Kods | LA0510 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietpratība pieaugušo un augstskolas pedagoģijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Šnēbaha | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks sekmēta studējošo izpratnes veidošana par mācīšanas un mācīšanās teorijām un pieejām pieaugušo un augstskolas pedagoģijā, kā arī veicinātas studējošo prasmes teorētiskās atziņas izmantot pieaugušo un augstākās izglītības mērķu izvirzīšanā, organizācijas formu, mācību metožu un satura pamatotā izvēlē, kontekstuāli izprotot pieaugušo mācīšanās specifiku un vajadzības. Kursā gūtā pieredze būs noderīga pedagoģiskajā darbā ar pieaugušajiem dažādos institucionālajos kontekstos, pētnieciskajā darbā pieaugušo un augstskolas pedagoģijā, kā arī savā profesionālajā pilnveidē. Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas maģistrantiem pilnveidot pedagoģisko kompetenci darbam ar pieaugušajiem pieaugušo (formālajā un neformālajā) un augstākajā izglītībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas maģistrantiem pilnveidot pedagoģisko kompetenci darbam ar pieaugušajiem pieaugušo (formālajā un neformālajā) un augstākajā izglītībā. Uzdevumi: 1. Sekmēt studējošo izpratnes veidošanos par mācīšanas un mācīšanās teorijām un pieejām pieaugušo un augstskolas pedagoģijā; 2. Veicināt studējošo prasmes teorētiskās atziņas izmantot pieaugušo un augstākās izglītības mērķu izvirzīšanā, organizācijas formu, mācību metožu un satura pamatotā izvēlē, kontekstuāli izprotot pieaugušo mācīšanās specifiku un vajadzības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Spēj raksturot pieaugušo pedagoģijas un augstskolas pedagoģijas kategorijas, vēsturisko attīstību un teorētiskās atziņas.
2. Spēj kritiski analizēt dažādu teoriju izmantojumu pieaugušo un augstskolas pedagoģijā.
3. Spēj raksturot pieaugušo mācīšanās un mācīšanas specifiku dažādās izglītības pakāpēs un institucionālajos kontekstos. - Praktiskie darbi semināros.
Praktiskie patstāvīgie darbi.
Vienas nodarbības pieaugušo izglītībā vai augstākajā izglītībā modelēšana.
Eksāmens. Prasmes: 4. Spēj sistēmiski un kritiski analizēt pieaugušu un augstāko izglītību saistītas saistītus sabiedrības attīstības procesus, teorijas, pētniecībā iegūtos datus, izglītības politikas un tiesiskās aktualitātes Latvijā, Eiropā un pasaulē. 5. Spēj plānot, īstenot, novērtēt un pilnveidot pedagoģisko darbību atbilstīgi dažādu pieaugušo un augstākās izglītības mērķgrupu vajadzībām dažādos kontekstos, veidojot drošu un atbalstošu, optimālu mācību vidi. 6. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par pieaugušo pedagoga un augstskolas docētāja profesionālās darbības aspektiem, starptautisku un lokālu pētījumu pieaugušo un augstskolas pedagoģijā rezultātiem gan ar nozares speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un plašāku sabiedrību. - Praktiskie darbi semināros. Praktiskie patstāvīgie darbi. Vienas nodarbības pieaugušo izglītībā vai augstākajā izglītībā modelēšana. Eksāmens. Kompetence: 7. Prot patstāvīgi izmantot pieaugušo izglītības teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai analizētu un plānotu pētniecisku darbību pieaugušo un augstskolas pedagoģijā. 8. Prot rosināt un modelēt inovatīvas, teorētiskos un pētījumos pamatotas pārmaiņas pieaugušo izglītībā un augstākajā izglītībā. 9. Spēj plānot un modelēt pieaugušo mācīšanos pieaugušo izglītībā un augstākajā izglītībā, pamatoti izmantojot mācību metodes atbilstīgi dažādu pieaugušo mērķgrupu vajadzībām un institucionālajam kontekstam. 10. Spēj reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virza savu turpmāko profesionālo pilnveidi darbā ar pieaugušajiem, ņemot vērā pašnovērtējumu un citu vērtējumu par savu pedagoģisko darbību. - Praktiskie darbi semināros. Praktiskie patstāvīgie darbi. Vienas nodarbības pieaugušo izglītībā vai augstākajā izglītībā modelēšana. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi semināros - 20%
Praktiskie patstāvīgie darbi - 10% Vienas nodarbības pieaugušo izglītībā vai augstākajā izglītībā modelēšana - 30% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepeiciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|