LA0499 Saskarnes jaunajiem medijiem

Kods LA0499
Nosaukums Saskarnes jaunajiem medijiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Digitālās humanitārās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Pēteris Riekstiņš, Anna Priedola, Kaspars Jaudzems
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Moduli veido divi kursi: Saskarnes teorijā un praksē; Tehnoloģijas un sistēmas saskarņu izstrādei. Moduļa ietvaros studenti izstrādā interaktīvu gaismas mākslas projektu. Modulis paredzēts inovatīvu interaktīvu projektu izstrādei nepieciešamo teorētisko zināšanu apguvei, tehnisko un radošo prasmju attīstīšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Saskarņu un ar to saistīto jēdzienu būtība, terminoloģijas nozīme, attīstība un ietekme uz procesiem sabiedrībā 4 6 0 0
Aktualitātes mūsdienu tehnoloģijās un to ietekme uz sociāliem procesiem, tehnoloģiju un saskarņu vēsture un attīstība 6 6 0 0
Tehnoloģijas, saskarnes un lietotāja pieredze. Sociālais konteksts, tehnoloģijas problēmu risināšanai. Dažādu piemēru analīze. 4 6 0 0
Interaktīvs projekts. Pētniecība, problēmas un sociālā konteksta analīze 6 6 0 0
Interaktīvs projekts. Idejas attīstīšana, lietotāja pieredzes veidošana 6 10 0 0
Interaktīvs projekts. Metodes prototipa izstrādei un projekta prezentācijai 6 18 0 0
Interaktīva māksla. Formas, tehnoloģijas un metodes. 2 10 0 0
Interaktīva māksla. Interaktīvas mākslas estētika 20. un 21. gs. 8 6 0 0
Interaktīvās tehnoloģijas. Ievads programmēšanas vidē 6 6 0 0
Interaktīvās tehnoloģijas. Sensori un audio datu ievade, lai kontrolētu audio/video atskaņošanu 4 6 0 0
Interaktīvās tehnoloģijas. Kameras datu izmantošana, lai kontrolētu audio/video atskaņošanu 6 12 0 0
Interaktīvās tehnoloģijas. OSC ziņojumu un mobilā telefona datu saņemšana, sensoru izmantošana interaktvitiātes nodrošināšanai 6 12 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Moduļa mērķis ir izstrādāt interaktīvus, radošus projektus no idejas līdz realizācijai. Attīstīt kritisko, starpdisciplināro un analītisko domāšanu. Izstrādāt interaktīvu projektu, apgūt metodes un tehnikas interaktīva projekta izstrādei, veiksmīgai lietotāja pieredzes (UX) veidošanai. Uzdevumi: 1. Apgūt saskarņu un ar to saistīto jēdzienu būtību, terminoloģijas nozīmi, attīstību un ietekmi uz procesiem; 2. Iepazīt aktualitātes mūsdienu tehnoloģijās un to ietekmi uz sociāliem procesiem, tehnoloģiju un saskarņu vēsturi un attīstību, apgūt metodes kritiskai šo procesu analīzei; 3. Iepazīt interaktīvo mediju mākslu, iepazīt dažādus piemērus interaktīvas mākslas projektiem; 4. Apgūt dažādas radošās domāšanas metodes, lai spētu patstāvīgi vai grupā radīt inovatīvas idejas; 5. Apgūt tehnikas, kas nepieciešamas interaktīva projekta izstrādei; 6. Apgūt metodes veiksmīgai lietotāja pieredzes veidošanai; 7. Apgūt pētniecības, problēmas un sociālā konteksta analīzēs metodes un pielietot šīs metodes interaktīva projekta izstrādē; 8. Apgūt metodes savu ideju analizēšanai, realizācijas plāna veidošanai; 9. Izstrādāt prototipu interaktīvam projektam; 10. Apgūt praktiskās un tehniskās zināšanas interaktīva projekta izstrādei; 11. Apgūt metodes interaktīva projekta publiskai prezentācijai, vizualizācijai, izstādīšanai; 12. Publiski prezentēt izstrādāto interaktīvo projektu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
- Prot kritiski domāt un analizēt idejas, vidi, situācijas, industrijas, problēmu un meklēt risinājumus; - Prot domāt radoši un attīstīt inovatīvas idejas. Prot redzēt un analizēt savu ideju plašākā sociālā kontekstā; - Prot darboties grupā, diskutēt un analizēt idejas, situācijas; - Prot prezentēt, aizstāvēt savas idejas, domāt un diskutēt par idejām plašākā kontekstā – līdz realizācijai un tālāko ietekmi uz sabiedrību, kultūru, ekonomiku; - Prot domāt plaši, starpdisciplināri; - ir kompetences, kas nepieciešamas patstāvīgam darbam un sadarbībai, lai izstrādātu interaktīvu tehnoloģiju projektus; Iegūtas tehniskās prasmes interaktīvu projektu izstrādei; - Spēj veikt patstāvīgu teorētisku un praktisku pētījumu, izmantot grāmatas un citus avotus, realizēt ideju, to prezentēt, pamatot un analizēt grupās; - Prot izstrādāt interaktīvus projektus, to izstrādē izmantojot arī citos moduļos apgūtās tehniskās un teorētiskās zināšanas. - Vērtēšanas metodes: Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās. Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze. Eksāmena darbs (veidoto objektu ekspozīcija). Kritēriji: Projekta atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte Tehniskā kvalitāte un pasniegšanas veids Regulārs darbs semestra laikā Eksāmena uzdevums tā prezentācija
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde semestra laikā - 50%
Eksāmens – gaismas instalācijas ekspozīcija - 50%
 
Priekšzināšanas Interaktivitātes dizains jaunajiem medijiem
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]