LA0508 Garīgums izglītībā

Kods LA0508
Nosaukums Garīgums izglītībā
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Ročāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros studenti iegūs kritisku izpratni par garīguma nozīmi izglītības praksē un izglītības politikā, kā arī pielietos iegūtās zināšanas pētījuma izglītības zinātnēs kontekstā, izvērtējot dažādas ar šo tēmu saistītās perspektīvas un teorijas. .
Studenti demonstrēs spēju veikt pētījumu un diskutēt par garīgumu izglītībā, izmantojot pētnieciskās prasmes; analizēs un diskutēs par dažādām perspektīvām un teorijām, kas saistītas ar garīgumu izglītībā, kā arī kritizēs dažādas pieejas garīguma izpētei izglītībā un Izdarīs secinājumus par garīguma pielietojumu dažādās izglītības jomās..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Garīgums: nozīme un pieredze; tradīcijas; garīguma un reliģijas; garīguma lietojums izglītībā; garīguma pieredze. 8 10 4 14
Garīguma izpēte: kvantitatīvie pētījumi; kvalitatīvie pētījumi; filozofiskie pētījumi. 4 10 2 12
Garīgums dažādos izglītības posmos: agrīnā bērnībā, pamatskolā un vidusskolā, augstskolā, pieaugušo un augstākās izglītības iestādēs. 4 10 2 12
Garīguma politika izglītības vadībā un iekļaujošajā izglītībā. 2 10 1 11
Vientulība un garīgums izglītībā. 4 10 2 12
Garīgums mācību programmās: garīgums kā ētikas vai “slēptās” mācību programmas aspekts; garīgums, kas attīstīts konkrētos mācību priekšmetos. 2 10 1 11
Kopā: 24 60 12 72
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: iegūt kritisku izpratni par garīguma nozīmi izglītības praksē un izglītības politikā, kā arī pielietot izpratni par garīgumu izglītībā profesionālajos kontekstos, ņemot vērā dažādas ar šo tēmu saistītās perspektīvas un teorijas. Uzdevumi: 1. Demonstrēt spēju veikt pētījumu un diskutēt par garīgumu izglītībā, izmantojot pētnieciskās prasmes. 2. Analizēt un apspriest dažādas perspektīvas un teorijas, kas saistītas ar garīgumu izglītībā. 3. Kritizēt dažādas pieejas garīguma izpētei izglītībā. 4. Izdarīt secinājumus par garīguma pielietojumu dažādās izglītības jomās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot garīguma nozīmi izglītības praksē un politikā. - Pētījuma metodoloģijas izstrādāšana garīguma izglītībā jomā. Nobeiguma pētniecības projekta prezentācija un iesaistīšanās diskusijās.
Izprot garīguma nozīmi dažādos ar izglītības zinātnēm saistītos kontekstos (piemēram, saistībā ar konkrētiem izglītības posmiem, līderību izglītībā, iekļaujošajā izglītībā, u.c.). - Pētījuma metodoloģijas izstrādāšana garīguma izglītībā jomā. Nobeiguma pētniecības projekta prezentācija un iesaistīšanās diskusijās.
Spēj pielietot savu izpratni par garīgumu izglītībā profesionālajā kontekstā, kā arī veikt pētījumus par garīgumu izglītībā. - Pētījuma metodoloģijas izstrādāšana garīguma izglītībā jomā. Nobeiguma pētniecības projekta prezentācija un iesaistīšanās diskusijās.
Analizē datus pētījuma garīguma izglītībā problemātikas jautājumos rezultātu apkopošanai. - Pētījuma metodoloģijas izstrādāšana garīguma izglītībā jomā. Izstrādāt noslēguma pētniecības projektu (pieejas analīze garīguma izglītībā pētījumam; dažādu ar garīgumu izglītībā saistītu perspektīvu un teoriju analīze).
Analizē datus pētījuma garīguma izglītībā problemātikas jautājumos rezultātu apkopošanai. - Izstrādāt noslēguma pētniecības projektu (pieejas analīze garīguma izglītībā pētījumam; dažādu ar garīgumu izglītībā saistītu perspektīvu un teoriju analīze). Nobeiguma pētniecības projekta prezentācija un iesaistīšanās diskusijās.
Diskutē par sava un kursabiedru veikto pētījumu par garīgumu izglītībā rezultātiem. - Nobeiguma pētniecības projekta prezentācija un iesaistīšanās diskusijās.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pētījuma metodoloģijas izstrādāšana garīguma izglītībā jomā - 25%
Izstrādāt noslēguma pētniecības projektu (pieejas analīze garīguma izglītībā pētījumam; dažādu ar garīgumu izglītībā saistītu perspektīvu un teoriju analīze) - 50%
Eksāmens. Nobeiguma pētniecības projekta prezentācija un iesaistīšanās diskusijās - 25%
 
Priekšzināšanas Studiju kursa apguvei nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]