LA0511 Pedagoģiskā vadība sociālās transformācijas procesos

Kods LA0511
Nosaukums Pedagoģiskā vadība sociālās transformācijas procesos
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inga Šnēbaha, Dina Bethere, Linda Pavītola
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros studenti pilnveidos izpratni par pedagoģisko vadību, līderību un izaicinājumiem (aktualitātēm) mūsdienu sociālo transformāciju procesā dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs. Kursā maģistrantiem paplašināsies izpratne par vadības un līderības menedžmentu, mācīšanās ekoloģiju, sadarbojoties ar pieaugušajiem daudzveidīgos izglītības kontekstos..
Maģistranti praktiski pielietos apgūtās zināšanas un prasmes, modelējot reālistiskas mācīšanās situācijas, vadot tās un izvērtējot, iniciējot sociālpedagoģiskus gadījumus un tos vadot, gatavojot un īstenojot izglītības projektus, ieviešot inovatīvus risinājumus izglītības iestādē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pedagoģiskā līderība un vadības būtība, izaicinājumi un aktualitātes daudzveidīgā izglītības vidē un mūsdienu sociālo transformācijas procesā. 8 20 0 0
Mācīšanās ekoloģija, mācīšanās grupu (learning communities) pedagoģiskā vadība un līderība. 8 20 0 0
Izaicinājumi mācīšanās vadīšanā dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās. 10 26 0 0
Sociālpedagoģisko gadījumu iniciēšana un vadība izglītības iestādē. 10 26 0 0
Izglītības projektu vadīšana un īstenošana. 12 28 0 0
Kopā: 48 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir pilnveidot studentu pedagoģiskās vadības, līderības un pētnieciskās kompetences. Uzdevumi - 1. Kritiski, balstoties teorijās un pētījumos, analizēt un izvērtēt pedagoģiskās vadības, līderības izaicinājumus mūsdienu sociālo transformāciju procesā dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs; 2. Modelēt mācīšanās situācijas un īstenot pedagoģisko vadību, izvērtējot riskus, risinot reālai dzīvei pietuvinātas problēmas; 3. Atpazīt sociālpedagoģisku problēmas, izvērtējot iespējamos riskus, uzņemties tās vadību; 4. Izvēlēties aktuālu izglītības aspektu, īstenot projektu, īstenojot tā vadību; 5. Reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un profesionālo pilnveidi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot pedagoģiskās līderības un vadības būtību, izaicinājumus un aktualitātes daudzveidīgā izglītības vidē, sociālās transformācijas procesā mūsdienās, daudzveidīgus pedagoģiskās līderības modeļus, jaunākās tendences stratēģiskajā vadīšanā izglītības iestādē. 2. Izprot mācīšanās grupu vadīšanu un mācīšanās ekoloģiju, galvenos grupvadības principus un nosacījumus efektīvā grupvadībā. 3. Zina sociālpedagoģisko gadījumu pedagoģiskās vadīšanas pamatprincipus. 4. Zina projekta izstrādes un vadīšanas pamatus. - Jaunākās zinātniskās literatūras un zinātnisko rakstu (no datu bāzēm) analīze un prezentācija. Grupvadības situācijas modelēšana un izvērtēšana. Viena sociālpedagoģiskā gadījuma modelēšana un izvērtēšana. Izglītības projekta iniciēšana un īstenošana. Eksāmens: Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem.
Prasmes: 5. Analizē pētījumus par pedagoģiskās vadības un līderības aktualitātēm. 6. Prot vadīt mācību grupas mācīšanās situācijas dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, izmantojot grupvadības pamatprincipus. 7. Prot vadīt sociālpedagoģiskus gadījumus. 8. Patstāvīgi prot pielietot radošus risinājumus izglītības projektu sagatavošanā un īstenošanā, mācoties no prakses. - Jaunākās zinātniskās literatūras un zinātnisko rakstu (no datu bāzēm) analīze un prezentācija. Grupvadības situācijas modelēšana un izvērtēšana. Viena sociālpedagoģiskā gadījuma modelēšana un izvērtēšana. Izglītības projekta iniciēšana un īstenošana. Eksāmens: Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem.
Kompetence: 9. Spēj argumentēti skaidrot un diskutēt par vadības un līderības teorijas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem, kritiski izvērtējot prakses gadījumus. 10. Prot sadarboties ar pieaugušajiem daudzveidīgos izglītības kontekstos, mācoties praksē un no prakses, efektīvi vadot grupas, sagatavojot un īstenojot projektus, vienlaikus reflektējot par savu mācīšanās praksi un profesionālo pilnveidi. 11. Spēj rīkoties atbilstoši LR likumdošanai, teorijām, labākajai praksei, risinot sociālpedagoģiskus gadījumus. - Jaunākās zinātniskās literatūras un zinātnisko rakstu (no datu bāzēm) analīze un prezentācija. Grupvadības situācijas modelēšana un izvērtēšana. Viena sociālpedagoģiskā gadījuma modelēšana un izvērtēšana. Izglītības projekta iniciēšana un īstenošana. Eksāmens: Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Jaunākās zinātniskās literatūras un zinātnisko rakstu (no datu bāzēm) analīze un prezentācija. - 10%
Grupvadības situācijas modelēšana un izvērtēšana. - 20%
Viena sociālpedagoģiskā gadījuma modelēšana un izvērtēšana. - 20%
Izglītības projekta iniciēšana un īstenošana. - 30%
Eksāmens: Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. - 20%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]