Kods | LA0504 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērnu un jauniešu literatūras pētniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zanda Gūtmane, Sandra Okuņeva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek iegūta izpratne par bērnu un jauniešu literatūras izpētes iespējām un bērnu un jauniešu literatūras aktuālajām tendencēm (nozīmīgākajiem rakstniekiem un tekstiem) mūsdienu Latvijas kultūrā, pilnveidojot prasmes izmantot iegūtās zināšanas pētniecībā, kritikā vai jaunradē. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Iegūt zināšanas un izpratni par bērnu un jauniešu literatūras izpētes iespējām un bērnu un jauniešu literatūras aktuālajām tendencēm (nozīmīgākajiem rakstniekiem un tekstiem) Latvijas kultūrā 21.gs., pilnveidojot prasmes izmantot iegūtās zināšanas pētniecībā, kritikā un jaunradē. Studiju kursa uzdevumi: - izzināt bērnu un jauniešu literatūras specifiku, tās rašanās un attīstības nozīmīgākos posmus un korelācijā ar bērna un bērnības koncepta izpratnes transformācijām gadsimtu gaitā; - studēt bērnu un jauniešu literatūras pētniecības tradīcijas un virzienus Latvijā un pasaulē; - izpētīt mūsdienu Latvijas bērnu un jauniešu literatūras nozīmīgāko autoru daiļradi un būtiskākos tekstus dominējošo tendenču kontekstā; - pilnveidot instrumentālās, interpersonālās un sistēmiskās kompetences, patstāvīgi lietojot zināšanas praksē, diskutējot grupā, izvērtējot, salīdzinot un radoši izmantojot apgūtās analītiskās teksta interpretēšanas prasmes, veicot patstāvīgu pētniecisku darbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Izprot bērnu un jauniešu literatūras specifiku.
2. Pārzina bērnu un jauniešu literatūras pētniecības galvenās pieejas.
3. Izprot mūsdienu latviešu bērnu un jauniešu literatūras nozīmīgākās tendences un to izpausmes dažādu autoru daiļradē. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 141, Nr. 512, Nr. 240 vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par:
1) regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem);
2) gala pārbaudījumu – eksāmenu. PRASMES: 4. Prot saskatīt un formulēt bērnu un jauniešu literatūras specifikas izpausmes konkrētos literāros tekstos. 5. Spēj analizēt un interpretēt bērnu un jauniešu literatūras dažādu veidu un žanru būtiskākos tekstus mūsdienu dominējošo tendenču kontekstā, korekti lietojot literatūrteorētisko terminoloģiju. 6. Prot izvērtēt literāro darbu recepciju citos mākslas veidos. 7. Spēj prezentēt patstāvīgi veiktā pētnieciskā darba rezultātus, izmantojot modernās tehnoloģijas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 141, Nr. 512, Nr. 240 vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: 1) regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); 2) gala pārbaudījumu – eksāmenu. KOMPETENCE: 8. Spēj iekļauties diskusijās un grupu darbā, analizējot zinātnisko literatūru un literāros tekstus. 9. Spēj lietpratīgi izvērtēt dažādos avotos piedāvātās daiļdarbu interpretācijas, kombinējot kursā apgūtās zināšanas un teksta interpretācijas prasmes. 10. Patstāvīgi padziļina savu profesionālo kompetenci, apgūstot aktuālās tendences bērnu un jauniešu literatūras pētniecībā, kritikā vai jaunradē (patstāvīgo darbu izpilde). - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 141, Nr. 512, Nr. 240 vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: 1) regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); 2) gala pārbaudījumu – eksāmenu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 70%
Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|