LA0515 Komunikācija un pedagoģiskā sadarbība

Kods LA0515
Nosaukums Komunikācija un pedagoģiskā sadarbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone, Alīda Samuseviča, Maija Ročāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti pilnveidos izpratni par apzinātu un cieņpilnu komunikāciju, kas veido efektīvu, pilnvērtīgu un motivējošu pedagoģisko sadarbību..
Studiju procesā tiks iegūtas zināšanas un praktiski pilnveidotas prasmes, izmantojot komunikācijas verbālos un neverbālos līdzekļus, praktizēs ideju un ziņojumu prezentēšanu, imidža komunikāciju analīzi un izvērtēšanu, pārrunas un mediāciju vadīšanu, atgriezeniskās saites nodrošināšanu un sekmīgu komunikāciju grupā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Komunikācija. Komunikācijas veidi un funkcijas. Komunikācijas loma indivīda un sabiedrības dzīvē. Apzināta un cieņpilna komunikācija. Personiskā komunikācija: izpausmes, raksturojumi, efektivitāte. Pašattīstība un efektīva komunikācija. Instrumenti pozitīvam dialogam. Argumentācija un pretargumentācija. Verbāla un neverbālā komunikācija. Imidža komunikācija. Pozitīvu un negatīvu vēstījumu nodošana, pasniegšanas formas. 4 12 0 0
Komunikācija un informācijas resursi. Mērķtiecīgi virzīta stratēģija komunikācijas procesā. Ārējie faktori un komunikācijas iespējas. Sinerģijas veidošana ar ārējiem faktoriem. Komunikācijas mērķauditorija. Medijpratība un komunikācija ar medijiem. Komunikācija ar sabiedrību. Komunikācija ar institūcijām. Iekšējā organizācijas komunikācija. Komunikācija sociālajos tīklos un Interneta portālos. Pozitīva organizācijas tēla veidošana. Komunikācijas veidošana izglītībā un izglītības procesā. Informācijas resursu izvērtēšana un atlase. 4 12 0 0
Komunikatīvais process. Sekmīgas komunikācijas teorētiskie priekšnosacījumi un praktiskie ieteikumi tās īstenošanai. Pārrunu vadīšana. Mediācija. Atgriezeniskā saite. Pašizpratne. Pašrefleksija. Pašregulācija. Domāšanas un attieksmes apzināšanās. Klausīšanās. Uzmanības vadība, apzinātība, pašregulācija, impulsu vadība. Monologs. Dialogs. Vērīgums pret sevi un citiem, impulsu kontrole. Empātija. 4 12 0 0
Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā. Indivīdu spēju izvērtēšana. Komandas veidošana. Komandas loma mērķa sasniegšanā. Komandas faktoru atlase un cilvēkresursu piesaiste. Projektu darbs kā sadarbības forma. Lomu sadalījums komandā. Komandas darba veicināšana. Sinerģija komandas darbā. 6 12 0 0
Saskaņota pedagoģiska darbība. Pedagogu vadības spēju apzināšana un paaugstināšana. Darba pieredze. Mācīšanās no kolēģiem un mācīšanās no pieredzes. Papildu atbalsts pedagogiem. Darba grupas. Vienota un saskaņota pedagoģiskā un sadarbības pieeja izglītības iestādē. Teorija, aktuāli pētījumi un prakse. 6 12 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas komunikācijas procesā un pilnveidot studentu saziņas un pedagoģiskās sadarbības kompetences. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi sistēmiski un kritiski analizēt un izvērtēt ar izglītību saistītus sabiedrības procesus, un reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un profesionālo pilnveidi. 2. Veidot izpratni par sabiedrības un izglītības procesu kopsakarībām dažādos laika posmos un līmeņos. 3. Veicināt dalībnieku savstarpējo komunikāciju izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs. 4. Pilnveidot izpratni par izglītības lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību. 5. Attīstīt prasmi argumentēti izskaidrot savu ideju un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā notiekošo, prezentēt dažādās mērķauditorijās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izpratīs sabiedrības un izglītības procesu kopsakarības dažādos laika posmos un līmeņos. 2. Izpratīs dalībnieku savstarpējo komunikāciju izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs. 3. Zinās komunikācijas verbālos un neverbālos līdzekļus, un imidža komunikāciju. 4. Izpratīs izglītības lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību. 5. Izpratīs dažādu faktoru nozīmi komunikācijas procesā. - Pārbaudes darbi: 1. Komunikācija un tās informācijas resursi. 2. Komunikatīvais process. 3. Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā. 4. Saskaņota pedagoģiska darbība. Eksāmens: profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā.
Prasmes: 6. Analizēs pētījumus par komunikāciju un pedagoģisko sadarbību. 7. Pratīs argumentēti izskaidrot un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā un sabiedrībā notiekošo, prezentēt informāciju dažādās formās un mērķauditorijās. 8. Pratīs vadīt pārrunas un mediāciju, apzināti veikt komunikāciju. 9. Spēs kritiski izvērtēt situāciju un patstāvīgi sniegt atgriezenisko saiti. 10. Spēs sistēmiski un kritiski analizēt un izvērtēt ar izglītību saistītus sabiedrības procesus. 11. Spēs reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un profesionālo pilnveidi. - Pārbaudes darbi: 1. Komunikācija un tās informācijas resursi. 2. Komunikatīvais process. 3. Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā. 4. Saskaņota pedagoģiska darbība. Eksāmens: profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā.
Kompetence: 12. Patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu apzinīgu un cieņpilnu komunikāciju. 13. Patstāvīgi spēj īstenot efektīvu, pilnvērtīgu un motivējošu pedagoģisko sadarbību. - Pārbaudes darbi: 1. Komunikācija un tās informācijas resursi. 2. Komunikatīvais process. 3. Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā. 4. Saskaņota pedagoģiska darbība. Eksāmens: profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Pārbaudes darbs: Komunikācija un tās informācijas resursi - 20%
2. Pārbaudes darbs: Komunikatīvais process - 20%
3. Pārbaudes darbs: Cilvēkresursu nozīme komunikācijas procesā - 20%
4. Pārbaudes darbs: Saskaņota pedagoģiska darbība - 20%
Eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]