Kods | LA0499 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Saskarnes jaunajiem medijiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pēteris Riekstiņš, Anna Priedola, Kaspars Jaudzems | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Moduli veido divi kursi: Saskarnes teorijā un praksē; Tehnoloģijas un sistēmas saskarņu izstrādei. Moduļa ietvaros studenti izstrādā interaktīvu gaismas mākslas projektu. Modulis paredzēts inovatīvu interaktīvu projektu izstrādei nepieciešamo teorētisko zināšanu apguvei, tehnisko un radošo prasmju attīstīšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Moduļa mērķis ir izstrādāt interaktīvus, radošus projektus no idejas līdz realizācijai. Attīstīt kritisko, starpdisciplināro un analītisko domāšanu. Izstrādāt interaktīvu projektu, apgūt metodes un tehnikas interaktīva projekta izstrādei, veiksmīgai lietotāja pieredzes (UX) veidošanai. Uzdevumi: 1. Apgūt saskarņu un ar to saistīto jēdzienu būtību, terminoloģijas nozīmi, attīstību un ietekmi uz procesiem; 2. Iepazīt aktualitātes mūsdienu tehnoloģijās un to ietekmi uz sociāliem procesiem, tehnoloģiju un saskarņu vēsturi un attīstību, apgūt metodes kritiskai šo procesu analīzei; 3. Iepazīt interaktīvo mediju mākslu, iepazīt dažādus piemērus interaktīvas mākslas projektiem; 4. Apgūt dažādas radošās domāšanas metodes, lai spētu patstāvīgi vai grupā radīt inovatīvas idejas; 5. Apgūt tehnikas, kas nepieciešamas interaktīva projekta izstrādei; 6. Apgūt metodes veiksmīgai lietotāja pieredzes veidošanai; 7. Apgūt pētniecības, problēmas un sociālā konteksta analīzēs metodes un pielietot šīs metodes interaktīva projekta izstrādē; 8. Apgūt metodes savu ideju analizēšanai, realizācijas plāna veidošanai; 9. Izstrādāt prototipu interaktīvam projektam; 10. Apgūt praktiskās un tehniskās zināšanas interaktīva projekta izstrādei; 11. Apgūt metodes interaktīva projekta publiskai prezentācijai, vizualizācijai, izstādīšanai; 12. Publiski prezentēt izstrādāto interaktīvo projektu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
- Prot kritiski domāt un analizēt idejas, vidi, situācijas, industrijas, problēmu un meklēt risinājumus;
- Prot domāt radoši un attīstīt inovatīvas idejas. Prot redzēt un analizēt savu ideju plašākā sociālā kontekstā;
- Prot darboties grupā, diskutēt un analizēt idejas, situācijas;
- Prot prezentēt, aizstāvēt savas idejas, domāt un diskutēt par idejām plašākā kontekstā – līdz realizācijai un tālāko ietekmi uz sabiedrību, kultūru, ekonomiku;
- Prot domāt plaši, starpdisciplināri;
- ir kompetences, kas nepieciešamas patstāvīgam darbam un sadarbībai, lai izstrādātu interaktīvu tehnoloģiju projektus;
Iegūtas tehniskās prasmes interaktīvu projektu izstrādei;
- Spēj veikt patstāvīgu teorētisku un praktisku pētījumu, izmantot grāmatas un citus avotus, realizēt ideju, to prezentēt, pamatot un analizēt grupās;
- Prot izstrādāt interaktīvus projektus, to izstrādē izmantojot arī citos moduļos apgūtās tehniskās un teorētiskās zināšanas. - Vērtēšanas metodes:
Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās.
Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze.
Eksāmena darbs (veidoto objektu ekspozīcija).
Kritēriji:
Projekta atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem
Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte
Tehniskā kvalitāte un pasniegšanas veids
Regulārs darbs semestra laikā
Eksāmena uzdevums tā prezentācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde semestra laikā - 50%
Eksāmens – gaismas instalācijas ekspozīcija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Interaktivitātes dizains jaunajiem medijiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|