnveidot izpratni par izglītības lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību. 5. Attīstīt prasmi argumentēti izskaidrot savu ideju un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā notiekošo, prezentēt dažādās mērķauditorijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratīs sabiedrības un izglītības procesu kopsakarības dažādos laika posmos un līmeņos.
2. Izpratīs dalībnieku savstarpējo komunikāciju izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs.
3. Zinās komunikācijas verbālos un neverbālos līdzekļus, un imidža komunikāciju.
4. Izpratīs izglītības lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību.
5. Izpratīs dažādu faktoru nozīmi komunikācijas procesā. - Pārbaudes darbi:
1. Komunikācija un tās informācijas resursi.
2. Komunikatīvais process.
3. Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā.
4. Saskaņota pedagoģiska darbība.
Eksāmens:
profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā. Prasmes: 6. Analizēs pētījumus par komunikāciju un pedagoģisko sadarbību. 7. Pratīs argumentēti izskaidrot un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā un sabiedrībā notiekošo, prezentēt informāciju dažādās formās un mērķauditorijās. 8. Pratīs vadīt pārrunas un mediāciju, apzināti veikt komunikāciju. 9. Spēs kritiski izvērtēt situāciju un patstāvīgi sniegt atgriezenisko saiti. 10. Spēs sistēmiski un kritiski analizēt un izvērtēt ar izglītību saistītus sabiedrības procesus. 11. Spēs reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un profesionālo pilnveidi. - Pārbaudes darbi: 1. Komunikācija un tās informācijas resursi. 2. Komunikatīvais process. 3. Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā. 4. Saskaņota pedagoģiska darbība. Eksāmens: profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā. Kompetence: 12. Patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu apzinīgu un cieņpilnu komunikāciju. 13. Patstāvīgi spēj īstenot efektīvu, pilnvērtīgu un motivējošu pedagoģisko sadarbību. - Pārbaudes darbi: 1. Komunikācija un tās informācijas resursi. 2. Komunikatīvais process. 3. Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā. 4. Saskaņota pedagoģiska darbība. Eksāmens: profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Pārbaudes darbs: Komunikācija un tās informācijas resursi - 20%
2. Pārbaudes darbs: Komunikatīvais process - 20% 3. Pārbaudes darbs: Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā - 20% 4. Pārbaudes darbs: Saskaņota pedagoģiska darbība - 20% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|