Kods | LA0514 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietpratība pirmsskolas un skolas pedagoģiskajā procesā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Grava | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti veidos izpratni par pirmsskolas un skolas pedagoģisko procesu teorijā un praksē, balstoties Latvijas un starptautiskajā pieredzē un jaunākajos pētījumos, kā arī izzinās pirmsskolas un skolas pedagoģiskā procesa būtību, plānošanu īstenošanu, vērtēšanu, sekmējot studentu pētniecisko darbību un kritiski analizēs pirmsskolas un skolas teorijas un praksi, izmantojot pedagoģisko pētījumu datu interpretāciju. Tiks arī sekmēta lietpratība un pētītas likumsakarības, teorijas un prakses vienotībā pirmsskolas un skolas pedagoģiskā procesā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sekmēt studentu izpratni par pirmsskolas un skolas pedagoģisko procesu teorijā un praksē, balstoties Latvijas un starptautiskajā pieredzē un jaunākajos pētījumos. Studiju kursa uzdevumi : 1. veidot izpratni par pirmsskolas un skolas pedagoģiskā procesa būtību, plānošanu īstenošanu, vērtēšanu, sekmējot studentu pētniecisko darbību; 2. kritiski analizēt pirmsskolas un skolas teorijas un praksi, izmantojot pedagoģisko pētījumu datu interpretāciju; 3. sekmēt lietpratību pētīt likumsakarības, teorijas un prakses vienotībā pirmsskolas un skolas pedagoģiskā procesā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot un lieto pirmsskolas un skolas pedagoģijas pamatjēdzienus, pētnieciskā procesa loģiku pirmsskolas un skolas pedagoģijas pētījumos .
2. Izprot un analizē mūsdienu izglītības paradigmu pirmsskolas un skolas kontekstā.
3. Zina attīstošas un pēctecīgas mācību vides veidošanas likumsakarības pirmsskolā un skolā.
4. Izprot pedagoģiskā procesa plānošanas un īstenošanas teorētiskos principus pirmsskolā un skolā. - Pirmsskolas pedagoģijas pamatjēdzienu izpratne, lietojums, mūsdienu izglītības paradigmas izpratne un analīze pirmsskolas kontekstā.
Attīstošas un pēctecīgas mācību vides veidošanas likumsakarību pirmsskolā izpratne, pedagoģiskā procesa plānošana un īstenošana pirmsskolā.
Pārbaudes darbs: mācību saturs skolas pedagoģiskajā procesā.
Diskusija par izglītības vidi skolā mūsdienu izglītības paradigmas un satura kontekstā.
Eksāmens – vienas praksē aktuālas pedagoģiskas problēmas pirmsskolas/ skolas pedagoģijā teorētiskas apskats, pierādījumu vākšana praksē, izstrādāti ieteikumi inovatīvu pārmaiņu ieviešanai pedagoģiskā procesā un to skaidrošanai sabiedrībai. Prasmes: 5. Spēj sistēmiski un kritiski analizē pirmsskolas un skolas pedagoģijas pētījumus Latvijā, Eiropā un pasaulē. 6. Spēj novērtēt, analītiski apraksta un piedāvā risinājumus pedagoģiskā procesa pilnveidei pirmsskolā un skolā. 7. Spēj argumentēti diskutēt par inovācijām pirmsskolas un skolas pedagoģiskajā procesā. 8. Spēj patstāvīgi izmanto teorijas un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību par pirmsskolas un skolas pedagoģisko procesu. - Pirmsskolas pedagoģijas pamatjēdzienu izpratne, lietojums, mūsdienu izglītības paradigmas izpratne un analīze pirmsskolas kontekstā. Attīstošas un pēctecīgas mācību vides veidošanas likumsakarību pirmsskolā izpratne, pedagoģiskā procesa plānošana un īstenošana pirmsskolā. Pārbaudes darbs: Mācību saturs skolas pedagoģiskajā procesā. Diskusija par izglītības vidi skolā mūsdienu izglītības paradigmas un satura kontekstā. Eksāmens – vienas praksē aktuālas pedagoģiskas problēmas pirmsskolas/ skolas pedagoģijā teorētiskas apskats, pierādījumu vākšana praksē, izstrādāti ieteikumi inovatīvu pārmaiņu ieviešanai pedagoģiskā procesā un to skaidrošanai sabiedrībai. Kompetences: 9. Prot patstāvīgi izmanto teorijas un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību par pirmsskolas un skolas pedagoģisko procesu. 10. Spēj rosināt inovatīvas, pētījumos pamatotas pārmaiņas pirmsskolas un skolas pedagoģiskajā procesā un to skaidrošanu sabiedrībai. - Pirmsskolas pedagoģijas pamatjēdzienu izpratne, lietojums, mūsdienu izglītības paradigmas izpratne un analīze pirmsskolas kontekstā. Attīstošas un pēctecīgas mācību vides veidošanas likumsakarību pirmsskolā izpratne, pedagoģiskā procesa plānošana un īstenošana pirmsskolā. Pārbaudes darbs: Mācību saturs skolas pedagoģiskajā procesā. Diskusija par izglītības vidi skolā mūsdienu izglītības paradigmas un satura kontekstā. Eksāmens – vienas praksē aktuālas pedagoģiskas problēmas pirmsskolas/ skolas pedagoģijā teorētiskas apskats, pierādījumu vākšana praksē, izstrādāti ieteikumi inovatīvu pārmaiņu ieviešanai pedagoģiskā procesā un to skaidrošanai sabiedrībai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pirmsskolas pedagoģijas pamatjēdzienu izpratne, lietojums, mūsdienu izglītības paradigmas izpratne un analīze pirmsskolas kontekstā - 20%
Attīstošas un pēctecīgas mācību vides veidošanas likumsakarību pirmsskolā izpratne, pedagoģiskā procesa plānošana un īstenošana pirmsskolā - 20% Pārbaudes darbs: mācību saturs skolas pedagoģiskajā procesā - 10% Diskusija par izglītības vidi skolā mūsdienu izglītības paradigmas un satura kontekstā - 20% Eksāmens – vienas praksē aktuālas pedagoģiskas problēmas pirmsskolas/ skolas pedagoģijā teorētiskas apskats, pierādījumu vākšana praksē, izstrādāti ieteikumi inovatīvu pārmaiņu ieviešanai pedagoģiskā procesā un to skaidrošanai sabiedrībai - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|